Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pidät lomasi pätkissä,

Vierailija
24.07.2022 |

vaikka yleensä se pidetään suht putkeen?!

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitänyt yleensä 3+1. Kesä tuntuu siten pidemmältä.

Vierailija
22/25 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska työnantaja haluaa niin. Kai tiesit, että työntekijällä ei ole mitään valinnan valtaa näissä asioissa? Työnantaja saa sataprosenttisesti itse määrätä koska pidät lomasi ja onko se putkeen vai pätkinä. En toki tiedä onko joillakin aloilla tessissä saatu sovittua, että työntekijöiden on saatava pitää lomansa putkessa. Jos on, kertokoon joku?

Ei muuten saa.  Laki rajoittaa miten sitä saa pätkiä ja millaisin ehdoin ja milloin sitä pitää antaa...

Kannattaa tutustua Vuosilomalakiin.

Laki määrää vain sen, että 24 vrk kesälomakautena ja vähintään 12 vrk on oltava yhtäjaksoisesti. Työnantaja päättää, oletko 24 vuorokaudesta lomalla 12 + 6 + 6 vai  12 + 12 tms, ja vieläpä sen, lomailetko toukokuussa vai elokuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä pidän neljä viikkoa putkeen. Paras tilanne olisi, jos voisi pitää 3 viikkoa kerralla ja jäisi viikko erikseen pidettäväksi, mutta tämä ei välttämättä onnistu.

Tänä kesänä pidän kaksi kahden viikon pätkää, koska puoliso vaihtoi työpaikkaa eikä hänellä ole lomaa kesällä ja lapsen hoito piti saada sujumaan.

Kahden viikon kesäloma on kyllä ihan hanurista... Ensin viikon yrität päästä lomatunnelmaan ja seuraavan viikon mietit jo töihin paluuta. En pätki näin toista kertaa ellei ole ihan pakko.

Vierailija
24/25 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska työnantaja haluaa niin. Kai tiesit, että työntekijällä ei ole mitään valinnan valtaa näissä asioissa? Työnantaja saa sataprosenttisesti itse määrätä koska pidät lomasi ja onko se putkeen vai pätkinä. En toki tiedä onko joillakin aloilla tessissä saatu sovittua, että työntekijöiden on saatava pitää lomansa putkessa. Jos on, kertokoon joku?

Väärin. On olemassa työpaikkoja missä kuunnellaan työntekijöitä. Minun työpaikassani on lomatoivelistat mihin voi itse merkitä milloin haluaa itse pitää. Olen pääsääntöisesti aina saanut lomaa silloin kun halunnut paitsi kerran ja sekin siirrettiin viikolla eteenpäin.

Vierailija
25/25 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska neljän viikon lomalla tulee hulluksi. Ei ole mitään tekemistä. Kaksi viikkoa nyt just menee mutta kolmas viikko on jo kuin jäitä polttelis. Viikko kerrallaan olisi hyvä.

Ei sitä tarvii tekemättä olla. Me ollaan kunnostettu oman kodin portaikkoa, vaihdettu makuuhuoneen tapetit ja kaapistot. Mökille taas on tehty savusauna ja nyt on tekeillä "man cave" vanhaan navettaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän