Kannattaako mennä Peijaksen päivystykseen jos väsyttää selittämättömästi, silmät vuotavat ja kylkeen sattuu? Ei ole kuumetta eikä yskitä,, näillä oireilla en päässyt terveyskeskukseen päivystykseen :(
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta siltä, että oireet mitenkään olisivat toisiinsa liittyviä.
Silmien vuotaminen liittyy ylähengitysteiden tulehdukseen, siis voi liittyä jos keuhkoista puhutaan. Keuhkokuva pitäisi ottaa, menisin yksityiselle.
Vierailija kirjoitti:
Peijakseen ei kannata mennä missään olosuhteissa, kasvat hämähäkin seittiä ennenkuin lähihoitaja edes kirjaa sinut saapuneeksi vaikka olisi pää kainalossa. terv. aivokalvontulehduksessa 9h käytävällä.
Peijaksessa on myös tapettu nainen vuosia sitten rutiinitähystyksessä. Hoitaja tuuppasi ämpärillisen bariumia naisen emättimeen peräsuolen sijasta ja aine meni verenkiertoon.
Yhtä hyvin voi mennä kunnalliseen arvaus keskukseen ja tuhlata aikansa päivystysjonossa.
En usko että parannut käymällä päivystykesssä. Jos väsyttää niin kannattaa levätä. Silmät jos vuotaa niin voi olla allergiaa tai jotain infektiota. Kylkeen sattuminen on epämääräinen oire ja voi olla ihan lihaskipua tms.
Lopputulos käynnistä voisi olla ehdotus levätä ja ottaa antihistamiinia sekä tulehduskipulääkettä. Toki jos yleistila on laskenut, on puristava rintakipua ja tiedossa on sepelvaltimotauti niin pitää olla matalampi kynnys soittaa apua.
Minuakin väsyttää ja vituttaa. En kuitenkaan lähde päivystykseen koska sieltä ei saa apua kumpaankaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaikuta miltään mikä vaatisi päivystyskäyntiä.
Keuhkotuntemukset edellyttävät kuuntelua, kuumekin pitäisi mitata, kuumeen nousua ei aina itse huomaa. Onko AP:lla kuumemittaria? Tulehdusarvot pitää katsoa. Jos koholla, keuhkokuva.
Vierailija kirjoitti:
Minuakin väsyttää ja vituttaa. En kuitenkaan lähde päivystykseen koska sieltä ei saa apua kumpaankaan.
Minua ei vituta. Kylkeen sattuu. Väsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei enää saa hoitoa vaivoihinsa julkisella, mitä varten veroja maksetaan?
Ne rahat menevät kaikkeen muuhun. Niistä ei terveydenhoitoon jää juuri mitään.
Vierailija kirjoitti:
Yhtä hyvin voi mennä kunnalliseen arvaus keskukseen ja tuhlata aikansa päivystysjonossa.
Siellä eläkeläiset kuolee aamulla sydäriin tuulikaapissa kun hoitajilla ei ole vuoro alkanut ni ei voi tehä niinku mitään. Toditapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keuhkotuntemukset edellyttävät kuuntelua, kuumekin pitäisi mitata, kuumeen nousua ei aina itse huomaa. Onko AP:lla kuumemittaria? Tulehdusarvot pitää katsoa. Jos koholla, keuhkokuva.
Meinaatko sä tosissasi, että tällaisiin toimenpiteisiin olisi aina tarvetta, kun jollain sattuu kylkeen? Sähän oot ihan pässi 😂
Vierailija kirjoitti:
Peijas on ihan paska ei kannata.
Ei jorvia paljon paskempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nuo kuitenkaan nyt mitään päivystyskäyntiä vaadi. Ei ole niin akuutti asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko sä tosissasi, että tällaisiin toimenpiteisiin olisi aina tarvetta, kun jollain sattuu kylkeen? Sähän oot ihan pässi 😂
Jos potilas kertoo keuhko- oireista, selvitään syyn ja rajaan eri vaihtoehtoja yksitellen pois.
Niin oliko sulla kova kylkikipu? Se on käsittääkseni aina syy mennä päivystykseen.
Mee vaan lääkäriin. Munuaisissa tai keuhkoissa voi olla jotain. Menisin ennemmin yksityiselle kuin päivystykseen, mutta jos et jostain syystä voi mennä yksityiselle niin sit päivystys. Varaudu jonottamaan todella pitkään. En luottaisi täysin hoidon laatuunkaan, pitää vaatia että tutkitaan jos on tunne että kaikki ei oo ok. Itse tiedät vointisi parhaiten. Toki noita oireita voi tehdä koronakin tai harmittomammat siitepöly ja lihasjumit jne. Lääkäri voi sulkea kokeilla pois, ettei oo mitään vakavampaa. Vaikka lähettäisivät kotiin, ole uudestaan terveydenhuoltoon yhteydessä jos ei helpota tai vointi heikkenee.
Vierailija kirjoitti:
Ota burana ja mene nukkumaan.
Oletko tk-lääkäri?
Peijas on ihan paska ei kannata.