Myin kaiken paitsi mökin ja sanoin itseni irti? Mitä nyt?
Minulla on nyt 218.000 € tilillä, 400 päivää miinus karenssi ansiosidonnaista (n. 2000 € kk) ja mietin mitä nyt tekisin.
Mökin (maksettu) pidin. Siinä voi ihan hyvin tarvittaeessa asua.
Lapsia ei ole ja ei tule ja parisuhde ei kiinnosta.
Ikä 39v
Olen nyt nauttinut kesästä, mutta mietin mitäs nyt oikein tekisin.
Muutto ulkomaille mietinnässä vaihtoehtona. Jos muutto, niin johonkin missä talvella suht lämmin ja ajatus olisi viettää kesät suomessa. Turkki/Kreikka/Thaimaa tällä hetkellä mietinnässä.
Kommentit (32)
Tein saman jo yli 4 vuotta sitten ja edelleen nautin mökillä olosta. Työtä voivat tehdä ne joiden on pakko. Minun ei ole. Elän vain kerran enkä tuhlaa sitä kapitalisteille.
Oleilu ja löhöily ovat taitoja jotka oppii elämänkokemuksen kautta.
Kokeile niitä.
Miks niin moni haluaa asumaan ulkomaille? Itse en lähtis, kauhee ruljanssi vieraaseen paikkaan.
Ajattelitko pärjätä tuolla summalla seuraavat 30 vuotta? Miksi ihmeessä irtisanouduit?
Vierailija kirjoitti:
Miks niin moni haluaa asumaan ulkomaille? Itse en lähtis, kauhee ruljanssi vieraaseen paikkaan.
Yllättävän moni lähtee halvan viinan perään ja alkoholisoituu yhä pahemmin.
Vierailija kirjoitti:
Muutat mökille ja elät säästöilläsi eläkkeelle asti, riittää hyvin kun ei pröystäile.
Mökille muutto jees, säästöillä eläminen noooo. Silloin vaan köyhdyt ja rahat hupenee yllättävän nopeasti vaikka kuinka kituuttaisit.
Tollahan elelee jo 15 vuotta köyhyysrajalla, ei huono.
Ala hyvinvointivalmentajaksi tai psykoterapeuteksi, niinhän ne muutkin työelämän oravanpyörästä hypänneet, ainakin päivälehtien mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ala hyvinvointivalmentajaksi tai psykoterapeuteksi, niinhän ne muutkin työelämän oravanpyörästä hypänneet, ainakin päivälehtien mukaan.
Eräoppaaksi ja/tai kalastusoppaaksivoi myös alkaa. Mutta kieltämättä jollain savikylpy/turve/etikkajuoma/tervameditaatio -virityksillä sais vielä tehokkaammin tyhmien rahat omaan taskuunsa. Kutsu itseäsi shamaaniksi ja hommaa kirpparilta joku vanha tamburiini jota paukuttelet siellä korvessa ja lupaat valaistusta ja mielenrauhaa - a vot! Pari viikon valaistumisleiriä joka kesä ja voit ellellä mukavasti niillä ja säästöillä lopun ikääsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa mukavalta ja rohkealta tietysti. Myitkö kaikki huonekalut ja tavaratkin?
Kyllä kaikki huonekalut ynm myyty. Mökillä oli jo kaikki mitä tarvitsen.
Auton myin myös ja vaihdoin paljon pienempään purkkiin.
Yksi vaihtoehto olisin mökin vuokrausta. Kesällä viikkohinta liikuisi 800-1200 € hujakoilla. Talvella ehkä 400 € viikko.
Mutta rakastan suomen kesää ja sitä paikkaa.
-ap
👀🤔
Kai sinä itsekin jossain asut?
Albaniahan on vähän niinku Suomen Forssa, parasta siinä on, että sieltä pääsee helposti pois, Italia, Kreikka, Kroatia, kaikki tunnin ajo/pikavenematkan etäisyydellä. Välimeren puhtaimmat vedet kyllä vielä toistaiseksi.