Miten saatte 10 000 askelta päivässä täyteen?
Olen nyt yrittänyt päästä siihen. Mutta kun tulee oltua töissä, niin ei noita millään saa päivän aikana täytettyä ellei koko ajan suunnilleen kävele ympyrää. Ja sitten kotona sama juttu.
Kommentit (54)
On ollut harvinaisen helppo työpäivä, jos vain 10 000 askelta tulee 8h vuorossa. Omalla kohdallani näin.
Vierailija kirjoitti:
Kävelemällä töihin. Jos kuljet autolla jätä auto parkkiin niin että edes takaiseen matkaan tuottaa tuon askelmäärän. Sama pätee julkisilla liikkumiseen. Kyllä ihminen keksii miten hyötyliikuntaa tulee...
Miten saat 15min kävelymatkalla 10 000 askelta kasaan? Tuo on minun työmatkani pituus.
Kävelen kaupungilla ja joka tuhannen askeleen jälkeen olen ansainnut oluen. Yleensä saan sen 10000 askelta ja 10 olutta täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan halusin kokeilla kuinka paljon joutuu kävelemään. Kyllä niinä päivinä kun pääsee lenkille niin onnistuu, mutta useimpina arkipäivinä mulla on lapsi, jota ei voi jättää kotiin lenkin ajaksi. Ja varmaan joo laiskuuskin estää. Vihaan kävelyä, mutta nyt on sentään joku motivaattori kun sain älykellon lahjaksi. Lisäksi helposti asioista tulee pakkomielle, kuten nyt tästä.
Ap
Älykellot on hauskoja kapistuksia. Istuin sohvalla katsomassa jääkiekkopeliä ja pelin puolivälin tienoilla kello ilmoitti "Hyvää työtä! Päivän treeni suoritettu!" Penkkiurheilukin siis lasketaan treeniksi :D
Läski on ikuista, askelista huolimatta :D !
Vierailija kirjoitti:
Kävelen kaupungilla ja joka tuhannen askeleen jälkeen olen ansainnut oluen. Yleensä saan sen 10000 askelta ja 10 olutta täyteen.
Täällä Jyväskylässä opiskelijat keksivät tuon kuntoilumuodon jo kauan aikaa sitten. Kutsutaan nimellä Kauppakadun appro.
Se tulee helposti jos työsi ei ole istua päätteellä. Itselläni se tulee työpäivinä klo 13 ja 14 välillä.
Työhöni kuuluu erilaista koneiden valvontaa noin 3000m2 tilassa. Istun kyllä päättelläkin useita 10 minuutteja päivän mittaan.
Ota lapsi mukaan ulos jot et voi yksinkään jättää. Lähdette yhdessä kävelemään vaikka metsään tai puistoon, niin näette luontoakin siinä samalla. Lisäksi ei tarvitse niin paljon huolehtia liikenteen vaaroista lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Aika vaikea saada muuten kuin kävelemällä. Tosin minulla oli joskus askelmittari, jonka mukaan kerrytin 120 000 askelta, kun istuin 4h bussissa. Se oli mielestäni kova suoritus :D
Tärisit epilepsiakohtauksen kourissa koko 4 tuntia, niin eipä ihmekään.
Huvipuistohullu kirjoitti:
Töissä kävelen ympyrää 😄
Toivottavasti et ole Talpassa töissä.
Etätöiden myötä pystyn tekemään pitkiä kävelylenkkejä. Aamulla heräsi jo kuudelta ja lähdin 1,5 tunnin lenkille ennen klo 8 töitä. Töiden jälkeen kävin vielä tunnin lenkillä.
Helposti. Käyn vaan joka aamu tinnin kävelylenkillä (töihin en voi kävellä, liian pitkä matka). Touhuan talossa ja puutarhassa. Illalla yleensä on n. 20000. Nyt on kello vähän yli 19 ja askelia on koossa n. 19000. Jos illalla on vasta vähän, esim 12000, käyn toisen lenkin.
Luin jossain, että etätöiden myötä ei tule askelia, mutta etätyöt juurikan antavat mahdollisuuden niihin askeliin. Ne vanhat työmatkat voi käyttää askeliin.
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Töissä kävelen ympyrää 😄
Toivottavasti et ole Talpassa töissä.
Huvipuistossa 🎢🎡🎠
Sata tuhatta askelta olisi jo mainittavampi teko.
Kolme lenkkiä päivässä koiran kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole enää 10 000 askelta. Suositus on n.7000.
Eikö 10000 ole sitten parempi?
Koiran kanssa tulee normaalisti helposti 10000 askelta päivässä. Nyt loma-aikaan jälkikasvukin käy ja tuntevat velvollisuudekseen osaltaan myös ulkoiluttaa koiraa, joten pitää pahimmillaan 4000 askelta kävellä taloa ympäri. Aamulenkitys on jäänyt minulle ja se tekee 2000-6000 askelta. Mökillä tulee aamulenkillä koiran kansa 7000 askelta ja loppu sitten muissa askareissa.
Pienen lapsen kanssa tulee helposti, leikkipuistoon kävellen, potkupyörälenkkejä jne.
Kävelemällä töihin. Jos kuljet autolla jätä auto parkkiin niin että edes takaiseen matkaan tuottaa tuon askelmäärän. Sama pätee julkisilla liikkumiseen. Kyllä ihminen keksii miten hyötyliikuntaa tulee...