Naiset, käyttekö koskaan yksin oluella/viinillä?
Joskus nuorempana tuli käytyä, mutta nykyään ei. Silloin noin kymmenen vuotta sitten tuntui yleinen mielipide olevan se, että yksin ravintolassa/baarissa istuva nainen oli "pubiruusu". Mutta onhan se toisaalta ihan ymmärrettävää, kun eihän se sillä lailla ole "naisten juttu".
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en todellakaan, kun en ole seuraa etsimässä. Juon sen viinin kotona, jos siltä tuntuu.
Mitä sillä on seuran etsimisen kanssa tekemistä? Toki mihinkään yökerhoon ei kannata mennä varmaan yksin istumaan ellei kaipaa miesten lähestymisiä, mutta rauhallisissa pubeissa, myös ruokaa tarjoavissa ravintoloissa tai kadunvarsien kesäterasseilla saa ihan rauhassa vaan istua itsekseen, vaikka katsella ihmisiä ja maailman menoa, lukea kirjaa tai selata nettiä tms.
No ei kiinnosta istua yksin siellä ja mieluummin luen kirjaa ja selaan nettiä kotona. Mulle drinksut ulkona on seurustelua kavereiden kanssa tai etsin seuraa. Tosin enää ei edes se seuran etsiminen kiinnosta.
Joo, eihän se kaikkien juttu ole :) Itse asun yksin ja teen 100% etätyötä. Joskus vaan kaipaan muutakin kuin oman kodin seinien ja lähimaastojen katselua, joten lähden vaikka keskustaan kaljalle. Nautin siitä ihmisten katselusta ja elämästä ympärillä paljon.
Tampereella ne on pelkkiä seksihulluja jotka baareissa kokoajan ravaavat. Sama olisi laittaa työskentelemään maksullisia, koska Tampere on Suomen Sodoma ja Helsinki Gomorra. Hierontalaitoksia joka kadunkulmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JOKA PÄIVÄ ravintolassa/baarissa istuva nainen oli "pubiruusu". Ketään ei kiinnostanut satunnaisesti baarissa käyvä nainen pätkääkään.
Mistä ne ohikulkijat tietää, onko nainen siellä joka päivä vai kerran viidessä vuodessa?
Ulkonäöstä ja äänestä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Todellakin. Kesä alkaa eka terassikaljaan.
N61
Eikö sun kuuluis olla jo hoitokodissa?
Nyt olen ajatellut, että voisin ottaa omaa aikaa muutaman kerran viikossa ja käydä yhdellä tai vähintään kahvilla. Teen IPadilla juttuja, suunnitelmia, joten on oikeasti tekemistäkin.
Olen niin yksinäinen, että hajoaa pää. Riittäisi, että saa jutella edes niitä näitä ihmisten kanssa.
Kyllä käyn eikä ole tullut mieleenkään että se olisi jotain pubiruusuilua.
Aikoinaan pubiruusuilla kyllä tarkoitettiin naisia jotka istuivat baarissa joka päivä ja koko päivän.
Vierailija kirjoitti:
Tampereella ne on pelkkiä seksihulluja jotka baareissa kokoajan ravaavat. Sama olisi laittaa työskentelemään maksullisia, koska Tampere on Suomen Sodoma ja Helsinki Gomorra. Hierontalaitoksia joka kadunkulmassa.
Haista paska!
En juo koskaan yksin vaan aina vain seurassa. Olen sosiaalinen juoja, joten en mene yksin oluelle tai viinille.
Nuorempana kävin usein baarissa yksin. Jaksoin tutustua ihmisiin ja oli mukava jutella. Nyt en vain jaksa enää. Olen kyynistynyt. Ehkä jos kävisi puolen vuoden ajan samassa baarissa ja sitten tapaisi sieltä jonkun kantiksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haista paska!
Totuus sattuu.
En, tai joskus laivalla jos olen menossa yksin Ruotsiin. Aika tylsää yleensä.
Käyn useinkin kahvilla terassilla yksin.
Nuorempana tapasin aviomieheni niin, että menin isoon täpötäyteen baariin yksin ja menin juttelemaan kivan näköiselle miehelle. Jotten olisi vaikuttanut epätoivoiselta, sanoin olevani siellä kavereiden kanssa ja että olin hukannut heidät jonnekin. Siinä luulossa mies taitaa olla yhä.
Joka perjantai ja toisinaan lauantaina. Tällä paikkakunnalla ei ole tuttavia, joiden kanssa hengailla. Kotona en jaksa istua joten yksin käyn. Ei pahemmin kiinnosta muiden mielipiteet minusta.
T. N30
Vierailija kirjoitti:
Nyt olen ajatellut, että voisin ottaa omaa aikaa muutaman kerran viikossa ja käydä yhdellä tai vähintään kahvilla. Teen IPadilla juttuja, suunnitelmia, joten on oikeasti tekemistäkin.
Olen niin yksinäinen, että hajoaa pää. Riittäisi, että saa jutella edes niitä näitä ihmisten kanssa.
Voisi kiertää Helsingin kahviloita ja viinibaareja läpi. Teen luonnoksia siinä samalla, joten olisi kiva nähdä eri interiöörejä ja piirtää myös ihmisiä. Kuulostaa oudolta, mutta olen aika huomaamaton.
Ulkomailla asuneena ja paljon työmatkoilla yksin reissanneena ulkonasyömiset ja viinilasillisen/oluen juomiset ovat tulleet tutuiksi. Välttämättömyydestä oli tehtävä mieluisa asia. Se oli hankalinta oudoissa kaupungeissa, kun ei aivan tiennyt, minkälaisiin paikkoihin "voi" mennä yksin syömään. Jos tuon sai ratkaistua, se että joi 1-2 annosta alkoholia ei ollut ongelma. Kesäisin helpompaa, terdellä ottaa ruoka ja se viinilasillinen. Eri kaupunkien "kuuluisissa" pubeissa olen usein käynyt yksin, enkä ole ongelmoinut sitä, jos ei ole löytynyt juttuseuraa tai sitä, onko se siellä kummallista, jos nainen on yksin liikenteessä. Jos ei ole ollut kaveria, jonka kanssa tehdä kiinnostavia asioita, olen tehnyt ne yksin, jo nuoresta pitäen. Tätä taustaa vasten ei minulle ole mikään ongelma käydä yksin baarissa juomassa myöskään pääkaupunkiseudulla, tai sen puoleen jossain muussa suomalaisessa kaupungissa. Sitä en tiedä, menisinkö pikkupaikkakunnalla sinne ainoaan pubiin, ehkä en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JOKA PÄIVÄ ravintolassa/baarissa istuva nainen oli "pubiruusu". Ketään ei kiinnostanut satunnaisesti baarissa käyvä nainen pätkääkään.
Kyllä isompien kaupunkien ulkopuolella ainakin ennenvanhaan oli niin, että nainen yksin baarissa oli jotenkin paheksuttava juttu. Törmäsin tähän itse joskus kun tein työtä, johon kuului matkustusta asiakkaille kotimaassa. Helsinkiläisenä olin tottunut, että voin käydä tuopilla eikä siinä ole mitään ihmeellistä, mutta auta armias kun astuin yksin olevana naisena jonkun pikkupaikkakunnan pubiin. Jollekin juttelinkin siitä, että taisin valita huonon paikan kun niin kaikki tuijotti, mutta hän kertoi ettei siellä ole tapana että naiset ainakaan yksin käy baareissa, muuta kuin juopot naiset.
Minusta taas pikkukaupunkien pubit on juuri sellaisia paikkoja jossa voisin käydä yksinkin. Juuri siksi että siellä ihmiset tulee juttelemaan. Asun Turussa ja jos täällä menen yksin pubiin niin siinä saan kyllä sitten yksin näprätä puhelinta vaikka koko illan. Tuolit vaan viedään pöydän ympäriltä.
Olut käy hiivalla, mutta itse käyn oluella.
Kävin ennen kun join vielä alkoholia. Ja kyllä,olin pubiruusu pahimmasta päästä. En tosin käynyt yhdellä,vaan vedin usein kännit. Onneksi olen ollut raitis jo pitkään. Mutta normaalisti juovat naiset voi käydä ihan siinä missä miehetkin, mitä ihmeellistä siinä on.
Suomalaisissa naisissa on paljon pubiruusuja.
Joo ennen lähdin ja pistin vaan kortsut taskuun ja menoksi, mutta en enää.