Hinnat kauppojen hyllyillä eriparia kassahinnan kanssa, tuskastuttava trendi!
Joskus tosiaankin joudun laskemaan senttejä ja euroja, en häpeä sitä myöntää. Olen törmännyt nyt sekä S että K marketeissa siihen, että hyllyissä on väärä hinta. Ilmeisesti kaupat nostavat hintoja lennossa, eivätkä hyllyhinnat pysy perässä. Useamman kerran olen loppusummaa kuunnellessani ollut yllättynyt, että miten voi maksaa näin paljon, vaikka laskimella laskin sentilleen juuri äsken ostosteni loppusumman. Ei auta sitten muu kuin jättää joku ostamatta siinä kassalla. Ikävää seuraavankin asiakkaan kannalta seisoa siinä ja odottaa, että saan ostokset maksettua.
Ovatko muut huomanneet samaa?
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hyvinkin tavallista. Tarjoushinta on laitettu hyllyn reunalle mutta ei kassakoneeseen. Tästä syystä kassakuitti on hyvä tarkistaa ennenkuin lähtee kaupasta. Monesti olen saanut sanoa että miten on mahdollista että teillä on alennushinta tavaraan hyllyllä mutta täysi hinta kun sen maksaa ja aina on sanottu mutta oi, ei ole ehditty tai unohdettu laittaa se myös kassakoneeseen,, blah,,
Just näin. Miten vaikeaa on tehdä muutos ensin kassakoneeseen ja sitten viedä alelappu hyllyyn?
Taktinen veto se on.
Vierailija kirjoitti:
Lidlissä hyllyssä oli Freeway cola zero 1,19€, mutta kassalla hinta oli 1,49€.
Keväällä oli paistopisteellä eri hintoja kuin kassalla. Nostivat hintoja into piukeena, mutteivat kertoneet sitä asiakkaalle.
Citymarketissa tuo on enempi sääntö kuin poikkeus. Erityisesti tarjoukset joita mainostavat on tällaisia "kassalla eri hinta" -tuotteita. Viimeisen vuoden aikana mulle on käynyt viisi(!!) eri kertaa, että kuitissa kalliimpi hinta. Vaikka en cittarissa käy edes kovin usein. Sitten jos olet erehtynyt ostamaan jäätelöä tms, niin kiva kun sulavat pilalle kun jäät selvittämään asiaa. Nykyään en mitään pakasteita sieltä ostakaan ja tarkistan kuitin heti enkä vasta kotona.
Pitäisi soittaa poliisille petoksen yrityksestä. Ihan samalla tavalla kuten kauppalain tekisi asiakkaan kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hyvinkin tavallista. Tarjoushinta on laitettu hyllyn reunalle mutta ei kassakoneeseen. Tästä syystä kassakuitti on hyvä tarkistaa ennenkuin lähtee kaupasta. Monesti olen saanut sanoa että miten on mahdollista että teillä on alennushinta tavaraan hyllyllä mutta täysi hinta kun sen maksaa ja aina on sanottu mutta oi, ei ole ehditty tai unohdettu laittaa se myös kassakoneeseen,, blah,,
Just näin. Miten vaikeaa on tehdä muutos ensin kassakoneeseen ja sitten viedä alelappu hyllyyn?
Taktinen veto se on.
Eli varkaus.
Tuo totta,tarkka olla pitää.Myös jätetty liikettä kerro ei liity tähän mutta kaksi puljua,onko ollut tarjous niin laput jätetty ja ihminen ostaa,minua suututti kallis kahvi se outo nimi oli 4,€jnt centtri niin katonkassalappua hinta yli 6€..oli jtn muutakin..Sitten koiranmakkara tarjous siinä hyllynreinassa missä makkarat katon lappua 2 maksoi monta euroa enempi..sama tuote mutta ylemmällä hyllyllä.Menin kysymään tuon.Sanoin antaa olla..kyllä näitä sattuu.Kerran tapetit oli alle 5€..niitä useita niin kassa sanoo kauheen hinnan satasia olisi ostokseni ollut.Sanoin ei...sain kyllä ne sitten hinnalla mikä olikin oikea alessa olivat.Huijaako kaupat tarkoituksella,,???
Vierailija kirjoitti:
Citymarketeissa tuo on aina ollut yleistä.
Etenkin Nokian cittarissa tuo oli enempi sääntö kuin poikkeus. Miksi aina pitää änkeä se normihintainen luomu tms. tuote siihen tarjoustuotteen viereen samaan hyllynpäätyyn? Ja kuinka ollakaan, tarjouslapussa ei selkeästi kerrota, mitä tuotetta tarjous koskee. En enää asioi ko. kaupassa, joten en tiedä, harrastavatko tätä vieläkin.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on pokkana vaan ihmetelty että miksiköhän kassa ei tunnista tarjousta, eli yritetään saada asia näyttämään tekniseltä virheeltä.
Meilahden Lidlissä on monta kertaa ollut tuotteita jotka ei olekaan alennuksessa vaikka sähköinen mainoslehti ilmoittaa tarjouksesta. Näin on käynyt minulle pulled porkin, kirsikoiden, vesimelonin ja monen muiden tuotteiden kohdalla. Siksi menen kauppaan kun pitäisi olla tarjouksia, mutta ei olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Citymarketeissa tuo on aina ollut yleistä.
Etenkin Nokian cittarissa tuo oli enempi sääntö kuin poikkeus. Miksi aina pitää änkeä se normihintainen luomu tms. tuote siihen tarjoustuotteen viereen samaan hyllynpäätyyn? Ja kuinka ollakaan, tarjouslapussa ei selkeästi kerrota, mitä tuotetta tarjous koskee. En enää asioi ko. kaupassa, joten en tiedä, harrastavatko tätä vieläkin.
Kyllä kauppias on ovella olevinaan ovela.
Vierailija kirjoitti:
Mitenniin väärä hinta hyllyssä? Hyllyssä on aina oikea hinta.
Nimenomaan. Kerran meni varmaan kk ennen kuin saivat korjattua, vaikka pari kertaa viikossa vaadin tuotteen sillä halvemmalla hyllyhinnalla. Valitettavasti jono seisoo, kun joku käy tarkistamassa.
Minulle tulee henkilökohtaiset edut K-kaupalta plussakortille ladattuna, mutta aina kun ostan niin kassa sanoo että ei.. tämä on normaalihintainen. Pari kertaa toiminut mutta 10 kertoja ei toiminut.
Vierailija kirjoitti:
Meilahden Lidlissä on monta kertaa ollut tuotteita jotka ei olekaan alennuksessa vaikka sähköinen mainoslehti ilmoittaa tarjouksesta. Näin on käynyt minulle pulled porkin, kirsikoiden, vesimelonin ja monen muiden tuotteiden kohdalla. Siksi menen kauppaan kun pitäisi olla tarjouksia, mutta ei olekaan.
Ne lidlin sähköiset kupongit pitää aktivoida ensin siinä sovelluksessa. Et saa tarjoushintaa muuten.
Itse olen huomannut näitä vääriä kassahintoja mr Tokmannin puljussa. Niiden bravuuri on juomatarjouksissa pantit, kuuluuko vai ei... Niistä kannattaa ainakin ottaa kuva, itse asiassa jo tarjouslehdestä.
Minä sain prismassa just alennuksen tuotteesta, jonka hyllyhinta oli 3.99, mutta kassalla maksoin vain 1.99. Ei ollut laputettu tuote.
Yllättävän paljon. Juuri kuuntelin k-kaupassa tiskin ja asiakkaan välistä kiukuttelua. Hirveä työ siihen nähden, että olis myynnyt sen tuotteen jokunen sentti halvemmalla, niin hälytettin joku tarkastaa hinta ja vastaus oli myy se sillä hinnalla kun asaikas sanoi.
Me muut seisoskeltiin siinä kassalla ja odotettiin, että jono liikkuis.. Onneksi ei ehtinyt mennä omat hermot, kun alko jo tuntuu, että maksan sen parikyt senttiä itse, että jono liikkuu
Ei ole pakko myydä halvemmalla hinnalla.
t.Kauppias
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne lidlin sähköiset kupongit pitää aktivoida ensin siinä sovelluksessa. Et saa tarjoushintaa muuten.
Ei ollut mitään merkintää että olisi kuponkitarjous ja pitäsi aktivoida. Oli ihan normisivulla sähköisessä mainoslehdessä
Sama juttu alelappujen kanssa. Monta kertaa joutunut huomauttamaan kassahenkilölle, että se -30%-lappu, kun ei mukamas "huomaa". Näin K-supermarketissa...
Eli ei auta selvittää kaupassakaan heti kassalla.