En jaksa enää sairastaa koronaa! Vertaistukea ja tsemppiä kaipailisin
Viikko tulee täyteen sairastamista ja alan olla todella kypsä! Pari ekaa päivää kuume huiteli 38 pinnassa, sitten laski 37 ja siihen jäi. Aivan järkyttävä väsy, silmät sekoilee omiaan ettei pysty kunnolla näkemään, pää räkäisen tukkoinen, lihaksiin sattuu ja yleiskunto nolla. Suurempaa parantumista ei ole näkynyt, ja alan vaan olemaan niin kyllästynyt. Päälle pelko verisuonitukoksista, jotka vissiin on nyt kasvanut riski ja migreenin tuossa sainkin jo. Elämäni kamalimman. Sanokaa nyt hyvät ihmiset, miten kauan tätä vielä kestää ja että kyllä se ohi menee.
Kommentit (87)
En sitä itsekkään uudestaan halua, mulla oli tammikuussa, haju ja makuaisti palautui täysin vasta viikko kaks sitten. Tuskin tulen siltä vältymään kun se ei tule poistumaan ihan sama mitä tekee.
Rokotteita en ota niiden hyöty on todella pientä ja ihan samalla tavalla sai toinenkin koronan joka oli samassa asunnossa vaikka oli rokotteet.
Mikä tuo parasetamoliohje on? Itselläni on ollut karmea päänsärky ja olen ottanut siihen ibuprofeenia, kun parasetamoli ei mulla yleensä toimi. Mikä ongelma ibuprofeenissa?
Vierailija kirjoitti:
Virallisen ohjeen mukaan lievänkin koronan jälkeen pitää olla 7 oireetonta päivää ennen kuin saa harrastaa edes kevyttä liikuntaa.
Itse käytin koronassa aspiriinia, se ehkäisee veritulppia. Tosin koska korona tulehduttaa verisuonia sen veritulpan ehkäisy voi olla käytännössä mahdotonta.
VIRALLISET OHJEET???? Älkää nyt naurattako.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuo parasetamoliohje on? Itselläni on ollut karmea päänsärky ja olen ottanut siihen ibuprofeenia, kun parasetamoli ei mulla yleensä toimi. Mikä ongelma ibuprofeenissa?
Nopealla googletuksella ei löytynyt mitään ibuprofeiinin ongelmaa tältä tai viime vuodelta paitsi, että ibuprofeiini voi ärsyttää suolistoa, mikä nyt on ihan tiedossa ollut sivuvaikutus aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nopealla googletuksella ei löytynyt mitään ibuprofeiinin ongelmaa tältä tai viime vuodelta paitsi, että ibuprofeiini voi ärsyttää suolistoa, mikä nyt on ihan tiedossa ollut sivuvaikutus aina.
Jep, minäkin googlasin. Ihan koronan alkuvaiheessa keväällä 2020 on uutisoitu että ibuprofeeni pahentaisi koronaa mutta tämä oli pian kumottu, sellaisesta ei ole mitään näyttöä. THL:n ohjeissa mainitaan sekä ibuprofeeni että parasetamoli lääkkeinä joita voi ottaa kipuun ja kuumeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sanotaan nyt sekin vielä, että puoliso selvisi 2 päivässä koko taudista ja elää ihan normaalisti jo... Onneks on puoliso, olisin jo kuollut nälkään! Ap
Et ole kuullut ruoan kotiinkuljetuksesta?
Ruokaa kuljetetaan kotiin vain isoilla paikkakunnilla, esimerkiski meidän 20 000 asukkaan kaupungissa sellaista palvelua ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Sairastuin puolitoista viikkoa sitten. Kuume meni ohi parissa päivässä, ja kuvittelin päässeeni helpolla, kun nukuin kolme päivää ja se olikin siinä. Koronatestikin näytti pian negatiivista.
Mutta nyt olen huomannut, että hengästyn pienessäkin ylämäessä ja portaiden nouseminen saa minut puuskuttamaan. Ei kai kuntoni laskenut noin nopeasti, kun tosiaan nukuin kolme päivää ja sen jälkeenkin olen ottanut rauhallisesti, vain kävellyt ja pyöräillyt. Kuntosalille ja ryhmäliikuntaan en ole mennyt. Oiskohan parempi vain uskaltautua salille vai tyytyä treenaamaan kerrostalomme portaissa, kunnes olo normalisoituu?
Täällä vauvallahan kaikki pätevimmät lääkärit kuitenkin päivystää.
Ei pitäisi lainkaan treenata, ennen kuin on kokonaan toipunut taudista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairastuin puolitoista viikkoa sitten. Kuume meni ohi parissa päivässä, ja kuvittelin päässeeni helpolla, kun nukuin kolme päivää ja se olikin siinä. Koronatestikin näytti pian negatiivista.
Mutta nyt olen huomannut, että hengästyn pienessäkin ylämäessä ja portaiden nouseminen saa minut puuskuttamaan. Ei kai kuntoni laskenut noin nopeasti, kun tosiaan nukuin kolme päivää ja sen jälkeenkin olen ottanut rauhallisesti, vain kävellyt ja pyöräillyt. Kuntosalille ja ryhmäliikuntaan en ole mennyt. Oiskohan parempi vain uskaltautua salille vai tyytyä treenaamaan kerrostalomme portaissa, kunnes olo normalisoituu?
Täällä vauvallahan kaikki pätevimmät lääkärit kuitenkin päivystää.
Ei pitäisi lainkaan treenata, ennen kuin on kokonaan toipunut taudista.
Mutta se "kokonaan toipunut" onkin tässä se juttu, mikä edellisellä kirjoittajalla on mielen päällä. Itse olen kymmenien sairastelujen kokemuksella lähtenyt aina tunnustelemaan kevyesti. Yleensä seuraava päivä kertoo, missä mennään. Jos olo huononee kevyen liikunnan jälkeen seuraavana päivänä, niin sitten lisää lepoa vaan. Jos olotila ei muutu, niin yksi välipäivä ja sitten taas kokeilemaan kevyempää liikuntaa. Jos homma tuntuu menevän parempaan suuntaan, niin siitä sitten pikkuhiljaa koventamaan. Tunnustelemalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
C vitamiinia ja paljon. ja sinkkiä.
Väärin. D-vitamiinia tarvitaan tutkitusti. Rautaa ei saa ottaa koronan aikana, se ehkä lisää veritulppariskiä?, mutta jälkeenpäin myöhemmin moni kai on sen tarpeessa.
No kun ei. Ne D-vitamiini tasot pitää olla korkealla koko ajan koska se estää sairastumasta vakavaan tautiin.
Mutta siinä vaiheessa kun sairastut MIHIN TAHANSA niin silloin pitää ottaa c-vitamiinia.
Sairastaessa on turha enää tankata deetä...
Kysyin jo kerran mistä olette tuon taudin vielä saaneet?!
https://valtioneuvosto.fi/-/1271139/rokotetutkimuskeskus-finvac-oy-aloi…
Rokotetutkimuskeskus Finvac Oy aloittaa toimintansa maaliskuussa
" Professori Mika Rämet ja dosentti Arto Palmu nauttivat rokotetutkimuksen toimeksiantajien ja henkilöstön luottamusta. Luottamus on tärkeää, jotta Tampereen yliopiston rokotetutkimuskeskuksen ja Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen kaupalliset rokotetutkimukset saadaan saumattomasti siirrettyä uuteen yhtiöön ja uusien projektien valmistelu voidaan aloittaa, toteaa Voipio-Pulkki.
Yhtiöittämisellä luodaan edellytykset kaupallisen rokotetutkimustoiminnan kasvattamiselle ja kansainvälisesti kilpailukykyisen liiketoiminnan rakentamiselle. "
Viikko takana. Neljä päivää kuumetta 38,5 - 39,5, räkä lentää, limaista yskää. Ei lihaskipuja. Nyt pari päivää ollut alle 38, räkä lentää edelleen. Olo aikas hutera.
Miehellä oli pari päivää alle lämpöä 38, nuhaa ja yskää. Kuolemaahan se toki teki, oli vähän vaikea osoittaa myötätuntoa kun itsellä tossa vaiheessa ollut useamman päivän kovahko kuume... 🙄😉😂
Vierailija kirjoitti:
Ison urheilutapahtuman talkoohommista.
Vierailija kirjoitti:
Baar(e)ista kerran ja ulkomaanreissulta (ehkä sieltä) kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sitä voi tietää. Kaksi tartuntaa, yhtään sairasta ihmistä en ollut tavannut.
D-vitamiini kuntoon, c-vitamiinia, sinkkiä, omegakolmosia (veri pysyy juoksevana).
Vierailija kirjoitti:
Mikä helvetin vielä? Nythän sen vasta saakin - uuden variantin!
Festarilta tuli ja vasta ensimmäinen tartunta.
te jotka olette sairastaneet ettekä tiedä mistä se tuli niin esitän oudon kysymyksen?Kastuitteko vesisateessa ennen sairastumista?
3vk josta 2pv 40+ kuumetta, taju pois. Älä valita nössö.