Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

32v Tytär haluaa vain istua kotona ja tehdä taidetta!

Vierailija
25.07.2022 |

Eli 32 vuotias tyttäreni ei käy juuri missään, tapaa ystäviä niinkun normaalit nuoret eikä seurustele. Kävin hänellä kylässä ja asunto oli täynnä paperia ja kyniä oli lattioilla, mietin , onko jotain vialla. Auttakaa huolestunutta äitiä!

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka h*lvetti määrittelee "normaalin elämän"???? Sinun käsityksesi "normaalista" ei välttämättä vastaa toisen käsitystä "normaalista". Elä ja anna toisten elää.

Suomalainen käsitys normaalista elämästä on omistautua työnteolle koko elämänsä. Tähän kuuluu vahvasti luulo että on korvaamaton työntekijänä ja mitä lähempänä on loppuunpalamista, sen parempi.

Ei suomalaiseen ideologiaan sovi se että joku toimii toisin, nauttii elämästä juuri OMALLA tavallaan. Ap on tästä täydellinen esimerkki.

Vierailija
22/37 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän äidin huolen- eihän se nyt normaalia ole, että keski-ikää kohta lähestyvä ihminen vain istuu lattialla tuhrustelemassa. ei tapaa ketään eikä vietä "normaalia" elämää". Olikohan lapsuudenkodissa kaikki ihan noin niinkuin ok? Oli miten oli, ap ei voi vaikuttaa lapsensa valintoihin, ei ainakaa palstoilla kyselemällä. Elämä opettaa viimeistään silloin, kun jääkaappi on tyhjä. Ehkä ne suuruudenhullut"taiteilija" kuvitelmat siitä hiljalleen karisevat. Harrastus on hyvä asia, mutta vastuuttomuus ei.

Mitä vastuuttomuutta siinä on että on kotona!

Mä olin tommonen ja ihan hyvä minusta tuli.

En viihdy joukoissa enkä sakeissa enkä missään semmoisissa paikoissa. En välitä ihmisistä. Ei se ole mitään vastuuttomuutta!

Jos tulee toimeen kelan/työkkärin rahoilla, niin mitä sitten.

Saa kai sitä harrastaa, mitä haluaa!

Jotkut ovat herkempiä ja kuormittavat isossa joukossa ihmisiä. Introvertit viihtyvät usein rauhallisemmissa paikoissa ja ovat herkempiä tarkastelemaan esim. luonnon pieniä yksityiskohtia. Usein eläimet ovat läheisiä. Joskus kirjakin voi olla ystävä.

Jos tytölläsi ei ole kavereita, niin lemmikki voisi olla hyvä. Olisi seuraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini oli myös hyvin pettynyt, kun en elänyt sellaista elämää kuin hän olisi halunnut. Oli jatkuvaa kahnausta asiasta. 

Vierailija
24/37 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis käykö hän töissä?

Vierailija
25/37 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis käykö hän töissä?

Jos tulee toimeen muuten, niin ei väliä. Suomessa työnteko on kunnia-asia. Olet kummallinen, jos et ole siinä putkessa.

Vierailija
26/37 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha arvostella, kun olen itse hiukan tuollainen. Varmaan omat vanhemmat olisivat toivoneet, että teen pitkän ja kunniakkaan työuran. Onhan se hiukan epämääräistä haahuilla kotona. Mutta jos lapsi on niin päättänyt, niin ei voi mitään.

Vierailija
27/37 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvataiteilijan tuntipalkka on noin kaksi euroa. Olettaen, että myy jotain. Kannattaa huolehtia kela-asiat kuntoon.

Vierailija
28/37 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tuollainen, 40-vuotias ja oikein onnellinen.

Onnittelen, kaikki eivät pysty elättämään itseään taiteen teolla, vaan ovat muiden elättejä.

Ystäväni kympin tyttö hakeutui taidealan kouluun, voin rehellisesti sanoa, että olin pettynyt. Aina olisi voinut harrastukseksi taiteilla ja valita melkein minkä opinahjon tahansa, kun ulkoinen habitus ei yhtään anna viitteitä tyylitajusta tai visuaalisesta silmästä.

Vierailija
29/37 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää ihan suoraan sanoa hänelle, että haluat lapsenlapsia ja nyt on aika hankkia mies ja lapsia tai käydä treffeillä hankkiutumassa raskaaksi. Jos sanoo ei, niin huudat että et voi elää tuollaista tyhjänpäiväistä taiteilijaelämää kymmeniä vuosia! Huudat että ei ole mukavaa elämää olla yksin ja että sinäkin tunnet olevasi yksinäinen ilman lapsenlapsia! Jospa tämä herättäisi hänet ajattelemaan.

Vierailija
30/37 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro jotain niistä taideteoksista?

Ne oli ihan kauniita,

Mutta eniten huolestuttaa, eikö hän tee mitään muuta . Itse hänen ikäisenä tapasin mieheni ja oli paljon ystäviä ja tuttuja ja matkustelin ja kävin paikoissa, ja elin vilkasta nuoruuttani! 

Jätä hänet rauhaan. Sinulle toi onnea elää koko ainutkertainen elämä ukon varassa. Kaikille se ei ole tavoite. Tyttäresi taitaa olla sinua fiksumpi kun elää omaa elämää.

Vierailija
31/37 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

dfgdgd kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnittelen, kaikki eivät pysty elättämään itseään taiteen teolla, vaan ovat muiden elättejä.

Ystäväni kympin tyttö hakeutui taidealan kouluun, voin rehellisesti sanoa, että olin pettynyt. Aina olisi voinut harrastukseksi taiteilla ja valita melkein minkä opinahjon tahansa, kun ulkoinen habitus ei yhtään anna viitteitä tyylitajusta tai visuaalisesta silmästä.

Aina se ei ole edes valinta. Käsillä tekeminen saa ihmisen voimaan hyvin. Olen ollut myös palkkatöissä ja on ollut jatkuvasti olo, että olen väärässä paikassa. Tunnen, että pystyn tekemään enemmän. Toisaalta miksi haluaisin antaa kenenkään käyttöön omaa luovuuttani, jonka olen vaivalla hankkinut.

Minä olin koulupudokas ja syrjäytynyt jo nuorena, joten kukaan ei ihmetellyt mitään. Enemmän hämmästelivät, kuinka korkeat tavoitteet minulla on, kun hain taidealan korkeakouluihin. Monet juuri naiset! arvostelevat pukeutumista. Siitä kun pitäisi näkyä visuaalinen silmä. Mutta ei näy.

Vierailija
32/37 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

dfgdgd kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina se ei ole edes valinta. Käsillä tekeminen saa ihmisen voimaan hyvin. Olen ollut myös palkkatöissä ja on ollut jatkuvasti olo, että olen väärässä paikassa. Tunnen, että pystyn tekemään enemmän. Toisaalta miksi haluaisin antaa kenenkään käyttöön omaa luovuuttani, jonka olen vaivalla hankkinut.

Minä olin koulupudokas ja syrjäytynyt jo nuorena, joten kukaan ei ihmetellyt mitään. Enemmän hämmästelivät, kuinka korkeat tavoitteet minulla on, kun hain taidealan korkeakouluihin. Monet juuri naiset! arvostelevat pukeutumista. Siitä kun pitäisi näkyä visuaalinen silmä. Mutta ei näy.

Mutta ei ihan hirveästi kiinnosta, mitä ihmiset ajattelevat. Teen taidetta joka tapauksessa. Olen päässyt sen yli, että kiinnostaisi ihmisten mielipiteet. Siitä tulee vain niin hyvä olo, että se korvaa muut menetykset.

Vierailija
33/37 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki halua mitään kavereita tai seurustelua. Itse olen jo keski-ikäinen ja elän ilman sellaisia, hyvin onnellisena. Minunkaan äitini ei ole koskaan pystynyt ymmärtämään minua, hän kun on hyvin ekstrovertti ja hänen elämänsä sisältö on aina ollut ihmissuhteet. Mutta minä en ole hän, enkä voi elää elämääni äidin toiveiden mukaan.

Vierailija
34/37 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyspaljastus: kaikki ihmiset eivät tule onnellisiksi siitä, että on paljon sosiaalista elämää ja menoa sinne ja tänne. Meitä, joita sellainen vain rasittaa ja ahdistaa on aika iso joukko ja oletan, että tyttäresi kuuluu siihen. Anna hänen olla ja tehdä sitä, mistä hän nauttii ja elä sinä omaa elämääsi omalla tavallasi.

Varmasti minuakin suurin osa sukulaisista ja tutuista pitää vinksahtaneena, kun en koskaan ketään tapaa, jollei ole pakko ja teen vain taidetta kotona, mutta siinäpähän oudoksuvat. Minua ei heidän mielipiteensä liikuta tippaakaan. Meillä on jokaisella vain tämä yksi elämä ja minusta se tulisi mahdollisuuksien mukaan elää niin, että on onnellinen.

Vierailija
35/37 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep jep, elä ja anna muiden elää, mutta eihän kuitenkaan odoteta, että sinua pidettäisi yhteiskunnallisesti kelvollisena, jos lokkeilet.

Sen verran pitää lapsille saada kotikasvatuksella velvollisuuden tuntoa, moraalia ja selkärankaa, että maksavat ihan itse elämänsä kustannukset. Sen jäljeen voi vapaa-aikanaan vaikka maata ja syljeskellä kattoon.

Vierailija
36/37 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon viestin perusteella tuskin on mikään vialla. Hän vaan tykkää piirtää.

Eivät kaikki jaksa olla sosiaalisia. Varsinkin jos töissä joutuu olemaan ihmisten kanssa koko päivän.

Taiteilijat tarvitsee työrauhaa. Se on ihan normaalia. Muut kyllä pitävät taiteilijoita hulluina ja outoina, mutta se on vain heidän rajoittunutta maailmankuvaa.

Itsekin harrastelijataiteilijana pidän tavallisten ihmisten elämää rientoineen ja kissanristijäisineen hulluna:D pari kertaa vuodessa riittää kun tapaa niitä hulluja outoja normaaleja kunnon kansalaisia. Aina ällistyttää sekin normaali touhu

Vierailija
37/37 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä