Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen 12v poika paheksuu alkoholinkäyttöä oman äitinsä tavoin.

Vierailija
24.07.2022 |

Poika kertoo paheksuen miten äitinsäkään ei tykännyt ollenkaan, kun äidin jo entinen miesystävä joi kaljaa. Pojan äiti on itse lähes absolutisti. Rupesin tossa miettimään, että kesälomareissulla minä ainakin ajattelin ottaa välillä sidukkaa esim. Iltaa istuessamme mökillä ja grillatessamme siinä samalla. Pojan isä eli mieheni ei myöskään juo lähes ikinä, ehkä yhden tölkin voi joskus juoda kerran vuodessa. Itse ainakin tykkään välillä fiilistellä ja enpä ole enää kenellekään tilivelvollinen, kun omat lapseni on jo aikuisia. Silti mietin mielessäni kun kesälomareissulla käytiin porukalla kaupassa ja lopuksi mainitsin siidereistä joita voisin ostaa mökille muutamat, että ajatteleeko poika nyt absolutistiäitinsä kasvatuksessa olleena, että minä olen joten juoppo. Ei poika mitään sanonut, mutta ajatteliko mielessään, että 'tolleki maistuu'. Totesin pojalle, että odotapa vaan kun tulet täysi-ikäiseksi niin voin vaikka vannoa, että sinäkin juot muutaman kaljan/siiderin kavereiden seurassa.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humalainen luo turvattomuutta eli jos homma pysyy hallussa ettekä juo itseänne känniin ei alkoholi ole ongelma. Tässä voisi olla hyvä tilaisuus jutella lapsen kanssa alkoholinkäytöstä ja erilaisista tavoista käyttää ja suhtautua alkoholiin. Hyvässä hengessä ilman kenenkään valintojen lyttäämistä eli ei haukuta absolutisteja sen enempää kuin alkoholia käyttäviä.

Lasten olisi tärkeä oppia suhtautumaan alkoholiin neutraalisti ja oppia se, että kohtuudella voi juoda, jos haluaa. Jos ei halua, ei ole pakko juoda.

Vierailija
22/26 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuota siideriä ole mikään pakko juoda.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ainakin lasten kanssa nauretaan känniääliöille.

Paljonko ÄO olikaan? Kuinka lapsellinen pitää olla että nauraa känniläisille, mikä siinä niin naurattaa? 

Minua säälittää, ja mieluummin juttelen lasteni kanssa asiasta syvällisesti kuin hekottelen toisille.

Vierailija
24/26 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laaillisen viiniä tai kaljan voi ottaa vaikka samalla imettäisikin, joko pilttiä tai miestä.

Vierailija
25/26 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkoko sun on dokata, kun lapsi on paikalla? Jouduin itse lapsena näkemään vanhempieni juomista ja se ei ollut kivaa.

Surullista. Mutta 1-2 siideriä ei vielä ole dokaamista.

Miksi ei ole olemassa muita vaihtoehtoja kuin dokaaminen tai absolutismi? 

Vierailija
26/26 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen tekee aikuisen päätökset, eikä lapsi saa määräillä. Etköhän sinäkin kuitenkin käyttäydy vastuullisesti eli lärvejä vetäisitkään, lapsen edessä ainakaan.

Mutta olipa lapsellisesti uhottu tuo "kyllä sinäkin sitten aikuisena juot". Antaa lapsen olla lapsi, ei hänen vielä tarvitse miettiä jotain myöhempiä kaljojansa. Eiköhän jokainen lapsi ole noin sanonut, mm. oma pikkusiskonikin, mutta en alkanut väittämään että kuule elämästä mitään ymmärtämätön tyttönen, lyödäänkö vetoa. Vähän wt-meininkiä.

Kuka 12-vee ajattelisi että "tolleki maistuu"? En usko että olet äiti, muuten tietäisit että tuollainen on aikuisen ajattelua, ei lapsen.

Jep. Joko ap ei ole äiti, tai ei vain ymmärrä psykologiasta mitään. Lapsen mustavalkoinen vaihe on täysin normaalia, vain ymmärtämätön ihminen käy haastamaan sitä.

Tässä on nyt hyvä tilanne keskustella alkoholista, nämähän on juuri parhaita, tarjottimella annettuja kasvun paikkoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän