Lyhensin tänään asuntolainaa 10 000 eurolla
En tiedä oliko tyhmä vai viisas veto.
Tilille oli kertynyt rahaa 35 000 enkä ole saanut aloitettua sijoitusta. Ensi kuussa asuntolainasta menee pitkästä aikaa korkoa (1kk euribor ja marginaali 0,3) - ajattelin että on viisasta vähentää vähän, ettei tule niin paljoa korkoa.
Ja toisaalta pankkitilillä ei saa lainkaan korkoa.
Oisko tämä niinku sellainen inflaatioteko?
Kommentit (23)
Oisin maksanut kokonaan pois. 9000e tai jonkun tuolla mainitsema 10 000e, on tarpeeksi suuri puskuri siihen asti, kun rahaa alkaa taas enemmän kertyä, etenkin jos sitä rahaa kertyy. Sillä pystyy kattamaan melkein minkä tahansa rikkoontumisen ja elämään vaikka karensissa 3kk. Velaton - voisi laittaa sen asuntosumman sinne tilille tai sijoittaa, jolloin se summa kertyy äkkiä takaisin. Ei tarttis olla vaan pankin kanssa missään tekemisissä ja voisi itse päättää tulevien rahojensa paikan.
Maksoin kanssa kokonaan pois keväällä kun sain pienen 30k perinnön. Nyt sitten menin ostamaan kaupunkiyksiön kakkosasunnoksi, joten se siitä velottomuudesta. Hetken oli kyllä mukavaa olla velattomana.
Mielestäni velan poismaksu nyt on ihan fiksua jos rahaa makaa tilillä. Jää enemmän käteen eikä tarvitse kiristää vyötä ruokakaupassa jne. Itsellä rahat tuppaa menemään jos sitä on, joten nyt on sitten omaisuutta kuitenkin kun on ok talo maksettuna.
Itse olen tukiperhe, ja jos voimat riittää eläkkeellä, jatkan sitä toimintaa ja saan lisätuloja eläkkeen päälle
ap