Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen passiivisaggressiivinen. Enkä näe siitä mitään haittaa

Vierailija
26.07.2022 |

Jos esim. itseäni ärsyttää kun kaveri ei vastaa viestiin, jätän seuraavaksi itsekin hänelle vastaamatta.

Jos kaveri puhuu vaan itsestään, vastaan samalla mitalla ja jaarittelen vain itsestäni ignooraten hänet.

Yhdellekään aikuiselle ihmiselle en ala enää nätisti selittämään ja yritä saada toista ymmärtämään (koska se on turhaa). Sen sijaan maksan potut pottuina. Ymmärtäkööt, tai häipykööt.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa passiivis-aggressiivinen?

Vierailija
2/37 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mmmkay, whatever.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiviäkin kiinnostaa sinun passiivis-aggressiivisuutesi.

Vierailija
4/37 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on huonoja kokemuksia passiivis-aggressiivisista ihmisistä.

Ei minä en osaa lukea teidän ajatuksianne.

Vierailija
5/37 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä on kysymys siitä, että osoittaa aggressiota kieltäytymällä osallistumasta.

Vierailija
6/37 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän lapsellista.

Valitsee hankalan reitin vaikka voisi puhua suoraan ja selvittää asiaa sen henkilön kanssa, jonka tapa ärsyttää.

Vierailija
7/37 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiviäkin kiinnostaa sinun passiivis-aggressiivisuutesi.

Ja kuitenkin avasit, luit ja vieläpä kommentoitkin. :D

Ap

8/37 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei fantsuu, kiva et jaoit👍!

Vierailija
9/37 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vähän lapsellista.

Valitsee hankalan reitin vaikka voisi puhua suoraan ja selvittää asiaa sen henkilön kanssa, jonka tapa ärsyttää.

Kuule, se se vasta on hankala reitti, yrittää huomauttaa aikuiselle ihmiselle hänen käytöksestään ja saada tähän muutos.

Turha paukuttaa päätään mäntyyn. Parempi antaa maistaa omaa lääkettään, menee oppi paremmin perille.

Ap

Vierailija
10/37 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antamasi esimerkit eivät ole passiivisagressiivisuutta.

Vierailija
11/37 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on kysymys siitä, että osoittaa aggressiota kieltäytymällä osallistumasta.

Passiivinen hyökkääjä tarkoittaa puolustavaa hyökkääjää, tai kääntäen ilmaistuna, hyökkäävää puolustajaa. 

Vierailija
12/37 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan pidät mikroilmeesi kurissa, ettei tule turvaton tila.

Vierailija
13/37 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo nyt ole ap hieman lapsellista ja hankalaakin? Älä sitten inise kun "vihjeesi" eivät mene perille.

Paras tapa on opetella assertiivinen tyyli viestintään, niin kaikilla osapuolilla ja ennen kaikkea itselläsikin on mukavaa. 

Vierailija
14/37 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen (olin) passiivis-aggressiivinen, mutta yritän päästä siitä tavasta. Olen todella surkea avoimissa konflikteissa, ahdistun, en reagoi oikein ja oikea-aikaisesti, impulsiiviset kuumapäät jyräävät minut. Passiivis-aggressivisuus on siinä tavallaan keino puolustaa omaa reviiriä.

Nyt harjoittelen diplomatian taitoja, eli tapoja sanoa suoraan mutta sytyttämättä konfliktia. 

Vierailija
15/37 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vähän lapsellista.

Kuule, se se vasta on hankala reitti, yrittää huomauttaa aikuiselle ihmiselle hänen käytöksestään ja saada tähän muutos.

Turha paukuttaa päätään mäntyyn. Parempi antaa maistaa omaa lääkettään, menee oppi paremmin perille.

Ap

Voit silti puhua hänelle suoraan. Esim. Jos sanot henkilölle ettet halua olla hänen kanssaan tekemisissä jos ei tule muutosta tilanteeseen x niin sitten sanot sen hänelle etkä ole tekemisissä.

Passiivis-agressiivisen lähestymistavan ongelma on se, ettei se yksinkertaisesti. Jos henkilö ei edes suoraan sanomalla ymmärrä viestiäsi niin miten luulet sanoman menevän perille epäsuorasti?

Vierailija
16/37 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vähän lapsellista.

Ap

Voit silti puhua hänelle suoraan. Esim. Jos sanot henkilölle ettet halua olla hänen kanssaan tekemisissä jos ei tule muutosta tilanteeseen x niin sitten sanot sen hänelle etkä ole tekemisissä.

Passiivis-agressiivisen lähestymistavan ongelma on se, ettei se yksinkertaisesti. Jos henkilö ei edes suoraan sanomalla ymmärrä viestiäsi niin miten luulet sanoman menevän perille epäsuorasti?

*ettei se yksinkertaisesti toimi

Vierailija
17/37 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen (olin) passiivis-aggressiivinen, mutta yritän päästä siitä tavasta. Olen todella surkea avoimissa konflikteissa, ahdistun, en reagoi oikein ja oikea-aikaisesti, impulsiiviset kuumapäät jyräävät minut. Passiivis-aggressivisuus on siinä tavallaan keino puolustaa omaa reviiriä.

Nyt harjoittelen diplomatian taitoja, eli tapoja sanoa suoraan mutta sytyttämättä konfliktia. 

Sama juttu, olen passiivisaggressiivinen ja syynä on, että lapsena ei saanut ilmaista tunteita, negatiivisia siis.

Mielenkiintoista lukea teistä muista saman itsessänne tunnistavista, ja miten pyritte kehittymään.

Vierailija
18/37 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon, olet raskas pska

Vierailija
19/37 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein hyvä että olet itse huomannut tilanteen ja korjaat asiaa. Tuossa passiivis-aggressiivisuudessa kun on se keljuus, että vaikka kuinka olisit itse ensin se poljettu tai nujerrettu osapuoli, niin sinusta tuleekin tilanteessa se pahis/ikävä/ärsyttävä tyyppi kun reagoit siihen passiivis-aggressiivisesti. Parempi on tosiaan opetella diplomatiaa, jämäkkyyttä, asioiden suoraan sanoittamista... eli tosiaan ASSERTIIVISTA vuorovaikutusta. 

Samaa opettelen itsekin, samoista syistä. Terapiassa olen oppinut uusia tapoja vuorovaikuttaa ja hahmotan tilanteita nykyisin eri tavalla. 

Vierailija
20/37 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon, olet raskas pska

Sensijaan tällainen suorapuheinen tyyli se on lähiympäristölle selkeä ja vapauttava.