Naapurissa asuu narkkareita, onko muilla kokemusta?
Tuntuu siltä, että pois muutto alkaa olla ainoa ratkaisu:(
Lieveilmiöt kun ovat noiden mukana mukavia, on mm:
- Poliisi käynyt useampaan kertaan eri syistä.
- Takapihalla pössytellään isolla (vaihtelee) porukalla kannabista, samalla kytätään muiden naapurien toimet. Tämä on aiheuttanut sen, että omalla pihalla ei todellakaan halua viettää aikaa.
- Kannabiksen haju tulee (sisältä ja pihalta, polttelevat molemmissa sään yms mukaan) muihin asuntoihin.
- Sekopäissään haukkuvat naapureitaan (menisi kai jo kunnianloukkauksesta osa jutuista) kovaan ääneen ja kaikille.
- Vielä sekopäissään ovat oven takana, jos on jokin asia mihin sinua tarvitaan. Silloin ollaan mielin kielin, mutta muut naapurit haukutaan estoitta. Rahaa tai palveluksia en anna, olen lopettanut oven availun jos en odota vieraita.
Noita ei näköjään ikinä häädetä, huoh. Tässä vain osa lukuisista asioista mitä noiden naapurina saat nauttia. Onko muilla kokemusta nisteistä naapurinaan?
Ja ei, se kannabiksen haju omassa asunnossa ei ole mikään ruoanlaittoon tms verrattavissa oleva haju, yksi tuttu väitti niin vaan voin oikeasti pahoin sen vuoksi:( Onko ainoa keino vain itse muuttaa?
Kommentit (199)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP:n juttu ei vaikuta uskottavalta. Kannabisporukka ei todellakaan pidä meteliä eikä sekoile naapureiden ovilla. Kannabis tekee ihmisestä hiljaisen ja vetäytyvän ja lopulta säikyn. Pilvenpoltto ei todellakaan tee ihmisestä äänekästä.
Veikkaan, että AP:n naapurissa on alkoholistejia tai sekakäyttäjiä. Pelkkä pilvitouhu ei ole sellaista kuin AP maalailee.
Sulkeeko sen käyttö pois vahvemmat? Hajua siitä tulee, ihan samalla tavalla pilaa seinät ja jaisee baapuriin kuin tupakan poltto sisällä.
No ei sulje :D Vetävät kaikkea muutakin, ja jossain vaiheessa joku pääsee hengestään.
Vierailija kirjoitti:
onneksi täällä paremmilla alueilla ei tarvitse moisista kärsiä.
Jep, jos käyttää kannabista kannattaa muuttaa paremmille alueille ja kukaan ei kysele mitään tai soita poliiseja.
En kannata mitään huumeiden käyttöhuoneita. Ei varmasti olisi hirmuisen kivaa jos sellainen tulisi minun takapihalleni. Tässä asiassa olen nimby.
AP taitaa asua Jyväskylän Pupuhuhdassa. Kuulostaa ihan siltä.
On kokemusta oikeista narkkareista naapureina. Seurasin parvekkeelta kuinka vastapäisen talon asukas sai raivarin vieraalleen kun oli tiputtanut ruiskun neuloineen luhtitalon rappusiin.
Vieressä sisäpihan leikkipuisto jossa omakin lapsi kulki leikkimässä. Otin yhteyttä vuokranantajaan joka kertoi että ovat jo saaneet häädön, kun tullut niin paljon valituksia muilta asukkailta levottomuudesta. Kannabisnarkkareista en olisi huolissani.
Vierailija kirjoitti:
AP taitaa asua Jyväskylän Pupuhuhdassa. Kuulostaa ihan siltä.
Takavuosina Jyväskylän paikallisradiossa lähetyksen keskeytti tiedotus, että Pupuhuhdassa joku heiluu aseen kanssa parvekkeella ja ammuskelee. Porukkaa kehotettiin varomaan.
20 lisää. Minun kirjoittamani tapahtui alueella, missä ei ole vuokrataloja ja asunnot aika kalliita.
Vierailija kirjoitti:
Sinä paremmalla alueella asuva voit joutua vielä asian kanssa kosketuksiin esim. lapsesi vuoksi. Ei kannata täällä rinta kaarella olla huutelemassa.
Vierailija kirjoitti:
On kokemusta, välillä haisee kannabis kun kävelen lähikerrostalon ohi, polttavat parvekkeella.
Melkein oksentaa aina kun tuo haisee samalle kuin taloyhtiön roskakatos. Muistan kun kävin Damissakin ekan kerran, katselin ympärille missä kaadettu mädäntyviä roskia kun tunsi hajun.
Toivottavasti ei koskaan sallita, jo pelkästään hajun takia.
Ei pilveä kannata polttaa. Mieluummin kannattaa syödä. Polttaminen ei ole keuhkoille hyväksi ja haiseekin. Syömällä nautittu kannabis ei ole ruisleipää vahingollisempaa eikä haise.
On kokemusta. Häädön jälkeen sen kavereita kävi ainakin puoli vuotta hakkaamassa ovia. Muutin itse pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä paremmalla alueella asuva voit joutua vielä asian kanssa kosketuksiin esim. lapsesi vuoksi. Ei kannata täällä rinta kaarella olla huutelemassa.
Eikös se kamankäyttö ja huumebisnes ole trendikästä? Siitä käärii isot rahat, ja sitten voi elää luxuselämää. Voi ostaa rolexin ranteeseen ja kalliin laukun käsivarteen ja ostaa kumitissiä rintaan. Eikä tarvitse tehdä töitä eikä käydä kouluja eikä osatakaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En joudu. Se on teidän ongelmia se tuo ruoho...
Vierailija kirjoitti:
On kokemusta. Häädön jälkeen sen kavereita kävi ainakin puoli vuotta hakkaamassa ovia. Muutin itse pois.
Sekään ei vielä riitä että narkin saa pois maisemista.... Sen kaverit....
Ei mutta kyllä minä narkkarin, tai
narkkareita
olen nähnyt ovat kauhean näköisiä ! ja pelottavia .
Eikä vaan siellä Etelä- Suomen metrossa vaan kahdella pienellä paikkakunnalla, Pohjois- Pohjanmaalla.
Ja ihan huume ratsiaa tehneet Poliisit on joku vuosi aikaa!
Ei asunnoissa vaan ihan tuossa keskustassa.
Kamaliapa ovat! eli tiedän nyt rohkeutta sinulle , joka asut samas talossa missä on narkkareita.
!
Eikös se huumeongelma ole aika yleistä upporikkaiden keskuudessa? Niillä, jotka asuvat hulppeissa luksustaloissa. Oon itsekin nähnyt tästä kaupungista, kun poliisit käy vakioasiakkaan luona. Selkeästi tunnistettava alue, jossa asuu enimmäkseen lääkäreitä, juristeja...kaupungin kalleimpia uudehkoja taloja neliöhinnoiltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin ihmeeseen naapurit tarvitsevat sinua? Tuota kohtaa en ymmärtänyt.
Helpoin ja luultavasti myös ainoa ratkaisu on poismuutto. Itse olisin jo lähtenyt.
Riittävän sekaisin ollessaan kiertelevät ihmisten ovien takana lainailemassa rahaa/tarvikkeita/pitäisi auttaa jossakin jne jne.
Yli vuosi kestetty, eikä noita saada näköjään pois tästä:(
Ne tutut, joilla ei ole kokemusta huonoista naapureista (koko ikä esim asuttu omakotitalossa) eivät ymmärrä, miksi valitan noista välillä niin paljon.
Kyllä se pikkasen alkaa ottaa hermoon, kun seinänaapurikseen saa tuollaiset, huoh.
Ap
Kannabis ei aiheuta tuollaista käytöstä, on siellä muutakin käytetty. Haju toki on ikävää ja pössyttelijöiden pitäisi pitää huoli siitä ettei se haju leviä muiden pihoille tai asuntoihin.
Onneksi asun metsän keskellä.
36, siis poliisit tv-sarjassa kävivät yhdessä pihassa ja sanoivat että vakioasiakas. Itse taloa ei näytetty tarkkaan, mutta alueen tunnistaa jokainen, joka siellä päin on käynyt tässä kaupungissa. Itse tunnen sen alueen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin ihmeeseen naapurit tarvitsevat sinua? Tuota kohtaa en ymmärtänyt.
Helpoin ja luultavasti myös ainoa ratkaisu on poismuutto. Itse olisin jo lähtenyt.
Riittävän sekaisin ollessaan kiertelevät ihmisten ovien takana lainailemassa rahaa/tarvikkeita/pitäisi auttaa jossakin jne jne.
Yli vuosi kestetty, eikä noita saada näköjään pois tästä:(
Ne tutut, joilla ei ole kokemusta huonoista naapureista (koko ikä esim asuttu omakotitalossa) eivät ymmärrä, miksi valitan noista välillä niin paljon.
Kyllä se pikkasen alkaa ottaa hermoon, kun seinänaapurikseen saa tuollaiset, huoh.
Ap
Kannabis ei aiheuta tuollaista käytöstä, on siellä muutakin käytetty. Haju toki on ikävää ja pössyttelijöiden pitäisi pitää huoli siitä ettei se haju leviä muiden pihoille tai asuntoihin.
Tuo käytös mitä ap kuvailee. ei täsmää pelkkään pössyttelyyn. Tunnen kymmeniä viihdekäyttäjiä joista kukaan ei häiritse naapureitaan. Voi johtua iästäkin. Mun tuntemat on noin viiskymppisiä.
Onneksi asun metsän keskellä.
On kokemusta ja kokemus päättyi omaan poismuuttoon.
Aluksi talossa asui vain muutamia pössypäitä ja niiden kanssa ei luonnollisesti ole mitään ongelmaa. Toki haju on inhottava, mutta pelkillä pössyttelijöillä on kyllä varaa ostaa vähän paremmin jalostettuja lajikkeita, joista ei juurikaan lähde hajua. Vähän veikkaan, että aloituksessakin pudi on vain lisämauste muille aineille ja sen takia jotain lemuavaa, halpaa bulkkia.
Kun taloon muutti juoppoja ja sekakäyttäjiä, alkoi tilanne menemään koko jan levottomammaksi ja levottomammaksi. Poliisit vierailivat säännöllisesti, häkkivarastot ritsattiin aina tyhjiksi, huutoa ja tappelua pihalla ja rappukäytävässä. Onneksi mulla oli asunnonosto juuri ajankohtainen, niin muutto tuli kuin tilauksesta.
Tässä yksi todella painava syy siihen miksi huumeiden käyttöä ei saa laillistaa. Sen jälkeen kukaan ei voi enää näille mitään, vaan pienten lastenkin pitää vaan ymmärtää että naapuri on arvaamaton ja jossain vaiheessa väkivaltainen.