Mikä avuksi, perheessä marttyyri laihduttaja, joka pakottaa koko perheen kärsimään.
Kukaan ei saa syödä mitään herkkuja tai käydä esim pizzalla, muuten hänen laihdutus menee pilalle. Näin käynyt ennekin.
Perheen ainoa, jolla tarve laihduttaa (BMI 38)
Kommentit (30)
Naurettavaa. Muut syökööt TASAN mitä haluavat, täysin vapaasti.
Vierailija kirjoitti:
Muu perhe syö ja elää omaa elämää. Pizzalla käymistä ei tarvi huudella. Lippuelämänkö tämä ihminen aikoo kieltää muiden herkuttelun. Sairasta.
Viimeksi kun kävimme lapsen kanssa pitsalla, jäätiin myöhemmin "kiinni", niin laihduttaja raivostuin valehtelusta.
Lopulta tilasi itselleen pitsaa, koska hänenkin pitää saada. Siinä meni taas puoli vuotta, että palasi laihduttamaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muu perhe syö ja elää omaa elämää. Pizzalla käymistä ei tarvi huudella. Lippuelämänkö tämä ihminen aikoo kieltää muiden herkuttelun. Sairasta.
Viimeksi kun kävimme lapsen kanssa pitsalla, jäätiin myöhemmin "kiinni", niin laihduttaja raivostuin valehtelusta.
Lopulta tilasi itselleen pitsaa, koska hänenkin pitää saada. Siinä meni taas puoli vuotta, että palasi laihduttamaan.
Ap
Ei muiden syömiset kuulu laihduttajalle. Kohta koko maailman pitää olla syömättä. Jos itsekuria ei ole niin ei laihdutus onnistu. Ei se ole muiden syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEi muiden syömiset kuulu laihduttajalle. Kohta koko maailman pitää olla syömättä. Jos itsekuria ei ole niin ei laihdutus onnistu. Ei se ole muiden syy.
Tämä. Säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEi muiden syömiset kuulu laihduttajalle. Kohta koko maailman pitää olla syömättä. Jos itsekuria ei ole niin ei laihdutus onnistu. Ei se ole muiden syy.
Elämä on kyllä mukavampaa, kun puoliso ei yritä laihduttaa.
Kiinnitin huomiota "näin on käynyt ennenkin". Eli tämä tapa ei toimi.
Voi hyvää päivää.
Vaikka minä käyn läpi elämäntapamuutosta, jonka tarkoituksena on luoda terve ruokasuhde - ei mieleenikään tulisi kieltää muilta perheenjäsenteniltä herkuttelu. Okei, perheenjäsenten tuki laihduttaessa on tärkeää, mutta AP:n kertomus menee jo yli ymmärryksen.
Jokin systeemi teidän täytyy kehittää. Jos syötte samaa kotiruokaa, laihduttaja pienentää annoskokoaan ja tuunaa omaa syömistään. Pizzakäyntejä muiden ei pidä lopettaa. Laihduttajan täytyy löytää motivaatio, kenties paremman terveyden tähden. Toisinaan viettäkää koko perheen kesken vaikka pieni jäätelö / popcorn / lettuhetki. Laihduttajalla kertarepsahdus ei pilaa projektia kunhan palaa omaan terveelliseen syömiseensä.
Lapselle malli terveesti ajattelevasta aikuisesta.
Hän ulkoistaa tunteensa. "Jos minä kärsin, muutkin saavat kärsiä." On reilua, että muut eivät syö herkkuja hänen edessään, mutta tuo pizza-juttu on ihan älytön.
Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Mulla on työkaveri joka (toistuvasti epäonnistuneiden) laihdutuskuuriensa aikana kiukuttelee meille muille, jotka syömme tavallista ruokaa ruokalasta.
No tietenkään ei kannata hänen edessään syödä herkkuja tms., ja voitte piilottaa herkut omiin paikkoihin niin ei ole laihduttajalle näkyvissä. Tuon pidemmälle ei tarvitse mennä. Saatte syödä mitä haluatte ja laihduttajan pitää itse löytää itsekuri jostain.
Siirtävät sairauden lapsiinsa. Anteeksiantamatonta.
Ei lapsia sellaiselle, jolla syöminen ei kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Jokin systeemi teidän täytyy kehittää. Jos syötte samaa kotiruokaa, laihduttaja pienentää annoskokoaan ja tuunaa omaa syömistään. Pizzakäyntejä muiden ei pidä lopettaa. Laihduttajan täytyy löytää motivaatio, kenties paremman terveyden tähden. Toisinaan viettäkää koko perheen kesken vaikka pieni jäätelö / popcorn / lettuhetki. Laihduttajalla kertarepsahdus ei pilaa projektia kunhan palaa omaan terveelliseen syömiseensä.
Kotiruoka ei ole laihduttajan ongelma. Eikä edes pitsa. Vaan juuri se, että normaalit asiat, kuten pitsalla käynti, nähdään repsahduksena ja epäonnistumisena, jonka varjolla mässätään määräämätön aika. Sitten palataan omaan terveelliseen syömiseen. Ei. Ei. Ja vielä kerran ei. Kaikkien pitäisi syödä terveellisesti. Laihduttaja joutuu nipistämään määristä, mutta totaalikieltäytyminen, repsahdukset sun muut ovat vain osa sitä kieroutunutta ruokasuhdetta. Ennen kuin se on kunnossa, laihtumista on turha odotella.
Kultainen keskitie tässäkin. Ehkei kannata niitä pizzoja tilata kotiin vaan käydä siellä pizzeriassa syömässä. Olen itsekin ollut tämä laihduttaja ja mies huomioi sillai kivasti, että muunkin perheen syöminen oli tavallista terveellisempää ja pyrki siihen, ettei ihan naamalle hiero heidän herkutteluitaan ja tule nenän eteen napostelemaan.
Pidän sitä hyvänä, että joku jaksaa vieläkin tänä päivänä kehottaa muita laihduttamaan. Jopa lääkärit eivät enää uskalla neuvoa potilaitaan laihduttamaan koska lihavat ihmiset ovat hyvin ärsyttäviä.
Sama, jos mä allergikkona suuttuosin siitä, kun muut syö niitä asioita, joita en VOI itse syödä. Tai voin, mutta seuraukset on kannettava ihan itse...
Kyllä mä laitan/ostan perheelle ruokaa mitä halyavat syödä, vaikka itse en niitä söisikään. En edes tykkää monistakaan eineksistä, joita muu perhe syö.
Jos ostavat herkkuja niin ostavat, ei ne mun ole. Jos itsekuri ei toimi, niin meen ostaa kaupasta omat herkut. Jos itsekuri pitää kaupassa, niin tuun esim. marjojen, hedelmien tm. terveellisen kanssa kotiin. Tai sitten olen ostanut pienimmän pussin salmiakkikarkkeja, se riittää herkuttelun himoon.