Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS Lukijan mielipide: Teleoperaattorimyyjät kauppasivat iäkkäälle äidilleni useita puhelin- ja nettiliittymiä, joilla hän ei tee mitään

Vierailija
24.07.2022 |

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000008963014.html

Maksaa kuukaudessa satoja euroja palveluista, joita ei käytä, joiden sopimuksista hänelle ei ollut edes tietoinen. Ja sinne kotiin on tullut mokkuloita ja bokseja, jotka siellä ovat yhä avaamattomissa paketeissa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa.Muistisairaalle äidilleni kaupattu vaikka mitä.Puhelinmyyjät siis.Lehtiä,vitaminiipillereitä joku Onnenapila arpa ja vaikka mitä.On laitettu markkinointiesto ja silti jotkut soittelevat.Onneksi voin peruuttaa ne.Vanhuksia huijataan ihan täysin.

Vierailija
2/11 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä ei ole oikein.

Äitini oli muistisairas. Soitteli minullekin 118:n kautta, koska se jotenkin tuli ensimmäisenä mieleen. Numeroni oli toki tallettettuna pikavalintaan, mutta ei... Yhdistettynä puhelun hinnaksi sitten tuli jotain 20e/per puhelu ja näitä puheluita oli useita tunnissa pahimmillaan..

Yhdessä käytiin laittamassa palvelunumeroestoja päälle. Aina nämä merkattiin "jonnekin " ylös, mutta aina kävi niin, että äitini käveli puhelinliikkeeseen valittamaan, että 118 ei toimi.. osasi kuitenkin soittaa minulle ilman sitäkin.. joka ikinen kerta ne avasivat sen uudestaan, vaikka aina sanoivat että eivät avaa sitä.

Äidilläni oli myös puhelinmyyntikielto. Hänelle kuitenkin soitettiin aila usein jostakin ja hän osti joka ikisen asian mitä hänelle myytiin. Sen takia hänelle varmaan soittelivatkin.. Mietin, että kuka edes kehtaa kaupata tuollaisia tavaroita vanhalle ihmiselle?! Meni usko ihmisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutaman kerran ottanut yhteyttä teleoperaattoriini erinäisten käytännön asioiden merkeissä. Jokaisella yhteydenottokerralla on yritetty samalla tuputtaen myydä jotain. Sananmuodot ovat olleet ihan sellaisia "Voidaanhan laittaa tämä palvelu päälle/onhan ok, jos otetaan tällainen palvelu käyttöön". Tai sitten on kysytty esim. netin nopeutta tai puhelinliittymästä, millainen se on, ja vastaus sieltä suunnasta on sitten usein ollut, että "No nuo on kyllä melko hitaita nykypäivään/datarajat on aika vähäisiä. Meillä olisi niin ja niin paljon nopeampaa, isommalla datamäärällä/rajoittamattomalla datalla olevia liittymiä. Vaihdettaisiinko sellaiseen?"

Vierailija
4/11 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyynti on lakisääteisesti kiellettävä.

Vihdoinkin tehtävä lakiin selkeäsanainen kielto.

"Puhelinmyyntikielto" on pelkkä vitsi.

Vierailija
5/11 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teleoperaattorien myynti oheisopimusten tyrkyttämiseksi kiellettävä. 

Kamla soittaa jostain asiasta ja heti alkaa manipuloiva myynti tyyliin. mitäs jos tässä samalla muuten ....kannattaa...jne.

Ei ihme että vanhuksen menee tilaamaan ja solmimaan tiesmitä teleoperaattorisopimuksia.

Vierailija
6/11 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tähän ei puututa?

Vierailija
7/11 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kanssa miettinyt tajuaako noi myyjät sen,että vanhus langan toisessa päässä ? Joku aikaa sitten löysin laskun ja kas myyty sähköhammasharjan vaihtopäitä.Siinä vaiheessa kyllä kiroilin.

Vierailija
8/11 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elisa möi äidille kännykän jota se ei osaa käyttää. Myyjä valehteli että on yhtä helppokäyttöinen kuin se vanha.

Ei palautusoikeutta.

Vierailija
9/11 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kanssa miettinyt tajuaako noi myyjät sen,että vanhus langan toisessa päässä ? Joku aikaa sitten löysin laskun ja kas myyty sähköhammasharjan vaihtopäitä.Siinä vaiheessa kyllä kiroilin.

Vierailija
10/11 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry tuli kahteen kertaa sama juttu.Osa myyjistä peruuttaa ihan suosiolla myydyt jutut.Toisten kanssa olen saanut tapella.

Vierailija
11/11 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elisa möi äidille kännykän jota se ei osaa käyttää. Myyjä valehteli että on yhtä helppokäyttöinen kuin se vanha.

Ei palautusoikeutta.

Et osaa palauttaa oikein. Maalitat myyjän ja perheensä, asia järjestyy. Palautin elektroniikkatuotteen ison ketjun kauppaan saatesanoin että tulen aamulla klo 9:00 ja silloin ovat rahat tiskillä, ja näin tapahtui.