Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hinnat kauppojen hyllyillä eriparia kassahinnan kanssa, tuskastuttava trendi!

Vierailija
26.07.2022 |

Joskus tosiaankin joudun laskemaan senttejä ja euroja, en häpeä sitä myöntää. Olen törmännyt nyt sekä S että K marketeissa siihen, että hyllyissä on väärä hinta. Ilmeisesti kaupat nostavat hintoja lennossa, eivätkä hyllyhinnat pysy perässä. Useamman kerran olen loppusummaa kuunnellessani ollut yllättynyt, että miten voi maksaa näin paljon, vaikka laskimella laskin sentilleen juuri äsken ostosteni loppusumman. Ei auta sitten muu kuin jättää joku ostamatta siinä kassalla. Ikävää seuraavankin asiakkaan kannalta seisoa siinä ja odottaa, että saan ostokset maksettua.

Ovatko muut huomanneet samaa?

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fermisse kirjoitti:

Tuo totta,tarkka olla pitää.Myös jätetty liikettä kerro ei liity tähän mutta kaksi puljua,onko ollut tarjous niin laput jätetty ja ihminen ostaa,minua suututti kallis kahvi se outo nimi oli 4,€jnt centtri niin katonkassalappua hinta yli 6€..oli jtn muutakin..Sitten koiranmakkara tarjous siinä hyllynreinassa missä makkarat katon lappua 2 maksoi monta euroa enempi..sama tuote mutta ylemmällä hyllyllä.Menin kysymään tuon.Sanoin antaa olla..kyllä näitä sattuu.Kerran tapetit oli alle 5€..niitä useita niin kassa sanoo kauheen hinnan satasia olisi ostokseni ollut.Sanoin ei...sain kyllä ne sitten hinnalla mikä olikin oikea alessa olivat.Huijaako kaupat tarkoituksella,,???

En saa kyllä tästä mitään selvää.

Vierailija
62/99 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi jo verenpaine nousemaan, kun lähikaupassa jo toistamiseen jauhelihan hinta oli kassalla isompi, kuin hyllyssä. Ekalla kerralla jo luvattiin korjata asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista ensin, että tuotteen ja hintalapun viivakoodinumero täsmäävät. Sitten nappaa kännykkäkuva hyllyhinnasta ja näytä se kassalle. Kassa on velvollinen myymään hyllyhinnalla.

Vierailija
64/99 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenniin väärä hinta hyllyssä? Hyllyssä on aina oikea hinta.

Ei ole. Olen itse K-marketista ostanut kahvia, koska oli hyllyssä 5,85e/pkt, mutta kassalla hinta 5,99e/pkt. En valittanut, koska silti halvempaa kuin muualla, jossa sama paketti yli 7e.

Lidlissä pikakahvin hinta hyllyssä oli 7,79e, kuitista näin, että olikin 8,69e/pkt. Olisin muuten mennyt valittamaan, mutta jo edestakaisen matkan bensoihin olisi mennyt saman verran rahaa nykybensan hinnoilla. Pitäis varmaan syynätä koko 200e ostosten kuitti siinä kassalla ja sitten valittaa, koska kaupanhan pitää myydä sillä hinnalla, mikä hyllyssä lukee.

Vierailija
65/99 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ens kerralla kuvat niistä hintalapuista niin saat myös näytetyksi sen halvemman hinnan.

Vierailija
66/99 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun poliisille vain soittoa tuollaisissa tilanteissa. Jos kauppakin tekisi niin asiakkaan vahingossa painaessa viereisen tuotteen numeroa punnitessaan vihanneksia tai jos epähuomiossa ostoskärryn pohjalle jäänyt parinkymmenen sentin purkkapaketti. Jos kauppa ei tunne sääliä inhimillisen erehdyksen tapahtuessa, niin miksi kauppaakaan kohtaan pitäisi tuntea sääliä?

Vierailija
67/99 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Olen itse K-marketista ostanut kahvia, koska oli hyllyssä 5,85e/pkt, mutta kassalla hinta 5,99e/pkt. En valittanut, koska silti halvempaa kuin muualla, jossa sama paketti yli 7e.

Lidlissä pikakahvin hinta hyllyssä oli 7,79e, kuitista näin, että olikin 8,69e/pkt. Olisin muuten mennyt valittamaan, mutta jo edestakaisen matkan bensoihin olisi mennyt saman verran rahaa nykybensan hinnoilla. Pitäis varmaan syynätä koko 200e ostosten kuitti siinä kassalla ja sitten valittaa, koska kaupanhan pitää myydä sillä hinnalla, mikä hyllyssä lukee.

Samaa ihmettelen, että miten siinä kassalla muka pystyy olemaan tarkkana kun kassa piippaa tuotetta hirveällä tempolla. Ehkä jos ostat alle 5 tuotetta niin onnistuu, mutta viikonloppuruokia ostaessa ei mitään jakoa olla tarkastamassa ja muistamassa jokaista hyllyhintaa.

Vierailija
68/99 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai ne hinnat vaihdu, jos hyllyttäjä tekee duunia 9€/päivässä.

Vierailija
69/99 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän paljon. Juuri kuuntelin k-kaupassa tiskin ja asiakkaan välistä kiukuttelua. Hirveä työ siihen nähden, että olis myynnyt sen tuotteen jokunen sentti halvemmalla, niin hälytettin joku tarkastaa hinta ja vastaus oli myy se sillä hinnalla kun asaikas sanoi.

Me muut seisoskeltiin siinä kassalla ja odotettiin, että jono liikkuis.. Onneksi ei ehtinyt mennä omat hermot, kun alko jo tuntuu, että maksan sen parikyt senttiä itse, että jono liikkuu

No siihenhän siellä kaupassa luotetaankin, että kukaan ei jaksa/viitsi/kehtaa valittaa 20 - 80 centin takia. Ja kun "tarjous" on voimassa neljä päivää, ehtii jossain cittarissa aika moni maksamaan tuon väärän hinnan. Ja kun vielä laitetaan tai siis "kassajärjestelmä ei kirjaa hintoja oikein" usean tuotteen kohdalla, ja jos nyt oikein haluan kärjistää 😉, niin katsotaan vaikka plussakorteilla kerätystä metadatasta, mitä ihmiset eivät yleensä osta samalla kertaa että ei osu yhdelle asiakkaalle useita näitä "erehdyksiä" samaan kuittiin, niin muhkea tilihän näistä tulee. Ja miksikö näin vainoharhainen teoria? Siksi että ei ennen tapahtunut näin usein näitä. Se oli tosi harvinaista vielä kymmenen vuotta sitten. Ihan totta, käyn cittarissa ehkä kerran kuukaudessa ja mulle on sattunut viisi kertaa viimeisen vuoden aikana tämä! Aika usein mielestäni.

Vierailija
70/99 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otan nykyään ns. epätavallisen hyvistä tarjouksista kuvan kännykällä, koska etenkin keskon kaupoissa tuo on ihan tavallinen tapa. Moni ei tarkista loppusummaa.

Vierailija
71/99 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelen, että miten siinä kassalla muka pystyy olemaan tarkkana kun kassa piippaa tuotetta hirveällä tempolla. Ehkä jos ostat alle 5 tuotetta niin onnistuu, mutta viikonloppuruokia ostaessa ei mitään jakoa olla tarkastamassa ja muistamassa jokaista hyllyhintaa.

Tämäpä tämä, ja meillä ostetaan koko viikon ruoat kerralla, niin sillä kuitilla on usein lähemmäs puoli metria mittaa. Paitsi K-marketissa, koska sieltä käydään lähinnä herkkuja tai jos jotain akuuttia puuttuu. Mukana myös yleensä muksut, eli vauva ja taapero, niin ei siinä ole hirveästi mahdollisuutta kytätä jokaisen tuotteen piippausta.

Vierailija
72/99 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tesoman s-marketin reilun kaupan banaanit. Hinta siinä a4 lappusessa 1.79€/kg ja tarrakoneesta 1.89€. Ainakin viikon roikkui vanha väärä hinta esillä. Lieneekö vieläkään korjattu? Ootteko tätä huijausta huomanneet?

Vierailija
73/99 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kai ne hinnat vaihdu, jos hyllyttäjä tekee duunia 9€/päivässä.

Jännästi ne sinne koneeseen kuitenkin vaihtuu.

Vierailija
74/99 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kaupassa on sähköiset hinnannäytöt joten hinta on aina kassalla ja hyllyssä sama. Muutenhan tuo hintojenvaihto on käsityötä eli virheitä sattuu.

Power?

Ruokakaupoissa näitä ei ole kyllä ainakaan kovinkaan laajalti vielä näkynyt.

Vierailija
75/99 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota ens kerralla kuvat niistä hintalapuista niin saat myös näytetyksi sen halvemman hinnan.

Jos ostan vaikka satasella ruokaa niin käynkö joka siunaaman tuotteen kassatyöntekijän kanssa läpi kuvineen päivineen?

Vierailija
76/99 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän kaupassa on sähköiset hinnannäytöt joten hinta on aina kassalla ja hyllyssä sama. Muutenhan tuo hintojenvaihto on käsityötä eli virheitä sattuu.

Power?

Ruokakaupoissa näitä ei ole kyllä ainakaan kovinkaan laajalti vielä näkynyt.

Lähi k- kauppaan tuskin tuleekaan. Ikinä.

Vierailija
77/99 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan hinnat eivät kuitenkaan satu olemaan toisinpäin eli kalliimpi hinta esillä ja halvempi kassalla. Joten kyllä se vähän tahalliselta huijaukselta tuntuu.

Vierailija
78/99 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tokmanni on pahin huijari.

Vierailija
79/99 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on täysin tahallinen kusetus. Itse otan valokuvat joka tuotteesta jonka ostan sekä kassalla tietysti olen tarkkana vaihtorahojen suhteen -jos kuitti/palautus ei täsmää, vaadin hyvitystä alennuksen/ylimääräisen tuotteen muodossa. Täysiä kusipäitä nämä nykyiset kauppiaat. Juuri äsken jouduimme heittämään roskiin 25 euroa maksaneen lohen, koska kala oli täysin pilaantunutta-lihatiskillä myydään siis jälleen pilaantunutta tavaraa. Kaupassa töissä ollut tuttavani kertoi, kuinka vanhentuneeseen jauhelihaan vain sekoitetaan tuoretta lihaa hiukan jatkeeksi ja "tuote" myydään eteenpäin sen jälkeen. Ihmiset, puuttukaa näihin toimintatapoihin.

Vierailija
80/99 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun innoittamana katsoin kuittia, jota lidlin myyjä ei edes meinannut antaa, mutta jota käsi ojossa pyysin, niin kappas kappas. Heti oli pastan hinta kuitissa 1.59€ ja hyllyssä 1.49.