Saako vartija tehdä näin?
Katselin ostoksia ja poistuin kaupasta ostamatta.
Työntekijä usutti vartijan mun luo, koska näytin epäilevältä.
Vartija halusi tarkastaa repun sisällön. Näytin enimmäkseen, koska tyyppi vaikutti nuorelta ja rennolta ja kertoi, että myyjä käski hänen hoitamaan asian.
Lisäksi en tunne lakipykäliä ja mulla ei ollut aikaa.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Saa. Olisit myös voinut kieltää laukkuun katsomisen, silloin paikalle olisi tosin tullut poliisit.
Aika kallista rahallisesti ja ajan käytön kannalta juosuttaa poliisit paikalle tuon takia. Olisi kai niilläkin tärkeämpää tekemistä, kuten esim. lopetella eläimiä ja silleen.
Ja siis vikahan ei tässä ole vartijan. Minullekin on käynyt näin, kun eräs veemäinen myyjä usutti vartijan kimppuun. Muka olin pukenut sovituskopissa vaatteita päälleni. Näytin ystävällisesti vartijalle, että ihan omat vaatteet on ja tarjouduin näyttämään myös repun. Samassa kaupassa usutetaan useinkin vartija asiakkaiden perään sen kyrpiintyneen myyjän toimesta.
No kyllä se kieltämättä on epäilyttävää, että kiertelet kaupassa katselemassa ilman aikomusta ostaa mitäön. Ja ulkonäkö ja olemis vaikuttaa tähän jo paljon. Kyllä sen huomaa jos kiertelet, etkä osta mitään ja olet hermostuneen oloinen, niin kyllähän sitä alkaa miettiä että onkos sitä varkaissa käyty, vaikka et olisikaan mitään varastanut.
Meidän lähellä olevan kaupan aulassa on iso lappu, jossa lukee isoin kirjaimin, että "Toistuvien varkauksien takia jätäthän kassisi eteisen lokerikkoon, tai näytät kassisi sisällön kassalla. Kiitos".
Ei ne katsos ap huvikseen sun tai muidenkaan kasseja tarkasta. Monelle tehdään myös satunnaisia tarkastuksia, ja ihan syystä. Mitä jos itse olisit kauppia, ja smat naamat kävisivät aina varkaissa? Antaisit asian joka kerta olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitä vartijaa kohtaa ei ollut mitään vastaan. Käyttäytyi erittäin asiallisesti ja ymmärsin, että viesti tuli ylempää.
Jos olisi ollut aikaa olisin ottanut tiedot työntekijästä ja pitäny puhuttelun
Miksi? Jos itse olen käyttäytynyt jotenkin epäilyttävän oloisesti ei minulla ole mitään sitä vastaan että minut tarkistetaan. Se auttaa siihen että oikeita varkaita saadaan kiinni kun tehdään henkilökunnan kanssa yhteistyötä. Vai onko heikko itsetunto?
Veikkaan että epäilyttävästi viittaa ulkonäköön
Vierailija kirjoitti:
No kyllä se kieltämättä on epäilyttävää, että kiertelet kaupassa katselemassa ilman aikomusta ostaa mitäön. Ja ulkonäkö ja olemis vaikuttaa tähän jo paljon. Kyllä sen huomaa jos kiertelet, etkä osta mitään ja olet hermostuneen oloinen, niin kyllähän sitä alkaa miettiä että onkos sitä varkaissa käyty, vaikka et olisikaan mitään varastanut.
Meidän lähellä olevan kaupan aulassa on iso lappu, jossa lukee isoin kirjaimin, että "Toistuvien varkauksien takia jätäthän kassisi eteisen lokerikkoon, tai näytät kassisi sisällön kassalla. Kiitos".
Ei ne katsos ap huvikseen sun tai muidenkaan kasseja tarkasta. Monelle tehdään myös satunnaisia tarkastuksia, ja ihan syystä. Mitä jos itse olisit kauppia, ja smat naamat kävisivät aina varkaissa? Antaisit asian joka kerta olla?
Videokamerat ja ilmoitus poliisille?
Vartijat ja kytät ovat saastaa jotka palavat vielä helvetin tulessa!
Meno on kuin Neuvostoliitossa jos toisten laukkuja tullaan tonkimaan. Painukoot helvettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se niin mene, että saat kieltäytyä näyttämästä eikä vartija saa väkisin laukkuun katsoa. Menee vaan siihen, että vartija joutuu soittamaan poliisit ja ne taas saa katsoa sun laukkuun vaikka väkisin. Helpommalla pääsee kaikki, jos vaan näytät sen kassisi.
Juuri näin.
-vartija-
Tästä johtuen me tehdään silleen, että ensiksi menee kaveri näyttämään epäilyttävältä, jotta hänet pysäytetään ja sit odotellaan poliisia.
Sillä välin kun stevari on kiinni tässä keississä, kolme muuta heppua rullaavat tavaraa kassiin ja poistuvat hymyillen kassan läpi.
Ja luulet että vartijat eivät tällaisia kikkoja tuntisi 😂 Ehkä jollekin kesähepulle voi mennä ohi silmien
No huonosti nuo näyttää tuntevan.
😂🤗
Kyllä saa t. Ex-vartija