Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras apu iskiakseen/noidannuoleen?

Vierailija
25.07.2022 |

Joku alaselkäkipu iski, on vaikeuksia nukkua kivun vuoksi, kun mikään asento ei tunnu hyvältä. Lämmin jyvätyyny auttaa mutta ei sitä yöllä jaksa lähteä lämmittämään montaa kertaa. Särkylääkeet eivät auta yhtään. Hain apteekista kipugeeliä, ei juurikaan apua siitäkään.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli pulloa viinaa, raakana.

Vierailija
2/26 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

treenaa syviä vatsalihaksia.     ne tukevat selkänikamia.

ei ihme että selkä särkee jos lihakset surkastuneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psoas asento ja nuku kyljelläsi tyyny polvien välissä. Muista liikkua, esim. kävely hyvä. Yöks voi laittaa villahuivin lanteille. Vältä vetoa ja tuulta ulkona. Pidä selkä lämpimänä.

Vierailija
4/26 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskias-(kipu) ja noidannuoli eivät ole synonyymejä.

Vierailija
5/26 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psoas asento ja nuku kyljelläsi tyyny polvien välissä. Muista liikkua, esim. kävely hyvä. Yöks voi laittaa villahuivin lanteille. Vältä vetoa ja tuulta ulkona. Pidä selkä lämpimänä.

Sulla ei ikinä ole ollut pahaa selkäkipua, sellaista jossa ei edes pysty kävelemään.

Vierailija
6/26 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon kipulääkitys, jotta voit vaivasta huolimatta liikkua kuten ennenkin.

Aika, ja tuo parantaa.

Vierailija
7/26 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei ikinä ole ollut pahaa selkäkipua, sellaista jossa ei edes pysty kävelemään.

On kyllä. Itseasiassa kahteen kertaan leikattukin (iskiashermojuuren ahtauma ja prolapsi). Elinikäinen hermovaurio jalassa.

Nuo antamani ohjeet voivat helpottaa oloa ja minulle ihan ortopedin ja fyssain toimesta annettuja sekä ennen että jälkeen leikkausten.

Vierailija
8/26 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta olen paininut saman asian kanssa nyt viisi vuotta ja tilanne alkoi kun loukkaannuin urheillessa. Olisi kiva tietää mikä auttaa tähän vaivaan. Hoitajat sanoo iskiakseksi, lääkäriin ei pääse ja fyssarit ei sano mitään vaan antavat jumppaohjeita jotka vie kävelykyvyn useaksi päiväksi ja jopa viikoiksi. Mitä pidempään tilanne jatkuu niin mahdollisuudet työllistymiseen pienenee kokoajan.

Onneksi Suomessa on tiukat aselait, sillä en tiedä mitä tapahtuisi jos kuulisin taas sanat "kun olet niin nuori niin ei siellä mitään vakavaa voi olla".

T. N28

Vierailija
9/26 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihasrelaksantti ja kipulääke. Etenkin noidannuolessa tuo lihasrelaksantti on ehdoton.

Vierailija
10/26 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iskias-(kipu) ja noidannuoli eivät ole synonyymejä.

Laitoin molemmat, kun en tiedä, kumpi vaiva on kyseessä. Ap

Vierailija
11/26 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihasrelaksantti ja kipulääke. Etenkin noidannuolessa tuo lihasrelaksantti on ehdoton.

Ei löydy lihasrelaksantteja kotoa. Niihin tavitsee reseptin? Ap

Vierailija
12/26 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei löydy lihasrelaksantteja kotoa. Niihin tavitsee reseptin? Ap

Menet lääkäriin niin ehkä saat reseptin. Lihasrelaksantti auttaa kun sitä ottaa tarpeeksi.

Vierailija
13/26 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskiakseen auttaa itellä piriformiksen ja gluteus mediuksen venyttely ja jumppaus. Mulla johtuu alaselkäkivut pakaralihasteb ongelmista.

Jos taas noidannuoli, niin lämpötyyny, varovainen hieronta ja pippurilaastari.

Joku mainitsikin psoas asennon, siinä voi kököttää päivällä. Illaksi just tyyny polvien väliin, jos nukkuu kyljellä ja polvien alle jos nukkuu selällään.

Kiro auttaa myös.

Vierailija
14/26 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta ja jumppaa.

Vierailija
15/26 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särkylääkettä kans naamaan useampia päivässä.

Vierailija
16/26 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut relaxantteja ja muita lääkkeitä sekä varmaan kymmeniä eri "asentoja" joiden pitäisi auttaa mutta kun ei auta. En pysty edes pitämään alaselkää lattiaa vasten ilman että huudan tuskasta.

T. Nro9

Vierailija
17/26 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut relaxantteja ja muita lääkkeitä sekä varmaan kymmeniä eri "asentoja" joiden pitäisi auttaa mutta kun ei auta. En pysty edes pitämään alaselkää lattiaa vasten ilman että huudan tuskasta.

T. Nro9

Nro8*

Vierailija
18/26 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukat ja kunnon kengät. Eli kun pidät jalat lämpiminä (sukat) ja kävelet kengillä, joissa on hieman korkoa ja iskuvaimennusta selkäkivut pysyy poissa.

Vierailija
19/26 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi viimein kipupiikit ja järeet särkylääkkeey. Relaxanteista ei ollut mitään apua.

Fysioterapeutilta sain hyviä ohjeita ( vääriä tekemäll voit pahentaa vain).

Joskus ei auta kuin leikkaus. Suosittelen lääkäriä, että saat just sulle sopivan avun.

Vierailija
20/26 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla auttoi viimein kipupiikit ja järeet särkylääkkeey. Relaxanteista ei ollut mitään apua.

Fysioterapeutilta sain hyviä ohjeita ( vääriä tekemäll voit pahentaa vain).

Joskus ei auta kuin leikkaus. Suosittelen lääkäriä, että saat just sulle sopivan avun.

Panacodia oli nimeltään mitä sain. Joillakin se voi tehdä kai vähäb sekavaa oloa, mulla auttoi vain särkytn, ei tullut sekavaa oloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi