Älkää ostako näitä Arlan ns "luonnonjogurtteja", niissä on muunnettua maissitärkkelystä, onpa luonnollista
Ainoa mainoslauseensa veroinen on Juustoportin makeuttamaton ja maissitärkkelyksetön jogurtti.
En sano tätä mainosmielessä, vaan koska pelkään, että viimeinen syömäkelpoinen jogurtti lähtee taas markkinoilta
Kommentit (80)
Miksi ette syö sitä turkkilaista jugurttia, jossa on käytetty luvatta sen kreikkalaismiehen kuvaa? Siinä ei ole tärkkelystä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette syö sitä turkkilaista jugurttia, jossa on käytetty luvatta sen kreikkalaismiehen kuvaa? Siinä ei ole tärkkelystä.
Ne pelkää rasvaa :)
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset nyt on vuosituhansia risteyttäneet ja jalostaneet viljaa, eläimiä ja toisiaan. Ainoat alkuperäislajikkeet ovat sellaisia mitä ihminen ei käytä ravinnokseen. Geenimuuntelu on käytännössä samaa asiaa, mutta vähän nopeammalla aikataululla. Mikä siinä niin pelottaa? Jos selvität vähän asiaa, niin löydätkö geenimanipuloinnin haitallisuudesta jotain luotettavia tutkimustuloksia? Toiseen suuntaan kyllä löytyy.
Pelko ja mutu ovat tietysti vahvempia, kuin esim WHO joka puoltaa gm-ruuan turvallisuutta.
Aivan varmasti puoltaa, kun koko who on eliitin hallussa ja tarkoitus tappaa se muuan miljardi veke ennen uutta maailmanjärjestystä. Gmo ei ole turvallista.
Keskustelu on tärkeästä aiheesta, mutta itselleni on vieläkin epäselvää, onko muunneltu maissitärkkelys näissä jugurteissa ym. makeutusaine vai muussa roolissa ja missä määrin tällä on väliä. Olen seurannut noin kymmenisen vuotta amerikkalaista keskustelua tästä aiheesta, ja vaikutelmani on, että juuri maissisiirappi (maissista tehty glukoosifruktoosisiirappi) on yksi pahimmista globaalin lihavuusepidemian aiheuttajista, sillä lihottamisen lisäksi se pistää aineenvaihdunnan sekaisin.
En ole asiantuntija, mutta tuon amerikkalaiskeskustelun perusteella mutuni on, että nytkin Suomen lehdissä paljon esillä ollut rasvamaksan yleistyminen (myös alkoholia käyttämättömillä ihmisillä) voisi liittyä juuri tähän.
Olen tutkaillut ainesosaluetteloita eri tuotteista, enkä ole löytänyt vieläkään ns. tavallista pakettijäätelöä, jossa ei olisi glukoosifruktoosisiirappia. Minua kiinnostaisi tietää, mistä jäätelöt on tehty esim. 1980-1990-luvuilla ja onko kyseessä raha vaiko se suutuntuma, jonka joku tässä keskustelussa aiemmin mainitsi, millä tämä glukoosifruktoosisiirapin hiljainen vallankumous selittyy?
"Fruktoosi vaikuttaa aineenvaihduntaan aivan eri tavalla kuin glukoosi. Fruktoosi lisää rasvahappojen uudismuodostusta maksassa. Se vaikuttaa myös moniin muihin aineenvaihduntareitteihin haitallisesti. ---
Ennen sokeri oli pahoista pahin. Nyt sanahirviö glukoosi-fruktoosisiirappi herättää tunteita. Kiistanalaisin osuus on juuri fruktoosi.
Kohu on lähtöisin USA:sta. Siellä tavallista sokeria on jo vuosikymmeniä korvattu halvemmalla ja fruktoosipitoisemmalla tärkkelyssiirapilla. High Fructose Corn Syrup tehdään maissista. Fruktoosia on tässä makeuttajassa tavallisesti 55 prosenttia. Jenkkien maissisiirapin on todettu lisäävän muun muassa kakkostyypin diabeteksen riskiä."
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2013/11/07/lisattya-fruktoosia-vaikea-val…
Vierailija kirjoitti:
Keskustelu on tärkeästä aiheesta, mutta itselleni on vieläkin epäselvää, onko muunneltu maissitärkkelys näissä jugurteissa ym. makeutusaine vai muussa roolissa ja missä määrin tällä on väliä. Olen seurannut noin kymmenisen vuotta amerikkalaista keskustelua tästä aiheesta, ja vaikutelmani on, että juuri maissisiirappi (maissista tehty glukoosifruktoosisiirappi) on yksi pahimmista globaalin lihavuusepidemian aiheuttajista, sillä lihottamisen lisäksi se pistää aineenvaihdunnan sekaisin.
En ole asiantuntija, mutta tuon amerikkalaiskeskustelun perusteella mutuni on, että nytkin Suomen lehdissä paljon esillä ollut rasvamaksan yleistyminen (myös alkoholia käyttämättömillä ihmisillä) voisi liittyä juuri tähän.
Olen tutkaillut ainesosaluetteloita eri tuotteista, enkä ole löytänyt vieläkään ns. tavallista pakettijäätelöä, jossa ei olisi glukoosifruktoosisiirappia. Minua kiinnostaisi tietää, mistä jäätelöt on tehty esim. 1980-1990-luvuilla ja onko kyseessä raha vaiko se suutuntuma, jonka joku tässä keskustelussa aiemmin mainitsi, millä tämä glukoosifruktoosisiirapin hiljainen vallankumous selittyy?
"Fruktoosi vaikuttaa aineenvaihduntaan aivan eri tavalla kuin glukoosi. Fruktoosi lisää rasvahappojen uudismuodostusta maksassa. Se vaikuttaa myös moniin muihin aineenvaihduntareitteihin haitallisesti. ---
Ennen sokeri oli pahoista pahin. Nyt sanahirviö glukoosi-fruktoosisiirappi herättää tunteita. Kiistanalaisin osuus on juuri fruktoosi.
Kohu on lähtöisin USA:sta. Siellä tavallista sokeria on jo vuosikymmeniä korvattu halvemmalla ja fruktoosipitoisemmalla tärkkelyssiirapilla. High Fructose Corn Syrup tehdään maissista. Fruktoosia on tässä makeuttajassa tavallisesti 55 prosenttia. Jenkkien maissisiirapin on todettu lisäävän muun muassa kakkostyypin diabeteksen riskiä."
se on jogurteissa sakeuttamisaineena: ei ole maissisiirappina
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
se on jogurteissa sakeuttamisaineena: ei ole maissisiirappina
Kiitos.
Heitän tähän sakeuttamisainesoppaan (hehe, pun not intended) vielä sen tiedon, että karrageeni, jota siis sakeuttamisaineena myöskin käytetään, ei sula elimistössä ja aiheuttaa monelle vatsavaivoja. Herkkävatsaisille tiedoksi. Ja heille, jotka eivät halua että elimistön lävitse kulkee jotain ihmisravinnoksi kelpaamatonta kamaa.
Geenejä kuuluukin muunnella, jotta maataloudessa pystytään hyödyntämään luonnonvaroja optimaalisella tavalla
Arlan rasvaton metsämansikka jugurtti on todella hyvää, en syö mitään muuta jugurttia kuin sitä. Valion jugurtit ovat pahan makuisia.
Vierailija kirjoitti:
Arlan rasvaton metsämansikka jugurtti on todella hyvää, en syö mitään muuta jugurttia kuin sitä. Valion jugurtit ovat pahan makuisia.
Valion kreikkalainen on parasta. Lisää vain hilloja, granolaa ja hunajaa makusi mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitäs pahaa maissitärkkelyksessä on? googlailin, enkä löytänyt mitään, paitsi foliohaatuilijoilta, mutta heillä ei ole muutkaan faktat läheskään aina kunnossa, joten....
Vaikkei siinä olisikaan mitään pahaa, niin mieluummin haluan maissin maissina ja jogurtin jogurttina. Jogurtista saa paksua kun käyttää rasvaista maitoa. Sekaan marjoja ja mitään muuta ei tarvita.
Jogurtin jogurttina :DDD
Mut et kuitenkaan maitoa maitona josta jogurtti on tehty....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitäs pahaa maissitärkkelyksessä on? googlailin, enkä löytänyt mitään, paitsi foliohaatuilijoilta, mutta heillä ei ole muutkaan faktat läheskään aina kunnossa, joten....
Vaikkei siinä olisikaan mitään pahaa, niin mieluummin haluan maissin maissina ja jogurtin jogurttina. Jogurtista saa paksua kun käyttää rasvaista maitoa. Sekaan marjoja ja mitään muuta ei tarvita.
Ilmeisesti maissitärkkelyksellä syöminen aiheuttaa ainakin tyhmyyttä. Ihmiset on muuten tutkitusti tyhmentyneetkin viime aikoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti maissitärkkelyksellä syöminen aiheuttaa ainakin tyhmyyttä. Ihmiset on muuten tutkitusti tyhmentyneetkin viime aikoina.
Jestas sä olet kyllä epätoivoinen. Miten sä kestät tota työtäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jestas sä olet kyllä epätoivoinen. Miten sä kestät tota työtäsi?
Tyhmyyden päälle vielä vainoharhaisuuskin :DDD
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä maissitärkkelystä tai muunneltua maissitärkkelystä on nykyään ihan kaikessa? Vaikea enää löytää elintarviketta jossa sitä ei olisi.
..sillä jatketaan tuotetta ..ja kemian takia ruoanlaittojogurteissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja Valion jogurteissa kanssa
ApValiolla o vielä maissitonta jugurttia.
Kaikenlisäksi lähes kaikki maissi on Gmota.
Jos on maissitonta, niin millä Valio sakeuttaa jogurtin?
Liivateellako?
Ei niitä tarvitse ERIKSEEN sakeuttaa, kun tuote tehdään OIKEIN.
No, jokainen saa syödä mitä haluaa, turha kiistellä. Itse syön vain aitoja ruokia / raaka-aineita, niin paljon kuin se on mahdollista. Tuottajat / valmistajat haluavat maksimoida tuotot ja siinä samalla maut pitää saada kohdilleen, että kauppa käy. Hyvä maku ei ole minulle yleensä ostopäätös, kun maustan itse raaka-aineet.
Ostan siis mm. maustamatonta/lisäaineetonta jogurttia ja rahkaa ja lisään niin itse mm. marjoja. Terveyttä ei saa kaupasta ja jokainen on itse vastuussa itsestään, eli lukekaa ainesosaluettelot. Mitä lyhyempi luettelo, sen parempi laatu. Noin niin kuin yleensä.
Karrageenia olen vältellyt vuosia. Sitä tungetaan joka paikkaan. Samoin lisättyä fosfaattia.
Nämä ovat opettaneet ostamaan perusraaka-aineita ja valmistamaan ruoan itse. Olen terve, normaalipainoinen, lääkkeetön yli 60 vee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja Valion jogurteissa kanssa
ApValiolla o vielä maissitonta jugurttia.
Kaikenlisäksi lähes kaikki maissi on Gmota.
Jos on maissitonta, niin millä Valio sakeuttaa jogurtin?
Liivateellako?
Bovaeria käyttää Valio. Se on lehmänpierunvähentäjå rehunlisäaine, myrkky joka kutistaa kivekset. En luota.
Voi saatana maissitärkkelystä. Koska on mielenosoitus?
tupakaan poltto kuuluu kaikille niille, jotka tupakansavuja ja sen palamistuotteita joutuvat hengittämään