Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko käytätte terassia/parveketta oleiluun?

Vierailija
25.07.2022 |

Kun jokaisella kodin parvekkeella ja terassilla näkyy aina tyhjiä tuoleja kesällä. Nyt kun on muodissa nämä jumaleissönin kokoiset naatiskelulavat pihoilla kylpyämpäreineen.

Mikä on ulkotilojen käyttöaste?

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muutettiin kesän alussa taloon, jossa on lasitettu terassi. Vieraiden kanssa ollaan istuttu syömässä tai pelaamassa muutaman kerran, itse joskus hetken istuskellut. Parasta terassissa on helppo pääsy pihalle, helppo lasten kulkea ja itse vähän seurailla heidän puuhia.

Vierailija
22/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona istumme parvekkeella päivittäin. Just tulin aamukahvilta. Mökillä terasssi on käytössä muös koko ajan.

Sen huomaan että kauempana pihalle oleville patioille menee laiskemmin enää loppukesästä. Alkukesästä niissä on vissiin aina uutuudenviehätystä😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle osui lasitettu parveke, joka kooltaan on 20m2. Kuumina öinä nukun siellä, aamiaiset ja muutkin ateriat syön ainakin vapaapäivinä keväästä syksyyn siellä, luen iltaisin parvekkeella, vilvoittelen saunasta ja vien sinne oleilemaan mahdolliset vieraat lämpötilan salliessa. Ilman parveketta olisi kurjaa.

Vierailija
24/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kesällä kuumimmillaan 45 astetta. talvella sitten kunnon pakkaset. tämä mainostettu "toinen olohuone" on minulla 1/3 kokoinen muusta asunnosta. 

ennemmin ottaisin puolet parvekkeesta ja tekisin siitä makuuhuoneen jolloin saisin olohuoneen asuntoon.

Yhdyn lainaamani tekstiin ihan sama asia tällä vuokra asunossa. Tosin tekisin keittiön. Avokeittiö eli tupa keittiö ei ole paras mahdollinen jos kokailee asunnossa mausteista ruokaa vieraille ,ym Toki on avara asunto kun pieni mutta kuitenkin..

Vierailija
25/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parvekkeella kuivataan pyykkiä, terassilla me ei oleskella ikinä. Tai no, sen poikki kävellään kun menee kesällä grillaamaan tai lähdetään takapihan kautta kävelylle tms. Ollaan purkamassa pois suurinta osaa siitä kunhan vaan saa aikaiseksi, nurmikkoa tilalle.

Vierailija
26/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona istumme parvekkeella päivittäin. Just tulin aamukahvilta. Mökillä terasssi on käytössä muös koko ajan.

Sen huomaan että kauempana pihalle oleville patioille menee laiskemmin enää loppukesästä. Alkukesästä niissä on vissiin aina uutuudenviehätystä😂

Sama uutuudenviehätys varmaan meillä, on iso piha omakotitalossa, keinun ja ruokaryhmät, alkukesästä siellä ollaan, mutta loppukesästä sitten ei enää..😆

Vierailija
27/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovin paljon. Saunan jälkeen ja joskus hyvällä ilmalla iltapäiväkahvit. Talvella vain vähän. Meillä on toisella puolella lasitettu ja toisella puolella avoparveke, avoparveketta käytetään vain kesäkuumalla, mutta kukkasia siellä on, ne näkyy sisällekin nättinä. 

Vierailija
28/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissani on lasitetulla parvekkeella lähes aina. Itse en siellä juurikaan viihdy. Tänä kesänä olen parvekkeellani kerran istunut. :D 

Vierailija
29/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietän aurinkoisina päivänä aikaa paljon. Saan parvekelaseja siirtelemällä sinne hyvän tuuletuksen. Aurinko paistaa silleen sopivasti, ettei suoraan eikä koko aikaa porota. Parvekkeeni on aika tilava.

Vierailija
30/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parvekkeen ainoa käyttö meillä on siinä, että käyn siellä silloin tällöin vilvoittelemassa saunan jälkeen. Sen sijaan pihalla tulee istuskeltua viikonloppuisin jos keli vaan on hyvä; grillaillaan, pelaillaan lautapelejä ja juodaan viiniä kuunnellen musiikkia.

Vierailija
31/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parveke on minulle merkittävä asia asuntoa valitessa, mutta todellisuudessa vietän siellä aikaa hyvin vähän. Saatan kesällä kerran viikossa istua siellä juomassa aamukahvin ja joskus illalla hetken, mutta siinä se. Ja yli puolet vuodesta se on pelkkä tavaravarasto.

Toisaalta kissa viihtyy kesäaikaan siellä tosi paljon, etenkin öisin. Ja pieni kotipuutarha kasvaa parvekkeella myös parhaillaan.

Haluan siis, että asunnossani on parveke, mutta toisaalta parvekkeen aiheuttama lisähinta asuntoon per käyttötunti on niin iso, että en halua edes miettiä sitä.

Vierailija
32/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksiössä iso parveke on ihana! Vaikkei siellä tulisi niin aikaa vietettyäkään niin jo sen parvekkeen olemassaolo antaa jotenkin lisäsyvyyttä asuntoon, sellaista isomman vaikutelmaa, etenkin jos pitää ovea auki kuten yleensä pidän jos vain tarkenee.

Lisäksi tykkään siitä että kunnon sateellakin voin tosiaan pitää parvekkeen ovea auki ja kuunnella sitä ihanaa ropinaa parvekelaseja vasten.

Minulla on siis tuollainen parjattu iso lasitettu parveke ja asunnon ikkunat lattiasta lähes kattoon, enkä minäkään ihan hirveästi käytä parveketta oleiluun, vaikka olenkin sitä sisustanut nätiksi. :D  Mutta silti se fiilis ja tilan tuntu on siis ihan eri parvekkeettomassa 30 m2 yksiössä (edellinen asuntoni) kuin tällaisessa parvekkeellisessa. Eli se lisäarvo on paljolti muussa kuin siinä oleskelumahdollisuudessa.

Vierailija
33/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just heräsin parvekkeelta <3

Vierailija
34/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terassilla istun joko kotona tai mökillä kaiket päivät. Siinä myös syödään ja kokataan. Jos aurinko ei paista liikaa, saatan tehdä siinä töitäkin, jos on työtehtävä jossa ei tarvita isoja näyttöjä.

Parvekkeella meillä on käytånnössä liian kuuma. Siellä kasvaa tomaattia ja munakoisoa ja käyn niitä kastelemassa, mutta ei sinne voi jäädä. Parveketta käytetään vain kevättalvella ja myöhään syksyllä. Niin, ja öisin: hellesäällä siellä on yöllä viileämpi nukkua kuin sisällä.

Vierailija
35/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon. Meillä on useampi terassi ja kaikkia käytetään. Syödään, kahvitellaan, istutaan kavereiden kanssa iltaa, grillataan, muuten vain istutaan ja hengaillaan. Yhdessä on nuotiopaikka, syksyllä erityisesti aivan ihana.

Vierailija
36/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suuremmin ketään näy oman rivitaloni terasseilla saati lähialueen omakotitalojen parvekkeilla tai terasseilla. Olen tätä ihmetellyt itsekseni. Menisivät vaikka terassille nukkumaan telttaan tms. Niin moni hehkuttaa viileässä nukkumisen ihanuutta eikä asunnon lämmönalentaminen yhtään heitä haittaisi.

Vierailija
37/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko myöntää, että kun vielä tupakoin, tuli terassilla istuskeltua paljon pidempään ja useammin, siis myös ilman tupakointia.

Nyt savuttomana siellä tulee käytyä yllättävänkin harvoin.

Vierailija
38/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi vähän. Meidän pienkerrostalon terassi suuntautuu suoraan talonyhtiön parkkipaikalle ja kävelytielle, on niin huonolla paikalla. Ei mitään yksityisyyttä. Terassia käytän vain istutusten laitteluun, ihan mukava harrastus ja kyllä meillä on sentään kauneimmat istutukset aina. On tuolit ja penkkikin, syksyisin tunnelmallinen valaistus. Oon tähän laittanut myös pienen kasvihuoneen, toivottavasti ei pakoteta sitä keräämään pois, suuntana etelä kuitenkin. Lapsethan tässä terassilla kuitenkin leikkii paljon, että sen verran on käyttöä. Kerran ollaan miehen siskon ja sen miehen kanssa grillattu terassilla loppukesän iltana ja oli tietty ihan kivaa, mutta kun on niin ei-yksityinen sijoitus niin ei kauheasti kyllä viitsi mitään järjestää.  Mut juu, jotain käyttöä on kuitenkin keksitty.

Vierailija
39/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivitalopihani katettua ja lattiallista terassia käytän ympäri vuoden ja lähes päivittäin. Aamu- ja iltakahvit usein siellä, samoin saunavilvottelut. Parina kesänä mulla on ollut siellä riippukeinu, jossa luen. Mitään äänekästä rivarin takapihalla ei voi tehdä mutta on sopivalle asukkaalle henkireikä, joka lisää asumismukavuutta. Silloin kun mulla oli pieni koira niin koura viihtyi takapihalla hyvin ja helpottihan se kovasti kun ei aina tarvinnut joka välissä viedä sitä hihnassa ulos pissalenkille.

Vierailija
40/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään käyttää omaa parvekettani. Tai tykkäisin, mutta kun alakerran ***** naapurit ruokkivat elukoita, niin oman parvekkeen ovat sotkeneet pulut ja oravat. Oravia suorastaan vihaan, kun niiden takia ei parvekkeen ovea voi pitää auki, ne tunkee siitä sisälle. Naapureille on sanottu niin monta kertaa, että ei olla enää puheväleissä eikä isännöitsijäkään saa niitä kuriin. Mikä on seuraava taho?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä