Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oisko täällä hoitajia, jotka työskentelevät puhelintyössä tai nettipalveluissa ns. digihoitajina?

Vierailija
24.07.2022 |

Mulla tilanne se, että hoitoalan työkokemusta erikoissairaanhoidosta parikymmentä vuotta. Sitten sairastuin vakavaa työuupumukseen ja olen nyt ollut kolme vuotta saikulla ja pois kokonaan siis työelämästä. Nyt alan olla siinä tilanteessa, että pystyisin palaamaan töihin. Sen tiedän, että kliiniseen hoitotyöhön en palaa enää koskaan, mutta olen miettinyt noita hoitajien puhelintöitä tai digihoitajan tehtäviä. Oisko täällä paikalla sellaisia, joilla ois kokemusta noista? Onko niissä joka päivä sellainen tunne, ettei voi hoitaa ihmisiä niin kuin kuuluisi tai että saa jatkuvasti pelätä että joku kuolee/loukkaantuu vakavasti resurssipulan takia? Tai että työkavereita puuttuu vuoroista niin paljon, ettet tiedä milloin pääset kotiin? Olen ajatellut, että noita ongelmia ei olisi digihoitajilla, olenko oikeassa? Koska nuo on ne suurimmat syyt mun aiemmalle loppuunpalamiselle, enkä todellakaan halua sellaiseen työhön enää, jossa nuo ovat läsnä joka ikinen päivä.
Oisko täällä kokemusta?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat ongelmat heijastuvat sinne digitaaloselle puolelle. Ei hoitotyössä kannata olla jos rasittuu siitä mitä ei voi tehdä. Pitäisi ajatella että tekee sen mitä pystyy, että se apu mitä voidaan antaa on parempi kuin ei anneta apua ollenkaan. Työntekijä ei vaan voi näihin asioihin juurikaan vaikuttaa. Nää ongelmat ovat tän maan päättäjät kuitenkin saaneet aikaan. On työvoimapula samaan aikaan kun on ennätys määrä työttömiä, työstä ei makseta sitä vastaavaa palkaa yms.

Vierailija
2/6 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen etänä kotona hoidon tarpeen arviointia. Toki se vaikuttaa, kun ei ole tarvitsevalle varata sitä hoitajan tai lääkärin aikaa. Kokonaisuudessaan kuitenkin mielestäni asiat hoituu hyvin ja ne oikeasti akuutisti sairaat ohjataan päivystykseen.

Saa tehdä yhden asian kerrallaan ja kollega sekä konsulttilääkäri on koko ajan linjan päässä. Joskus puheluissa on ruuhkaa, mutta minua ainakin auttaa ajatus, että teen parhaani ja sen minkä pystyn. Yksi ihminen ei pysty kaikkia hoitamaan.

Teen keikkaa kentällä ja se on nyt mieluisaa, kun saa itse päättää minkä vuoron tekee milloinkin ja missä yksikössä. Olen tyytyväinen, enkä vaihtaisi mihinkään muuhun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen etänä kotona hoidon tarpeen arviointia. Toki se vaikuttaa, kun ei ole tarvitsevalle varata sitä hoitajan tai lääkärin aikaa. Kokonaisuudessaan kuitenkin mielestäni asiat hoituu hyvin ja ne oikeasti akuutisti sairaat ohjataan päivystykseen.

Saa tehdä yhden asian kerrallaan ja kollega sekä konsulttilääkäri on koko ajan linjan päässä. Joskus puheluissa on ruuhkaa, mutta minua ainakin auttaa ajatus, että teen parhaani ja sen minkä pystyn. Yksi ihminen ei pysty kaikkia hoitamaan.

Teen keikkaa kentällä ja se on nyt mieluisaa, kun saa itse päättää minkä vuoron tekee milloinkin ja missä yksikössä. Olen tyytyväinen, enkä vaihtaisi mihinkään muuhun.

Kiitos tästä! Kuulostaisi hyvinkin siltä, että tuo saattaisi minulle sopia. Oliko sulla hta:sta jo aiempaa työkokemusta ennen tuohon siirtymistä? Mulla ei nimittäin ole, onkohan se este? Teho- ja anestesiatyötä olen aiemmin tehnyt. 

Vierailija
4/6 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat ongelmat heijastuvat sinne digitaaloselle puolelle. Ei hoitotyössä kannata olla jos rasittuu siitä mitä ei voi tehdä. Pitäisi ajatella että tekee sen mitä pystyy, että se apu mitä voidaan antaa on parempi kuin ei anneta apua ollenkaan. Työntekijä ei vaan voi näihin asioihin juurikaan vaikuttaa. Nää ongelmat ovat tän maan päättäjät kuitenkin saaneet aikaan. On työvoimapula samaan aikaan kun on ennätys määrä työttömiä, työstä ei makseta sitä vastaavaa palkaa yms.

Oletko töissä digitaalisen hoitotyön puolella siis? Kestän kyllä sitä, ettei työtä voi tehdä täydellisesti eikä edes hyvin, mutta sitä en kestä, että potilaiden henki on jatkuvalla veitsenterällä mm. resurssien takia eikä ketään ( = pomoja) työpaikalla edes kiinnosta. 

Vierailija
5/6 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tästä etänä tehtävästä hoidon tarpeen arvioimisesta maksetaan?

Vierailija
6/6 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä! Kuulostaisi hyvinkin siltä, että tuo saattaisi minulle sopia. Oliko sulla hta:sta jo aiempaa työkokemusta ennen tuohon siirtymistä? Mulla ei nimittäin ole, onkohan se este? Teho- ja anestesiatyötä olen aiemmin tehnyt. 

Olin tk:ssa muutaman kuukauden töissä ennen kuin siirryin olemaan etänä. Vastaan siis terveysaseman puheluihin.

Palkka on sama kuin läsnäolevilla hoitajilla.