Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos palkat eivät nouse yhtä paljoa kuin sosiaalituet, niin se johtaa isoihin ongelmiin.

Vierailija
26.07.2022 |

Pienituloiset alkavat entistä enemmän laskea, onko työnteko kannattavaa. Inflaatio on niin korkealla, että parin prosentin palkankorotukset eivät riitä missään nimessä. Syksyllä tulee suurta painetta palkkojen nostoon, sillä Kela nosti juuri sosiaalietuuksia reilusti enemmän kuin yleiset palkankorotukset.

Kommentit (108)

Vierailija
101/108 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti sen huonon neuvon antaja ajattelee hyvää ja on mahdollisesti huolissaankin tilanteesta. Silloin haluaa tsempata ja saattaa sanoa asioita joita ei ole itse ajatellutkaan ihan loppuun asti. Vaikka se tilanne jossa köyhälle autottomalle kaupunkilaiselle ehdotetaan marjoilla tienaamista, ajatus on niin älytön ettei sitä ole voitu miettiä loppuun. Tai Voit tulla meille syömään joka päivä! Kun joka päivä tehdään ruokaa ja aina jää yli.., lämmin ja kaunis ajatus, mutta matkoihin kun menee 6€ joka kerta, niin se siitä säätöstä.

Ettekö tienneet että paikoin pullonkerääjilläkin on nykyisin tarkat reviirit. Alueesta riippuen saattaa jopa agressiivisuuden taso nousta. Joku jo mainitsi, ettei pulloja/tölkkejä enää edes ole missään, no ei ole kun on nopeat kerääjät, lähtee tolpparoskiksia myöten. En kyllä ehdottaisi yhdellekään köyhälle jonka tunnen, että menis keräämään pulloja! Ei se nykyisin ole kovin kannattavaa saati turvallistakaan.

No, jo kolme itselle tullutta huonoa neuvoa. Varmaan jokainen köyhä saa ainakin kerran kuulla tuon marjan,- pullonpoiminnan, siltä ainakin vaikuttaa kommenttien perusteella :)

Olen itse päässyt pahimmasta köyhyysloukusta, en esim hae kelalta mitään tukia. Luottotiedot on viimein palautumassa ja jos ei taas joku virallinen instanssi (esim juuri kansaneläkelaitos tai verottaja) lyö jälleen jalkoja alta niin pitäisi elämän tässä hiljalleen taas alkaa.

Olen kuitenkin elänyt köyhänä vuosia ja vuosia, nähnyt nälkää, sairastanut, valvonut, miettinyt pääni puhki miten nousta sieltä ja tehnyt töitä sen eteen vuosia että pääsen. Ja tähän asti aina turhaan! Sillä tämä ei ole hyvinvointivaltio joka köyhää tukisi ja auttaisi pois siitä köyhyydestä. Täällä köyhän pitää olla köyhä loppuun asti koska köyhiä tarvitaan tämän järjestelmän ylläpitämiseen.

Ei minullakaan ole nykyisin kuin yksi yleinen neuvo; Älä edes yritä neuvoa asiassa jota et ole itse henkilökohtaisesti kokenut. Myös kokemuksesi on aina erilainen kuin jonkun toisen, joten neuvo myös kokemustesi pohjalta vain jos neuvoa kaivataan.

T. Ei enää ikinä takaisin kelan tuille!

Ps. Sinä joka tässä perustelit tuon perustulon/kansalaispalkkan, hyvin tiivistetty se ydin! Rauhallisen selkeästi, kaikille ymmärrettävästi tuli faktat moneen eri kommenttiin. Kiva kun on kaltaisesi täällä :) tuskin olisin itse sanonut paremmin!

Vierailija
102/108 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä aloittajaa.

Sillä palkka on aina suurempi kuin sosiaalituki.

Jos palkat eivät nouse yhtä paljon kuin sosiaalituet.

Nyt tuli muutamaan pieneen sosiaalitukeen parinkympin korotus. Palkansaajat ovat saaneet useiden kymppien korotukset neuvotteluissa. Että se siitä.

Jos saat palkkaa tilillesi puolitoista tonnia ja ylikin, jotkut monta tonnia, niin saatko sinä enemmän kuin se, joka saa sosiaalitukea muutaman satasen. Mitä.

Ja vielä sille sosiaalituen saajalle nauretaan päin naamaa kun se yrittää saada työpaikan tai jos se saa sen, niin se savustetaan sieltä ulos: ME EI MITÄÄN SIJAISIA TARVITA.

No, mitäs varten otitte, ihan vaan sitäkö varten että pääsette sanomaan. Tai, meillä ei ole sinulle mitään tarjottavaa, h'ähhhähhääääääää!

Tai tehdään työhakemuksesta yleinen naurun aihe kylille, juopot suureen ääneen nauravat ja pelleilevät!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/108 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkathan ovat vuosikymmenten ajan nousseet enemmän kuin tuet. Nyt kun yhtenä vuonna tuet nousevat prosentuaalisesti, eivät euromääräisesti, enemmän kuin palkat, niin täällä pärähtää porukalla itkukuset pöksyihin. Ei voi kuin nauraa :D

Vierailija
104/108 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkathan ovat vuosikymmenten ajan nousseet enemmän kuin tuet. Nyt kun yhtenä vuonna tuet nousevat prosentuaalisesti, eivät euromääräisesti, enemmän kuin palkat, niin täällä pärähtää porukalla itkukuset pöksyihin. Ei voi kuin nauraa :D

Samaa mieltä. En voi ymmärtää varakkaiden ahneutta. Itse olen keskituloisen yläpäässä, ja siten tietysti tyytyväinen tilanteeseeni. Aina, jos miljonääreiltä tai vähänkin varakkaammilta meinataan ottaa promillekin enemmän, alkaa hirveä huuto, että täällä verotetaan kaikki kuiviin, ja kenenkään ei kannata yrittää mitään jne. Käsittämätöntä itkemistä ja valitusta, vaikka samaan aikaan tulee tuhansia tilille joka kuukausi ja osakesalkku on kunnossa. Ihmisen ahneudella ja oman erinomaisuuden korostamisella ei tunnu olevan mitään rajoja.

Vierailija
105/108 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömälle työnhakijalle maksettava työmarkkinatuki tai peruspäiväraha on elokuusta alkaen 35,72 euroa per päivä (nyt 34,50 per päivä).

Toimeentulotuen perusosa yksinasuvalle suurenee 18,15 euroa kuukaudessa ja yksinhuoltajalle 20,70 euroa kuukaudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/178c9086-4422-4c3f-98cf-d910b3e2d1d8

Ei kuule puhuta hurjista nousuista.

Mutta tuo on nettona.

peruspäivärahasta menee vero 20% eli ne summat on bruttona. Siitä vähennetään verot

Vierailija
106/108 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. En voi ymmärtää varakkaiden ahneutta. Itse olen keskituloisen yläpäässä, ja siten tietysti tyytyväinen tilanteeseeni. Aina, jos miljonääreiltä tai vähänkin varakkaammilta meinataan ottaa promillekin enemmän, alkaa hirveä huuto, että täällä verotetaan kaikki kuiviin, ja kenenkään ei kannata yrittää mitään jne. Käsittämätöntä itkemistä ja valitusta, vaikka samaan aikaan tulee tuhansia tilille joka kuukausi ja osakesalkku on kunnossa. Ihmisen ahneudella ja oman erinomaisuuden korostamisella ei tunnu olevan mitään rajoja.

Kun he täyttävät 80-vuotta ja miettivät mitä on tämän elämän jälkeen niin ahnehtimisella tuskin saa pisteitä.

Vierailija
107/108 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia, joista 5 miljardia rahastosta, 25 miljardia työssäkäyvien palkoista ja 3 miljardia verorahoista.

Työttömyyskorvauksia maksetaan 4,9 miljardia ja osa tekee sillä töitä.

Vierailija
108/108 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahh onneksi muutan täältä pois ennen talvea ja ei en lähde eurooppaan,koittakaa pärjätä viherpunikkien kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi