Jos on joskus elämässään ollut herpes-infektio häpykummun alueella ja baarissa tutustuu tyyppiin, jonka kanssa on todennäköisesti lähdössä s...
...Kun täälläkin on aina sanottu että pitää aina kertoa jos on joskus ollut herpes itsellään...Niin missä vaiheessa tuo olisi luontevaa kertoa kun tavataan baarissa joku potentiaalinen uusi tyyppi, ja molemmat haluaisivat viettää yön yhdessä?
Pitääkö se kertoa heti jo sinä tiskillä jutellessa? Vai vähän ennen kuin lähdetään baarista yhdessä pois?
Vasta jomman kumman luona? Vai kenties vasta sängyssä? Milloin?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
^Molemmat: siis genitaali- ja huuliherpes.
Molemmat voi olla 1 tai 2 tyyppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse kertoa. Esim. minä miehenä en ole yhtään kiinnostunut.
Sehän täyttää rikoksen merkit jos ei kerro
No eikä täytä. Juridiikka ei ole selvästikään sinun alasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herpes tarttuu myös oireettomana ja vaikka käyttäisi kondomia.
Olen omasta huuliherpeksestäni ollut siinä luulossa että se tarttuu vain kun on aktiivisia rakkuloita hereillä. Näinkö ei siis ole vaan jokainen pusu voi olla herpespusu, vaikka iho olisi täysin terve?
Teoriassa voi mutta aika epätodennäköistä. Muutenhan kaikilla olisi se.
Lähes kaikilla aikuisilla on herpes, mutta se on yleensä oireeton. Rakkaluvaiheessa se tosin leviää paljon enemmän.
60% ei ole lähes kaikilla. Ja luuletko etteivät noi 60% koskaan pussaille tai jaa ruokavälineitä tms tuon lopun 40% kanssa?
On se hyvä, ettei idiotismi sinusta tartu!
🥱 trolleilla taas hauskaa.
Näytä lähde joka sanoo että olen väärässä?
Hyi hitto, ehkä parempi pysyä neitsyenä koko ikänsä. Puolella porukasta näyttää olevan tauteja eikä edes kondomia viitsitä käyttää. Eikö kondomi muka suojaa herpekseltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse kertoa. Esim. minä miehenä en ole yhtään kiinnostunut.
Sehän täyttää rikoksen merkit jos ei kerro
Höpöhöpö!
https://www.minilex.fi/q/sukupuoliherpeksen-tahallinen-tartuttaminen
Toki rikosilmoituksen voi tehdä, kuten tuossa todetaan, mutta tuomiota ei voi tulla, ellei oletettu tartuttaja tunnusta tahallaan tartuttaneensa herpeksen ja ellei hänellä sen lisäksi myös todeta herpestä. Pelkkä tunnustus ei riitä eikä toisaalta myöskään herpeksen toteaminen, sillä sehän on voitu saada myös rikosilmoituksen tehneeltä! Lisäksi herpestä ei välttämättä voi edes todeta, ellei rakkulavaihe ole aktiivinen! Joten tyhjäksi jää tuo juttu.
Vierailija kirjoitti:
Hyi hitto, ehkä parempi pysyä neitsyenä koko ikänsä. Puolella porukasta näyttää olevan tauteja eikä edes kondomia viitsitä käyttää. Eikö kondomi muka suojaa herpekseltä?
Herpes tarttuu ruokaluvälineistä, laseista, saunan lauteista, julkisista vessoista jne.
Joten kannattaa vaan olla miettimättä. Siihen on myös lääkitys. Jos otat sen kun ekan kerran saat rakkulan niin 95% todennäköisyydellä ei puhkea toiste.
Piilevä herpes voi aktivoitua myös koronan tai koronarokotteen seurauksena. Moni on voinut kantaa herpestä täysin oireettomana aikaisemmin, sillä ensitartunnasta saadut oireet on voineet jäädä aiemmin huomaamatta. Kaikilla ei nimittäin tule rakkuloita ensitartunnasta, joten on jäänyt huomaamatta koko herpes ja henkilö on autuaan tietämätön siitä.
Herpestä kantaa niin moni, että siihen kannattaa suhtautua kiihkottomasti. Suurimmalla osalla täysin oireeton.
Samalla tavalla kuin yläpään huuliherpeksestäkin eli heti siitä pitää kertoa. Nämä ykköstyypin herpestelijät on aina selittämässä kuinka heillä on vain huuliherpes vaikka kyseessä voi olla kumpi vain muoto kummalla tahansa alueella.
Käytä kumia niin ei kenellekään yksittäiselle baarituttavuudelle tarvitse mistään omista asioistaan alkaa huudella.
Vierailija kirjoitti:
Piilevä herpes voi aktivoitua myös koronan tai koronarokotteen seurauksena. Moni on voinut kantaa herpestä täysin oireettomana aikaisemmin, sillä ensitartunnasta saadut oireet on voineet jäädä aiemmin huomaamatta. Kaikilla ei nimittäin tule rakkuloita ensitartunnasta, joten on jäänyt huomaamatta koko herpes ja henkilö on autuaan tietämätön siitä.
Herpestä kantaa niin moni, että siihen kannattaa suhtautua kiihkottomasti. Suurimmalla osalla täysin oireeton.
Älä uskoa kaikkea paskaa mitä netissä luet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herpes tarttuu ruokaluvälineistä, laseista, saunan lauteista, julkisista vessoista jne.
Joten kannattaa vaan olla miettimättä. Siihen on myös lääkitys. Jos otat sen kun ekan kerran saat rakkulan niin 95% todennäköisyydellä ei puhkea toiste.
Herpes ei tartu julkisista vessoista tai saunan lauteita, ihan huuhaata. Estolääkitys ei myöskään mitenkään ennaltaehkäise tulevia tartuntoja, ainoastaan helpottaa ja lyhentää senkertaisia oireita. Kaiken aikaahan estolääkitystä ei kannata syödä, sekään ei terveellistä ole.
Estolääkitystä ei voi ottaa ensimmäisellä kerralla kun saa rakkulan, sillä lääkitys määrätään vasta, kun saadaan näyte märkivästä rakkulasta. Lääkäriin ja testiin pääsyssä voi kestää tovi, joten lääke ei ole samantien saatavissa kun rakkula havaitaan.
Kannattaa varmuuden vuoksi kertoa aina kun esittelee itsensä. "Moi, olen Anna. Minulla on herpes."
Voiko huuliherpes muuttua sikupuoliherpesseksi?mun uudella tapailumiehellä on huuliherpes.Voiko olla ilman kumia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herpes ei tartu julkisista vessoista tai saunan lauteita, ihan huuhaata. Estolääkitys ei myöskään mitenkään ennaltaehkäise tulevia tartuntoja, ainoastaan helpottaa ja lyhentää senkertaisia oireita. Kaiken aikaahan estolääkitystä ei kannata syödä, sekään ei terveellistä ole.
Estolääkitystä ei voi ottaa ensimmäisellä kerralla kun saa rakkulan, sillä lääkitys määrätään vasta, kun saadaan näyte märkivästä rakkulasta. Lääkäriin ja testiin pääsyssä voi kestää tovi, joten lääke ei ole samantien saatavissa kun rakkula havaitaan.
Onko tosiaan näin? Pelästyin jo kun tuossa aikaisempi kirjoittaja kertoi herpeksen voivan tarttua vessoistakin. Inhoan julkisia vessoja muutenkin ja jos niistä vielä voi saada taudin niin en niihin enää haluaisi mennä.
Ihme hysteriaa.
Mulla oli herpes oletettavasti kerran v.2007. Sen jälkeen ei ole uusinut eikä asiaa tuolloin tutkittu joten virallista tietoa ei ole. Ihan normaalisti elämääni elänyt ja kondomien kanssa harrastanut seksiä paitsi pidemmissä suhteissa eikä kenellekään ole tarttunut.
Kerrotteko aina ennen suudelmaakin jo, että hei mulla on sitten herpes?
Vierailija kirjoitti:
Voiko huuliherpes muuttua sikupuoliherpesseksi?mun uudella tapailumiehellä on huuliherpes.Voiko olla ilman kumia?
Voi tarttua sun toosaan suuseksissä. Sitten sulla on alapääherpes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs tämmöinen ihmelääke oikein on, kerro toki.
Rakkulat lisäävät tarttumisen riskiä, mutta voi tarttua myös ilman rakkuloita.