Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sähkölämmitys ja sähkösopimus

Vierailija
25.07.2022 |

Meillä on toistaiseksi voimassa oleva sähkösopimus ja sähkölämmitys. Sähköä kuluu noin 17 000 kwh vuodessa. Kannattaisiko ottaa nyt kesällä määräaikainen sopimus? Jotkut sopimukset vaikuttavat epäilyttävän halvoilta, onko niissä jotain mikä nostaakin hinnan pilviin?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirtomaksu on sitten kolminkertainen. Sähkö nousee vielä talveksi. Et sit pysty hankkiin takkaa?

Vierailija
2/23 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siirtomaksu on sitten kolminkertainen. Sähkö nousee vielä talveksi. Et sit pysty hankkiin takkaa?

Eikös siirtomaksu ole aina saman hintainen? Meillä on vuolukivinen varaava takka, luultavasti lämmitetään sitä vähän ahkerammin.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt äkkiä kiinteään määräaikaiseen hintaan. Toistaiseksi-sopimuksen hintaa sähköyhtiö voi nostaa miten haluaa.

Vierailija
4/23 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on epäilyttävän halpa? Alle 20 senttiä / kWh ei taida saada kahden vuoden sopimuksia tällä hetkellä.

Vierailija
5/23 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä kukaan tiedä, mikä on sähkön hinta talvella. Paras tietämys on varmasti sähköyhtiöillä ja ne hinnoittelevat eri sopimustyypit, erityisesti määräaikaisen, sillä periaatteella että varmasti pärjäävät.

Minä silti jatkoin juuri määräaikaista 24 kuukautta koska toistaiseksi voimassaolevan korotusriski stressaa liikaa. Maalämpötalo ja kulutus 10000 kwh/vuosi.

Vierailija
6/23 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilyttävän halvalta vaikuttavat sopimukset lienevät pörssisähköä, joka on sähkölämmittäjälle se vihoviimeinen vaihtoehtio. Pörssisähkö on nyt kesällä halpaa, mutta talvella kun lämmitystä tarvitaan hinta on pilvissä.

Määräaikaisissa ei ole mitään jekkuja, kunhan otat huomioon myös sopimuksen kiinteän kuukausimaksun. Hinta on se mitä on sovittu koko sopimusajan, ainoastaan sähköveron korotus voi sitä nostaa.

Vierailija
7/23 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aiemmin ootte lämmittäneet pääasiassa sähköpattereilla, niin hommatkaa ilmalämpöpumppu. Meillä ilp lämmittää länsirannikolla 87-neliöisessä kolmiossa kaikki oleskelutilat ja makkarit, vain sivummalla olevat kph/khh/arkieteinen lämpenevät sähkölattialämmityksellä. Yli 5 asteen pakkasella sitten varaava takka lämmittämään, tässäkin ilp hyvä kun kierrättää lämmintä ilmaa.

Sähköä kuluu 11000kwh, 2 aikuista, 2 lasta

Vierailija
8/23 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt äkkiä kiinteään määräaikaiseen hintaan. Toistaiseksi-sopimuksen hintaa sähköyhtiö voi nostaa miten haluaa.

Mutta toistaiseksi voimassaolevan saa irtisanoa jos hinta nousee yli kiinteän määräaikaisen. Se on sitten iso kysymys mihin hintaan uuden sopimuksen saa.

AP

Vierailija
9/23 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on epäilyttävän halpa? Alle 20 senttiä / kWh ei taida saada kahden vuoden sopimuksia tällä hetkellä.

Mulla on sähköyhtiöltä jatkotarjous 24 kk hintaan 13,50 snt / kwh. Tarjous on voimassa vielä kuukauden.

Vierailija
10/23 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aiemmin ootte lämmittäneet pääasiassa sähköpattereilla, niin hommatkaa ilmalämpöpumppu. Meillä ilp lämmittää länsirannikolla 87-neliöisessä kolmiossa kaikki oleskelutilat ja makkarit, vain sivummalla olevat kph/khh/arkieteinen lämpenevät sähkölattialämmityksellä. Yli 5 asteen pakkasella sitten varaava takka lämmittämään, tässäkin ilp hyvä kun kierrättää lämmintä ilmaa.

Sähköä kuluu 11000kwh, 2 aikuista, 2 lasta

Meillä on myös ilmalämpöpumppu. Se on tosin jo aika vanha rotjake, ehkä energiatehokkuus ei ole mitenkään erinomainen.

AP

Vierailija
11/23 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sähköyhtiöltä jatkotarjous 24 kk hintaan 13,50 snt / kwh. Tarjous on voimassa vielä kuukauden.

Mikä sähköyhtiö?

Vierailija
12/23 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä yhtiö, voisin tehdä sopimuksen tuolla hinnalla?

AP

Vierailija
13/23 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sitä takkaa kannata lämmittää yöllä halvalla sähköllä

Vierailija
14/23 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä kiinteissä sopimuksissa myyjä joutuu hinnoittelemaan hintaan varsin suuren epävarmuuden. Itse saattaisin jatkaa toistaiseksi voimassa olevalla kun oma kiinteä päättyy.

Vierailija
15/23 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sähkölämmitteinen talo 120 m2, ilmalämpöpumppu, varaava takka ja aurinkopaneelit asennettiin juuri, vuosikulutus 10 000 kWh. Mulla loppui kahden vuoden määräaikainen toukokuussa. Päädyin lopulta toistaiseksi voimassa olevaan, koska hinta oli silloin 8,9 senttiä ja kahden vuoden määräaikaiseen oli tarjous 12,9. No ensimmäinen korotus tulee syyskuussa, jolloin hinta nousee 12,9 senttiin. Aion kärvistellä nyt toistaiseksi tällä. Just nyt en aio ottaa määräaikaista vaan pyrin tinkimään edelleen kulutuksesta. Mä tosin olen jo pitkään pyrkinyt sitä vähentämään joten suurta tinkimisen varaa siinä ei ole.

Vierailija
16/23 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostas halvalta tänä päivänä. Itse juuri jatkoin reilu 20snt/kwh pitkin hampain.

Vierailija
17/23 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa huomioida että nyt sähköyhtiöt yrittävät kaikin tavoin saada hypetettyä ihmiset ottamaan kauheita 24kk 20snt/kWh sopimuksia. Olkiluoto 3 alkaa pelotteluista huolimatta tuottamaan sähköä jo syyskuussa ja sähkön hinta laskee.

Nyt EI kannata ottaa yhtäkään märäaikaista sopparia vaan mennä kvartaali/kk-sopparilla. 

Vierailija
18/23 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös siirtomaksu ole aina saman hintainen? Meillä on vuolukivinen varaava takka, luultavasti lämmitetään sitä vähän ahkerammin.

AP

Vuolukivitakka on maailman rumin takka.

Vierailija
19/23 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Niin on. Hirveä!

Vierailija
20/23 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Kauneus on katsojan silmissä ja toisekseen vuolukivi varastoi itseensä tehokkaasti lämpöä.