Mitä tehdä yksin vieraassa kaupungissa ulkomailla iltaisin?
Kommentit (9)
Teet ihan mitä haluat.
Minä yleensä syön jossain ja otan lasillisen tai kaksi viiniä. Sitten kävelen ympäri ja koitan etsiä jotain kivoja paikkoja, joihin kaikki turistit eivät löydä. Suurta hupia on myös käydä paikallisessa supermarketissa ja katsella mitä niiden valikoimista löytyy. Ja sitten lopuksi hotellihuoneessa vähän kanavasurffailua joten näkee millaisia ohjelmia paikalliset katsovat.
Mene ravintolaan,ulkoile tai vaikka harrastat itsetyydytystä. Tekemistä kyllä aina löytyy.
Sightsari-kävelyä, ravintolaruokailua, katuruokaa, konsertteja, teatteria, kahviloita, näyttelyitä...
Suurin osa mitä päivälläkin voi tehdä. Jos on jumittunut siihen, että pitäisi mennä bilettämään yökerhoihin ja klubeille, niin siitä vaan. Itse herään ajoissa ja useimmiten käyn nukkumaankin kohtuu ajoissa, paikasta ja tarjonnasta riippuen.
Käyn kävelyllä, etsin jonkun kauniin puiston johon jään istumaan ja katselemaan, käyn kahvilla jossain mukavassa kahvilassa jne. Aina löytyy jotain mielenkiintoista katseltavaa ja koettavaa. Parasta, jos voin istua jossain kahvilassa ikkunan äärellä ja seurata kadun elämää.
Geocaching. Ei koskaan lopu tekeminen kesken. Missään muualla kuin omilla kotikonnuilla :)
Iltakävely hotellin lähellä ja ruokailu tai muu istuskelu paikallisissa baareissa tai ravintoloissa. Riippuu tietysti, missä on. Yleensä kyllä jotain iltalukemista on varmuuden vuoksi mukana, ettei käy aika pitkäksi yksin. Päivällä on kivempi liikkua yksin vieraassa paikassa kuin illalla, eli kylläpä ne illat hotellissa tulee usein vietettyä. Jos on parveke, siellä voi istua ja katsella maisemia.
Minä olen yksin matkustaessa kiertänyt päivät ja mennyt hyvissä ajoin takaisin hotellille lukemaan ja ajoissa nukkumaan. Samalla tavalla yksinkin voi mennä ravintolaan syömään tai käydä yöelämässä, mutta jotenkin koen itse yksin syömisen mukavammaksi päivällä. Yöelämä ei itseäni kiinnosta, mieluummin istun terassilla tai kahvilassa päivällä ja kirja, lehti tai ristikoita kulkee mukana.
Jos et ihan keksi mitään tekemistä niin miten ihmeessä olet keksinyt päätyä siihen kaupunkiin? Osta vaikka pullo Giniä ja imuroi se samalla kun katsot tylsää telkkariohjelmaa.