Paljonko käytätte terassia/parveketta oleiluun?
Kun jokaisella kodin parvekkeella ja terassilla näkyy aina tyhjiä tuoleja kesällä. Nyt kun on muodissa nämä jumaleissönin kokoiset naatiskelulavat pihoilla kylpyämpäreineen.
Mikä on ulkotilojen käyttöaste?
Kommentit (68)
Saman verran kun pihakeinuakin. Muutama kerta kesässä, muuten enempi pihan perillä puiden katveessa laavulla.
Kun paistaa, klo 15-17. Parvekkeelleni alkaa paistamaan klo 15 ja paistaa niin kauan kunnes aurinko laskee. Kahta tuntia enempää en kuitenkaan jaksa aurinkoa ottaa.
Kahvit juon partsilla, poltan röökiä parin tunnin välein, ja välillä syön siellä.
Meillä on vain hyvin pieni rivaripatio, missä pöytä neljälle, grillille paikka ja jokunen iso kukkaruukku. Ennen kuin laitettiin katos, missä on sivuverhot, ei siinä tuijottelun ristitulessa viitsinyt istua. Nyt on mukavaa, ja ihan leppoisaa grillailla.
Naapuriksi tosin muutti vierailta mailta sellainen hemmetin kovaääninen tapaus, joka suorastaan huutaa tuntikausia puhelimeensa, eli käyttöaste pieneni taas hieman. Täytyy toivoa, ettei hän viihdy syksyllä ulkona, niin mekin saataisiin jälleen jonkinlaista rauhaa ja kuulisin taas kaipaamani linnunlaulua. Metsä tässä heti, niin aivan ihanaa, mm. kettuja ja peuroja.
Aina kun seuraavat ehdot täyttyvät:
- en ole töissä
- ei ole muuta menoa
- olen hereillä
- on vähintään +28C
- aurinko paistaa
Eihän nuo nyt kovin montaa tuntia vuodessa täyty. Mutta kun täyttyy niin olen koko ajan vessakäyntejä ja jääkaapilla käyntiä lukuunottamatta.
Kesäpaikalla jatkuvasti ( oikeastaan vain nukkuminen sisällä) kaupungissa en ole juuri ollenkaan,
kesällä kuumimmillaan 45 astetta. talvella sitten kunnon pakkaset. tämä mainostettu "toinen olohuone" on minulla 1/3 kokoinen muusta asunnosta.
ennemmin ottaisin puolet parvekkeesta ja tekisin siitä makuuhuoneen jolloin saisin olohuoneen asuntoon.
Paljon.
Kuisti ja pieni piha on keväästä syksyyn hyvin paljon käytössä.
Kesällä ja alkusyksystä joka päivä. Asun 3. kerroksessa ja mun kämpässä on ihana, alas asti lasitettu parveke, josta on loistavat näköalat joka puolelle. Kiva seurata pihapuistossa kulkevia ihmisiä ja eläimiä samalla, kun syö/juo jotain.
Mä oon usein työpäivän jälkeen, mutta naapureilla näkyy tyhjiä terasseja hämmästyttävän paljon. Upeitakin.
Käyn parvekkeella kerran päivässä kastelemassa kukan. Keväällä, syksyllä ja talvella käyn parekkeella max kerran kuukaudessa.
Kivasti on palstalle kokoontunut parvekkeiden/terassien käyttäjiä. Kumma kun tekee ns. Parveketestin eli kävelee mihin aikaan tahansa, minkä asuinalueen tahansa läpi, ei niitä oleskelijoita näy joitakin yksittäisiä (av-mammoja 😁) lukuun ottamatta.
Aamupalan syön useimmiten kesällä lasitetulla terassi/parvekkeellani. Joskus iltaisin myös istun siellä jos sisällä on kuuma. Tai grillaan ja juon olutta. Lisäksi siellä on paljon kasveja, mm. minikasvihuone yrteille ja isompia ruukkukasveja, sähkögrilli, tunnelmavalot.
Joka päivä, satoi tai paistoi. Aamuaurinko osuu, niin ei ole mikään kuuma pätsi.
Paljon! Ihana istua siellä kissojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon usein työpäivän jälkeen, mutta naapureilla näkyy tyhjiä terasseja hämmästyttävän paljon. Upeitakin.
Ovat vähän sellainen statusjuttu. Terassi pitää olla vaikkei sellaisesta edes välittäisi.
En juuri yhtään. Säilön siellä vaan tavaroita. Asun alimmassa kerroksessa ja 5m päästä parvekkeesta menee pyörätie 20m eteenpäin on naapuritalo josta kattelevat keittiöistään.
Vietin paljon aikaa parvekkeella kun muutin asuntoon jossa on parveke, minulla oli siellä paljon parvekekukkia, amppelimansikka jne. Hoidin niitä ja ihan vaan istuskelin lukemassa kirjaa.
Jossain vaiheessa into niihin lopahti ja nyt parvekkeella tulee enää harvoin oleltua. Sateella joskus istuskelen ja juon teetä ja nautin raikkaasta ilmasta ja sateen ropinasta, lasitettu parveke niin ei pelkoa että kastuisin.
Paljon, parhaillaankin. On ylimääräinen, viihtyisäksi ja kauniiksi laitettu viides, tai kuudes, 20m2 huone meille varsinkin touko-syyskuu välisenä aikana.
Ja kylmänä vuodenaikana mainio paikka jäähdytellä saunan jälkeen.