Musta frillamekko, Marimekon käsilaukku (Marimekko-hihnalla varustettu) ja valkoiset tennarit. Kesän 2022 AV-mamman outfit.
Kommentit (361)
Vierailija kirjoitti:
Lyhyet frillamekot ei sovi vanhemmille naisille.
Sopii erittäin hyvin. Keski-ikäiset naiset liikkuvat paljon ja sääret ovat hyvässä kunnossa, mutta keskivartalo ihan hormonien myötä pehmenee. Joten polviin asti löysä mekko on juuri paras mahdollinen.
Mitä sitten, aina on jotain trendejä isossa ja pienemmässä mittakaavassa. Jossain vaiheessa Ugg-tyyppiset kengät olivat suurta huutoa talvimuodissa ja nyt niitä ei näy juuri ollenkaan. Pöllöjä oli sisustuksessa, pukeutumisessa ja koruissa jopa, nyt näkee vähemmän. Moni myös ostaa sitä mitä on saatavilla/tyrkyllä eikä mieti tyyliasioita muuten kuin sen kannalta onko se ihan kiva ja tuntuuko hyvältä päällä, joten samaa vaatetta näkyy monen yllä.
Mutta kumma kyllä usein erityisesti naisten trendeistä ja muotivillityksistä puhutaan tosi halveksuvaan sävyyn (en ole varma oliko se ketjun tarkoitus vai ei), vaikka minusta ei ole ihme että naiset sitten enemmän välittävät siitä ovatko pukeutuneet ajan hermoon ja hyvin, kun heitä siitä pukeutumisesta aina enemmän kytätään ja arvostellaan joka tapauksessa.
Koko ajan alaspäin levenevät frillakerrokset tekevät sen, että mekko on aivan liian leveä ja hulmahtaa juurikin korviin joka tuulenpyörteessä. Siinä on sitten mammojen alushousukavalkadi esittelyssä. Ei kovin tyylikästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä lihaville. Ei lyhyet eikä pitkät mekot.
Musta tuntuu, että oon nähnyt tämän saman kommentin lähes jokaista vaatetta koskevassa ketjussa. AV:n neuvo lihaville taitaa olla: kulje alasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta tuntuu, että oon nähnyt tämän saman kommentin lähes jokaista vaatetta koskevassa ketjussa. AV:n neuvo lihaville taitaa olla: kulje alasti.
Niinhän se vähän on, että lihaville ja tukeville ei oikein istu mikään vaate hyvin, mutta alasti ei tarvitse kulkea. Aina löytyy jokin vaate, jossa on hyvä olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se vähän on, että lihaville ja tukeville ei oikein istu mikään vaate hyvin, mutta alasti ei tarvitse kulkea. Aina löytyy jokin vaate, jossa on hyvä olla.
Onko mielestäsi sitten tuossa, että jokaisesta vaatteesta aina sanotaan, ettei sovi lihaville, jotain järkeä?
Mikä on frillamekko, se kerroskakun muotoinen vähän röyhelöinen vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että muutama lihavuusallergikko, jotka näitä kommentteja esittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmmm kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä on tämä valitus mustasta väristä kesällä? Itse käytän mustaa kesät talvet koska se on oman tyylini mukaista enkä tunne oloani omaksi jos kuljen jossain vaaleassa liehukkeessa. Oletteko katsoneet katukuvaa eurooppalaisissa suurkaupungeissa? Kyllä niissäkin mustaa paljon näkyy. Vain tällä palstalla on päätetty, että se on rumaa, noloa ja väärin.
Olenkin ihmetellyt vuosia, kun aina valitetaan, että Suomessa pukeudutaan ankeisiin väreihin ja muualla maailmassa muka riemunkirjaviin. Mitä olen Pariisissa ja Milanossa paikallisia katsellut, niin musta, beige, valkoinen, tummansininen ja vastaavat hillityt perusvärit ovat suosittuja.
Pariisittaret ovat tummempia, joten heille sopii nuo värit paremmin kuin suomalaisille. Me näytetään kelmeältä, jos kasvojen lähellä on pikimustaa väriä. Sen takia musta hiusvärikään ei meille sovi.
No, minulla on tummat hiukset, ruskeat silmät ja ihoni päivettyy hyvin eikä talvellakaan ole harmaankelmeä. Keistä suomalaisista nyt puhut tässä? Sukujuuret Pohjanmaalla 1500-luvulle asti, joten turha vetää mitään ulkomaalaiskorttiakaan nyt esiin.
Vähän vaikuttaa että jossain vaiheessa joku suvun mammoista on saanut kokeilla romaniromantiikkaa tai tuonut tuliaisena etelänlomalta.
Ja höpön löpön, minäkin olen ruskeasilmäinen ja tukka lähes musta, rusketun kahvipavuksi. Ja täysin suomalainen minäkin. Ei kannata siinä sävellellä luulojaan. Siskoni muuten on aivan vaalea, ei rusketu yhtään ja silmätkin vaaleanvihreät.
Jep, ei me suomalaiset olla vain kelmeitä olmeja ohuella maantien värisellä tukalla, vaikka se tuntuukin olevan stereotypia täällä.
Minulla on tumman ruskeat hiukset, tummat siniset silmät ja oliivi-iho, joka päivettyy hyvin, eikä juuri ikinä pala. Täysin suomalainen minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Kävin äsken kaupungilla vartin verran, ja oikein nauratti, kun tämän ketjun takia aloin kiinnittää huomiota, kuinka monta marimekkohihnaa tulee vastaan :)
Minä kävin Helsingin keskustassa ja tunnin aikana näin varmaan 10 tämän aloituksen komboa vastaavaa tyyliä. Kieltämättä hymyilytti.
Kuullun puheen/murteen perusteella kyllä veikkaan, että suurin osa tämän tyylin kantajista olivat maakunnista eikä Helsingistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvaa frillamekosta?
Toi laukku on ihan paras, hyvä koko ja jämäkkä vetoketju, leveä hihna tekee mukavaksi kantaa.
Valkoiset tennarit kuuluu itsestäänselvästi kesävaatevarustukseen niin itselläni kuin lapsilla.
Aurinkolasit suojaavat silmiä.
Terv. Real-AV-mamma since 2008
Kai siihen kuitenkin joku syy on, miksi laumassa ostetaan juuri tuota Marimekon laukkua eikä saman kokoista, yhtä laadukasta 100€ halvempaa laukkua, jonka leveässä hihnassa ei ole mainoksia.
Miltä merkiltä löytyy tuollainen laukku, oisko linkkiä? Tarvetta olisi just tavalliselle perusmustalle ilman logoja tai härpäkkeitä.
Esim. Markbergin Elea on varsin simppeli. Saa mm. Sokokselta.
Aika kova hinta ja toi vetoketju sivussa ei ole kiva. Tykkään Grathan sileydestä.
Vierailija kirjoitti:
Olen iältäni nuorison ja av-mamman väliltä ja tyylini on lähempänä nuorisoa. Huppari, mom jeans, lenkkarit, sporttilook. Mutta en näe mitään pahaa tunikoissa, Marimekon logossa ja caprihousuissa! Ja legginssejä käytän itsekin:)
Minkä ikäinen siis olet? Meitä Av-mammoja kun on täällä aika laaja ikäskaala, 18-60 v ainakin. Itse olin 19- Av mamma kun aloitin urani. Joo, tosi säälittävää😊
Vierailija kirjoitti:
Marimekko-hihnalla varustettua käsilaukkua ei ole edes ollut myynnissä pariin vuoteen, vaan nyt on uudet mallit.
Just äsken katsoin Marimekon sivuilta laukkuvalikoimaa, ja kyllä siellä oli ainakin neljää eri laukkua tuollaisella logohihnalla myynnissä.
En tuosta röyhelömekosta tiedä, mutta varmasti on saturaatiopiste saavutettu jo valkoisissa tennareissa ja lenkkareissa. Ei enää ensi kesänä pliis! Sovitaan vaikka että ensi kesänä kuljetaan gladiaattorisandaaleissa koko porukka. SIlmät tarvii lepoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin äsken kaupungilla vartin verran, ja oikein nauratti, kun tämän ketjun takia aloin kiinnittää huomiota, kuinka monta marimekkohihnaa tulee vastaan :)
Minä kävin Helsingin keskustassa ja tunnin aikana näin varmaan 10 tämän aloituksen komboa vastaavaa tyyliä. Kieltämättä hymyilytti.
Kuullun puheen/murteen perusteella kyllä veikkaan, että suurin osa tämän tyylin kantajista olivat maakunnista eikä Helsingistä.
Mä taas olin äsken suuressa kauppakeskuksessa Maakunnassa(TM), enkä nähnyt siellä yhtään noin pukeutunutta. Frillamekkoja näkyi, samoin Grathaa ja valkoisia tennareita, muttei samassa asussa.
Vierailija kirjoitti:
Joo, toi frilla on nyt kaikilla ja sikäli ihan kätevä, kun on niin väljä ja mukava.
Mulla ei oo 😔.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on frillamekko, se kerroskakun muotoinen vähän röyhelöinen vai?
Oliskohan se sellainen säkkimäinen rimpsumekko jota nyt näkee joka puolella.
Mulla ei oo, miksi peittää timmiä kroppaa tollaseen loimeen 🤭
Olen kyllä tätä Sanna Marinin Pride-mekkoakin nähnyt nyt paljon. Tai sen kopioita.
Niin, kyllä se tuntuu kunniallisemmalta?