Muutin Turkuun vuosi sitten ja parturia lukuunottamatta, kukaan paikallinen ei ole puhunut minulle sanallakaan
Kommentit (57)
Hienoa. Viestit siis olemuksellasi ja käyttäytymiselläsi, että haluat olla rauhassa. Näinhän se sitten menee.
Jos en asuisi maalla, asuisin Turussa. Oma rauha on paras asia maan päällä. En halua jutella tuntemattomille.
Sinusta siis huokuu se että sinusta ei ole mitään iloa kenellekään.
asuin 7 vuotta lahessa ja edelleen se eka ihminen jonka tapasin liikkeessä seisoo suu auki möllöttäen.
Tule Tampereelle. Täällä ei ole mikään ongelma puhua tuntemattomille. Onko se sitten hyvä vai huono asia, aina ei jaksa smalltalkiakaan.
Ootko ihan varma, että parturisi on paikallinen?
turussa tutustutaan puukolla odota kyllä sinuunkin joku puukolla tutustuu varsin jos mennet vieraille höpöttämään. minä tykkään tästä ei mitään paska lässytystä asunut 9v enkä moikkaa enkä puhu.
Vierailija kirjoitti:
Tule Tampereelle. Täällä ei ole mikään ongelma puhua tuntemattomille. Onko se sitten hyvä vai huono asia, aina ei jaksa smalltalkiakaan.
syvälliset keskustelut käydään kuopiossa.
Mulla asuu sukulaisia siellä. Nekin kyllä heidät tuntien vain vi***uilisivat sulle.
Turku o hyvä mutta 1 on Helsinki.
No mitä hitsiä, kyl turkulainen vastaa jos kysyt siltä jotain. Ei kai missään ystävystytä kauppareissulla tai puistonpenkillä?
Kävin Turussa Uudessa Apteekissa (Reijo Mäen kirjojen houkuttelemana). Eipä siinä sarkofagin kulmalla voinut välttyä paikallisten juttelulta. Ihan mukavaa väkeä. Se naukuva aksentti pitää vain sietää.
Turussa ollaan kahdella kielellä hiljakseen, ja mikäs siinä, jos itsekään ei "diskuteeraamisesta" tykkää ja haluaa yksinään möllötellä. Sen sijaan puheliaalle ihmiselle se voi olla hankala paikkakunta viihtyä pidempään. Tampereella, Kuopiossa, Joensuussa ja Oulussa ollaan vastaavasti hyvinkin puheliaita ja vaihdetaan kuulumiset jopa ihan tuntemattomienkin kesken.
10 vuotta länsisuomalaisessa kylässä ja naapurit ei edes kättä nosta.
Eka päivä itäsuomalaisessa kerrostalossa ja kaikki naapurit tervehtii.
saa olla rauhassa kirjoitti:
turussa tutustutaan puukolla odota kyllä sinuunkin joku puukolla tutustuu varsin jos mennet vieraille höpöttämään. minä tykkään tästä ei mitään paska lässytystä asunut 9v enkä moikkaa enkä puhu.
Kirjoittamaan voisit kuitenkin opetella.
Turku on se aito paska kaupunni. Toisin kuin luullaan että se olisi Oulu.
t. turkulainen
Turku on aivan sisäpiiri-kaupunki sinne ei ulkopuolelta sopeudu ei millään...
paitsi tietenkin muista kulttuureista tulleet lähiöissään - niissä ei kannata vierailla paitsi jos haluaa extreme kokemuksia illalla...
Tilannet ruoan verkosta, kun ei kaupan kassatkaan puhu?
Juu täällä saa olla rauhassa. Tuo rauhassaolo on ihanaa!