Paljonko käytätte terassia/parveketta oleiluun?
Kun jokaisella kodin parvekkeella ja terassilla näkyy aina tyhjiä tuoleja kesällä. Nyt kun on muodissa nämä jumaleissönin kokoiset naatiskelulavat pihoilla kylpyämpäreineen.
Mikä on ulkotilojen käyttöaste?
Kommentit (68)
Lasitetulla paljon,oikeastaan ympäri vuoden. Sen jatkeena kattamaton terassi,vähemmässä käytössä,itikat ja epävakaiset kelit pilaa suomen lyhyen kesän.
Nukun kesäisin parvekkeella, joten arvioisin noin 8h päivässä kesäkuukaudet eli kesäkuusta elokuun loppuun. Joinain vuosina syyskuun alkuun, jos on vielä intiaanikesä.
Uni on vain parempi kuin kesäisin lämpiävässä kivitalossa, johon ei saa läpivetoa :/
Joo, haaveilen pois muutosta, mutta saa nyt taas nähdä.. Ei ole itsestä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Lasitetulla paljon,oikeastaan ympäri vuoden. Sen jatkeena kattamaton terassi,vähemmässä käytössä,itikat ja epävakaiset kelit pilaa suomen lyhyen kesän.
Se on muuten jännä miten paljon vähemmän hyttysiä pyörii lasitetulla parvekkeella, vaikka olisi ikkunoita auki. Meillä ei ole tänä kesänä näkynyt kuin muutama inisijä. Avoterassille kun menee, niin heti on parvi kimpussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on muuten jännä miten paljon vähemmän hyttysiä pyörii lasitetulla parvekkeella, vaikka olisi ikkunoita auki. Meillä ei ole tänä kesänä näkynyt kuin muutama inisijä. Avoterassille kun menee, niin heti on parvi kimpussa.
Kannattaa laittaa laventeli partsille/terassille. Pitää kaikki itikat loitolla.
En käy parvekkeella oikeastaan koskaan. Täysin turha minulle. Haaveilen kerrostaloasunnosta, jossa ei olisi parveketta. Vaikea löytää parvekkeetonta.
Parveke on käytössä ja paljon. Kuuntelen äänikirjoja, istutaan miehen kanssa kaffeella, lasten kanssa syödään jätskiä parvekkeella. Olen panostanut aikoinaan hyviin puisiin tuoleihin, pöytään ja tarjoilukärryyn ja tietysti kukkiin. Parveke ei ole iso mutta riittävä.
Itse olen harkinnut lämmittimen hankkimista lasitetulle parvekkeelle. Olisi mukavaa, kun sitä voisi käyttää mahdollisimman pitkälle syksyyn. Onko kenelläkään kokemusta hyvistä lämmittimistä? Sähkön hinta tosin nyt mietityttää.