Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Musta frillamekko, Marimekon käsilaukku (Marimekko-hihnalla varustettu) ja valkoiset tennarit. Kesän 2022 AV-mamman outfit.

Vierailija
24.07.2022 |

Ja isot aurinkolasit.

Kommentit (361)

Vierailija
321/361 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppo tehdä vaan leveämpää frillaa kun kroppa paisuu. Siinä syy ja selitys, että on niin suosittu vaate.

Njaa, äkkiseltään ketä tulee omasta tuttavapiiristä noiden käyttäjiä mieleen, niin pari pilatesmammaa, maratoonarimamma ja rengastrapetsimamma.

Ei nuo kovin paisuneita ole, ts. yhtään.

Varmasti monen kokoisia käyttäjiä tuollakin vaatteella.

Miten mä en tunne yhtäkään, joka käyttäisi tuollaisia kaapuja. Minkä ikäisiä olette? Itse olen 35.

Vierailija
322/361 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti yh-maman uniformu on kireät legginsit ja tunika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/361 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeasti yh-maman uniformu on kireät legginsit ja tunika.

No mitä mä googletin, niin tuo frillajuttu on tunika.

Vierailija
324/361 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kateutta ilmassa vaan minäkin olen aina ärsyyntynyt näistä massa tyyleistä. Enkä ole ikinä yrittänyt miellyttää massaa, josta johtuen minua on myös kiusattu siksi, koska en ole mennyt massan mukana. Asioilla on aina toinen puoli ja siksi varmaan tuo kommentin heittäjä oli noin vihamielinen. Massa ei ole hyväksynyt häntä omana itsenään. Silloin on helppo olla katkera niille ihmisille, jotka pukeutuu massan mukaan.

Jos on tarvetta hakea hyväksyntää massoilta, niin kannattaa satsata oman itsetunnon ja itseluottamuksen kasvattamiseen. Elämää ei oikeasti kannata tuhlata siihen, että hakee hyväksyntää täysin tuntemattomilta ihmisiltä. Ja kun on rohkeasti oma itsensä, ei ole niin tarvetta ärsyyntyä muista. Koskee tietysti myös muita asioita, ei pelkästään pukeutumista.

Vierailija
325/361 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tessa kirjoitti:

Mitä tarkoittaa av-mamma?

:-D

Niin, kuvaus tänne, HETI

Vierailija
326/361 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvaa frillamekosta?

Toi laukku on ihan paras, hyvä koko ja jämäkkä vetoketju, leveä hihna tekee mukavaksi kantaa.

Valkoiset tennarit kuuluu itsestäänselvästi kesävaatevarustukseen niin itselläni kuin lapsilla.

Aurinkolasit suojaavat silmiä.

Terv. Real-AV-mamma since 2008

Kai siihen kuitenkin joku syy on, miksi laumassa ostetaan juuri tuota Marimekon laukkua eikä saman kokoista, yhtä laadukasta 100€ halvempaa laukkua, jonka leveässä hihnassa ei ole mainoksia.

Miltä merkiltä löytyy tuollainen laukku, oisko linkkiä? Tarvetta olisi just tavalliselle perusmustalle ilman logoja tai härpäkkeitä.

Esimerkiksi nk-teollisuus tekee aika basic laukkuja (tosin hihnat välillä aika villejä, mut vaihdettavia): https://nk-teollisuus.fi/collections/laukut-reput?sort_by=price-ascendi…

Vierailija
327/361 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frillamekkoa kutsutaas savossa humppalooramekoksi.

Vierailija
328/361 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonnet ei ehkä tajua että Marimekon menestys liittyy lestadiolaisuuteen ja kepulaisuuteen. Kelatkaa jos niitä on jo siellä suviseuroissa jo joku 70 000, kuinka paljo niitä oikeesti on? Lestoille ja kepuporukoille Marimekko on ollut se juttu, myös muuten Pohjois-Suomalaisille, mitään muuta ei ollut ostaa lapsille jos oli joku opettaja, virkamies etc. jos pystyi/halusi näyttää että fyrkkaa on. Kukaan ei oo koskaan nostanu tätä esiin. Miettikää nyt valveutuneet nuoret aikuiset haluatteko te nostaa esiin tämmöistä tuotemerkkiä joka aikoinaan vaan lisäsi eriarvoisuutta.

Näin on ollut. Mutta ajat muuttuu. Muutama vuosi sitten pääkaupunkiseudun nuoriso löysi Marimekon. Osittain se liittyy pikamuodin vastustamiseen ja vintagen suosimiseen. Vintagena Marimekko nyt vain on melko hyvä, kuosit ajattomia, laatu ja saatavuus hyvät. Monilla on nykyään hyvin varoja käytössä, vaatteet ei ole enää se, missä pitäisi jotenkin statusta näyttää. Enempi peilataan muita arvoja, kuten juuri eettisyys ja ekologisuus. Aloittajan esimerkki voi heijastaa myös näitä arvoja. Ennen ehkä piti olla oma laukku joka asuun. Nyt omistetaan se yksi, jota käytetään. Samoin joku musta frillamekko menee läpi vuoden, lisää vain farkkutakin tai neuletakin myöhemmin.

Ihan sama. Ennen Marimekon avulla osoitettiin kuulumista suomalaiseen vakaaseen keskiluokkaan, nyt sillä osoitetaan kuulumista tiedostavien kuluttajien ryhmään.

Vierailija
329/361 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tessa kirjoitti:

Mitä tarkoittaa av-mamma?

:-D

Niin, kuvaus tänne, HETI

Lue edellinen sivu, sieltä löytyy.

Vierailija
330/361 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskeat ohuet polvisukat ja miesten sandaalit, näin kauppakekuksessa mamman, lapsia oli kolme kaikilla vhreät kätevät croksit. Näyttivät kyllä  onnellisilta mökkiläisiltä ja iloisilta.Koirakin oli iloinen.

Vierailija
331/361 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään uutta auringon alla.........

Näitä salsamekkoja - ja hameita oli jo 80-90-luvuilla

Vierailija
332/361 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pieni (alle 160 cm) ja hoikka ja ostin tänä kesänä tuollaisen löysän rimssumekon itselleni, kun ajattelin että se on juuri hyvä helteellä kotosalla, kun ei kiristä eikä purista mistään. Mutta koiran pissatuslenkkiä pidemmälle en kehtaisi sillä lähteä, sen verran hassun näköinen se on minulla. Näytän jotenkin tantalta se päällä. Isommille tai edes pidemmille naisille se sopii paremmin :)

Vierailija
333/361 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin tänään miehen kanssa viidessä eri liikkeessä, aikaa meni kolme tuntia. Yhtään frillamekkoa en nähnyt eikä tunika-legginsi-yhdistelmiäkään tainnut olla kuin yksi.

Vierailija
334/361 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin yhden naisen valkoisessa kesämekossa. Muuten ei mitään mutta näytti kun olisi yöpaidassa lähtenyt liikkeelle.

Sitten näin yhden hyvin lihavan naisen lyhyessä mustassa tuollaisessa mekossa. Eikä siinäkään mitään, mutta lihava on aina lihava eikä sitä pääse millään karkuun.

Vierailija
335/361 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin yhden naisen valkoisessa kesämekossa. Muuten ei mitään mutta näytti kun olisi yöpaidassa lähtenyt liikkeelle.

Sitten näin yhden hyvin lihavan naisen lyhyessä mustassa tuollaisessa mekossa. Eikä siinäkään mitään, mutta lihava on aina lihava eikä sitä pääse millään karkuun.

Läskit naiset nyt vaan on off ja tulehdus jiistin haju ei lähde edes painepesurilla.

:D tulehdus jiisti

Vierailija
336/361 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tämän kesän villitys ole kulkea mustissa tiukoissa pyöräilyshortseissa. Paitakin on musta. Mahtaa olla kuuma asu helteellä!

Vierailija
337/361 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylin kuvailu sopii kyllä paremmilla espoolaisilla alueilla asuviin naisiin,joilla on hiton kalliita taloja. Nekö ovat tyypillisiä av mammoja?

Vierailija
338/361 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen pieni (alle 160 cm) ja hoikka ja ostin tänä kesänä tuollaisen löysän rimssumekon itselleni, kun ajattelin että se on juuri hyvä helteellä kotosalla, kun ei kiristä eikä purista mistään. Mutta koiran pissatuslenkkiä pidemmälle en kehtaisi sillä lähteä, sen verran hassun näköinen se on minulla. Näytän jotenkin tantalta se päällä. Isommille tai edes pidemmille naisille se sopii paremmin :)

Tiedätkö ei sovi edes pitkille, minulle ainakaan, olen kyllä pitkä ja hoikka muttei oikein ole muotoja, näyttäisin frilkamekossa varmaan tosi lapselliselta

Vierailija
339/361 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään näin yhdellä villatakkimuumimammalla just valkoiset tennarit ja tuon logoremmimarimekkolaukun. Meinasi päästä nauruntyrskähdys :D

Vierailija
340/361 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 3 vuotta vanha musta frillamekko ja aion käyttää sitä myös ens kesänä. On sen verran hyvä laadultaan, että kestää kestää kestää. Kengät ja laukku on erit..... pitäiskö nekin päivittää?!?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi