Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Musta frillamekko, Marimekon käsilaukku (Marimekko-hihnalla varustettu) ja valkoiset tennarit. Kesän 2022 AV-mamman outfit.

Vierailija
24.07.2022 |

Ja isot aurinkolasit.

Kommentit (361)

Vierailija
241/361 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jota myös Seinäjoen kansalispuvuksi kutsutaan. Ääsjoki on mustatukkaisten marimekkomammojen mekka.

Vierailija
242/361 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se onkin niin jännää kattoo tätä nuorta polvea nykyään, kaikki on olevinaan jotain induvialisteja, että on muka keksiny jotain persoonallista. Kaikki noudattaa kuitenkin sitä samaa kaavaa, ainakin nää kermaperseet, iittalat, marimekot,huonekasvit...

Herätkää, enkä ole jehovalainen. Kun tuli tämä hipster muoti niin nuorilla kundeilla on jotku viikset/parta, rohkeimmilla punanen "kustoopipo", aremmilla joku musta ym. Arvatkaa kuinka naurettavalta toi teidän oman elämän haltuun otto näyttää, lastentarhalta.

Luuletko siis, että ennen oltiin jotenkin vähemmän laumaeläimiä? :D

Niin tämä! Kun olen katsellut vanhoja valokuvia, kaikki me individualistit oltiin lopulta samiksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/361 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin läpi kännykän kuviani arvatkaa mistä? No ASUNTOMESSUILTA tietysti. Keskellä jonotusta ja ruuhkaa esittävää kuvaa on frillahame + valkoiset tennarit + marilaukku -täti. Aupparit kyllä puuttuu, mutta lisävarusteena on farkkutakki. Ikä ehkä 45 v.

Joten kyllä. Kesän asukokonaisuus nro 1.

Tämän vuoden asuntomessutalotkin ovat lestadiolaismuotia. Ne tykkää mustista synkistä kuutioista.

Vierailija
244/361 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyjät sanovat, ettei hameita firmat tee. Miksi?

Hameet takaisin kunniaan!

Eikö tee? Minulla ei ole ollut kyllä mitään ongelmia löytää hameita, ja hameita olen mekkojen ohella paljon käyttänyt.

Onhan lähivuosina ollut muodissakin erilaiset hameet.

Kuinka kaukaa tulevaisuudesta kirjoittelet? Lähivuosina tarkoittaa tulevia vuosia. VIIME VUOSINA, jos halutaan puhua jo menneistä vuosista. Ohis.

Vierailija
245/361 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin äsken kaupungilla vartin verran, ja oikein nauratti, kun tämän ketjun takia aloin kiinnittää huomiota, kuinka monta marimekkohihnaa tulee vastaan :)

Vierailija
246/361 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyjät sanovat, ettei hameita firmat tee. Miksi?

Hameet takaisin kunniaan!

Eikö tee? Minulla ei ole ollut kyllä mitään ongelmia löytää hameita, ja hameita olen mekkojen ohella paljon käyttänyt.

Onhan lähivuosina ollut muodissakin erilaiset hameet.

Kuinka kaukaa tulevaisuudesta kirjoittelet? Lähivuosina tarkoittaa tulevia vuosia. VIIME VUOSINA, jos halutaan puhua jo menneistä vuosista. Ohis.

Okay thanks mom

Vierailija
247/361 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä hitto on frillamekko???? On mulla Marilaukkuja muutama, tykkään niistä tosi paljon enkä tosiaankaan pyytele anteeksi sitä, mutta frillamekosta en ole kuullutkaan koskaan.

Eiks se ole ns. pieni talo preerialla mekko vähän nykyaikaan tyyliteltynä. Ostin alesta jo viime kesänä.

Vierailija
248/361 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummista pohjalaisista puheen ollen, itse epäilen enemmän saamelaista kuin romaniperimää. Omakin suku on hyvin tummaa. Saamelaiset asuttivat ennen eteläistäkin Suomea.

Vierailija
249/361 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyet frillamekot ei sovi vanhemmille naisille.

Vierailija
250/361 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että av-mammaa pidetään vähän erilaisena kuin tuo, mutta ok.

Palstamiesten kuvitelmissahan tänne kirjoittavat naiset näyttävät suunnilleen pultsareilta. Varsinkin yksi tykkää aina tästä kertoa.

Kyllä, av-mamma on suunnilleen mursu, jolla on shokkiväri tukassa, alkoholiongelma, tatuointeja ja mitä kaikkea vielä. Nyt hän onkin yhtäkkiä Marimekkoon pukeutuva aurinkolasipää.

Eikö voi olla samalla näitä kaikkea? Sen lisäksi av-mamma on Mensan jäsen ja kirurgi. Av-mamma on niin ehtiväinen. Yhtä asiaa olen miettinyt, kuinka monta lasta av-mammalla on keskimäärin vai onko hän lapseton?

Miten mammat tai lapsettomat liittyvät av-palstaan (Aihe vapaa), kun heille on oma palstansa "Alue" josta voi valita omansa ja lapsi ja mamma palstat erikseen vai oletko eksinyt väärälle palstalle.

Tämä on Aihe Vapaa-palsta on Sanoma Oy:n josta linkki myös IS, jota aikaisemmin IS ylläpiti.

Vierailija
251/361 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosissaan kyllä kiinnostaisi, millainen tyyli sitten pitäisi olla, jos tuo on ilmeisesti jotenkin naurettava?

Eihän sitä terveen ihmisen tarvitse joka kesä just sen kauden muotimekkoa ostaa. Ajatellaan jotain kolmekymppistä: hänelle on varmasti kertynyt jo monenlaista kolttua vuosien varrelta. Voisiko ajatella, että pitäisi niitä jo hankittuja useamman vuoden? Mitä vanhempi mekko, sitä epätodennäköisempää, että joku kulkee vastaan samanlaisessa.

Joo, se sama mekko 90-luvulta asti toimii vuodesta toiseen. Kukaan ei tule ihmettelemään, että eikö sinulla ole varaa ostaa uutta.

Muutama vuosi sitten joku kyseli palstalla, että joko ne leveälahkeiset housut ovat tulleet muotiin vai vieläkö pitää kulkea pillifarkuissa. En tajua.

Vierailija
252/361 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Crocsit meni jo vuosia sitten, mutta täällä siitä jankutetaan yhä.

Mulla on uutisia. Ne tuli uudelleen muotiin tänä kesänä. Teoriassa. Mammat ei vaan ehtinyt tällä kertaa mukaan.

Joo! Mun teini-ikäinen on käppäillyt tosi söpöilyä crocseilla koko kesän. Vähän kateeksi käy, ei olisi yhtä fresh lookki tämän mamman jaloissa. 😂 Voishan sitä tietty kotikäyttöön ostaa..

Vierailija
253/361 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyet frillamekot ei sovi vanhemmille naisille.

Eikä lihaville. Ei lyhyet eikä pitkät mekot.

254/361 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää katsoa vastaantulevia tuolla silmällä

Rannekellot halvalla - www.vuodenmies.com

Vierailija
255/361 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saiskos kuvaa siitä frillamekosta?

Kuvahaku googleen, niin löytyy. Niin minä tein, ja nyt tiedän mikä on frillamekko.

Vierailija
256/361 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tummista pohjalaisista puheen ollen, itse epäilen enemmän saamelaista kuin romaniperimää. Omakin suku on hyvin tummaa. Saamelaiset asuttivat ennen eteläistäkin Suomea.

Voi se olla vaikka venäläistä tataari? perimääkin. 1700-luvulla isonvihan aikoihin raiskattiin sielläpäin eukko jos toinenkin.

Vierailija
257/361 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmm kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä on tämä valitus mustasta väristä kesällä? Itse käytän mustaa kesät talvet koska se on oman tyylini mukaista enkä tunne oloani omaksi jos kuljen jossain vaaleassa liehukkeessa. Oletteko katsoneet katukuvaa eurooppalaisissa suurkaupungeissa? Kyllä niissäkin mustaa paljon näkyy. Vain tällä palstalla on päätetty, että se on rumaa, noloa ja väärin.

Olenkin ihmetellyt vuosia, kun aina valitetaan, että Suomessa pukeudutaan ankeisiin väreihin ja muualla maailmassa muka riemunkirjaviin. Mitä olen Pariisissa ja Milanossa paikallisia katsellut, niin musta, beige, valkoinen, tummansininen ja vastaavat hillityt perusvärit ovat suosittuja. 

Pariisittaret ovat tummempia, joten heille sopii nuo värit paremmin kuin suomalaisille. Me näytetään kelmeältä, jos kasvojen lähellä on pikimustaa väriä. Sen takia musta hiusvärikään ei meille sovi.

No, minulla on tummat hiukset, ruskeat silmät ja ihoni päivettyy hyvin eikä talvellakaan ole harmaankelmeä. Keistä suomalaisista nyt puhut tässä? Sukujuuret Pohjanmaalla 1500-luvulle asti, joten turha vetää mitään ulkomaalaiskorttiakaan nyt esiin.

Niin suku äidin puolelta Pohjanmaalta ja isä sitten Feija tai Leif tai kenties äidin satunnainen lomakontakti Gambian seiväsmatkalta?

Pohjanmaalta tulee kauneimmat naiset. Heillä on kauniit ja sopusuhtaiset kasvot, sirot nenät. Hiuksetkin usein paksut ja vahvat. Johtuu varmaan myös siitä että heillä on varmaan aika paljon ruotsalaista geeniperimää. Ovat usein kauniita ilman meikkiä. Nimim. Mies

Vierailija
258/361 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se onkin niin jännää kattoo tätä nuorta polvea nykyään, kaikki on olevinaan jotain induvialisteja, että on muka keksiny jotain persoonallista. Kaikki noudattaa kuitenkin sitä samaa kaavaa, ainakin nää kermaperseet, iittalat, marimekot,huonekasvit...

Herätkää, enkä ole jehovalainen. Kun tuli tämä hipster muoti niin nuorilla kundeilla on jotku viikset/parta, rohkeimmilla punanen "kustoopipo", aremmilla joku musta ym. Arvatkaa kuinka naurettavalta toi teidän oman elämän haltuun otto näyttää, lastentarhalta.

Miltähän sinä mahdat kaikessa upeudessasi ja erikoisuudessasi näyttää..?

Olen vanha ja ruma. Joku totuuden/rehellisyyden etsintä on vaan tullut tärkeäksi näin loppumetreillä. Toivottavasti te nuoret

pidätte oikeasti huolta vanhemmistanne, otatte kotiin asumaan ettekä laita laitoksiin.

Vierailija
259/361 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melko korkena pidät kyllä AV-mammojen tulotasoa ja tyylitajua. Itse veikkaisin, että täällä pyörivät ennemminkin Tokmanni- ja Prismamammat.

Olet kyllä niin väärässä että menee drinksu väärään kurkkuun täällä Hangossa kesäterassilla

Vierailija
260/361 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin museossa. Opaskierroksella oli juuri tuollainen nainen. Mustassa frillassa ja marilaukku logohihnalla. Mutta: jalassa oli sellaset ihan kamalat linttaanastutut terveyslipokkaat, joita sairaanhoitajat käytti ennen lenkkarivillitystä. Kaikki muu menee, mut ihmisten ilmoilla ei kyllä ne lipokkaat. Mekon kanssa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän