Parhaat videopelit
Kommentit (440)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon on tullu pelattua lapsuudesta lähtien ja Spyro 1-3 ja Tomb Raider 1-3 pelit etenkin mulle todella nostalgisia.
Tässä suosikit viime vuosilta:
-Ninokuni - Wrath of the white witch (tässä etenkin grafiikat aivan ihanat, studio Ghibli ollu mukana pelin tekemisessä)
-Nier Automata (soundtrack etenkin yks parhaita mitä tiedän)
-Okami (okei, tää vanhempi mutta pelasin tän kokonaan vasta pari vuotta sitten PS4:lla)
-Persona 5 Royalboomer setit
Vaikka sitten niin, koska nuo ovat parempia, kuin monet nykyajan pelit.
Yllättävää että Baldurs gatet mainitaan niin useasti mutta Pillars of eternityjä ei, vaikka paransivat bardurs gate formulaa monella tapaa. Nostalgia?
Resident Evil 1 sekä toisena Aasetto Corsa Competizione.
Realistisin ajosimulaattori mitäkin ikinä tehty.
Sillä jos pystyy ajamaan huippukovia kierrosaikoja pystyy myös oikeassa elämäsaäkin ajamaan rata-autoa jos vain kantti kestää.
Tiedän tämän koska itse harrastan autourheilua.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävää että Baldurs gatet mainitaan niin useasti mutta Pillars of eternityjä ei, vaikka paransivat bardurs gate formulaa monella tapaa. Nostalgia?
Ehkä, toisaalta aika puuduttavia noi bg:t oli myös kun seikkailu oli tunneleissa koluamista ja joka nurkan takana uusi lauma jotain goblineja tms. taisteltavaksi. Ja lepohetki? Ehei. Keskeytyy kun joku hyökkää kimppuun jne. + rajallinen tila tavaroille + muut kankean dnd taistelumekaniikan ongelmat tietokonepelissä.
Aloitin joskus PoE:n mutta jäi odottamaan uutta inspiraatiota alun jälkeen. Aikanaan pelasin enemmänkin neverwinter:iä, varsinkin kakkososaa lisäosineen.
Vierailija kirjoitti:
vanha piaru vastaa että Super Mario 64!
toinenkin pieru pöräyttää samaa!
Dark Souls 1 ja 3 + Bloodborne
Deus Ex: Human Revolution
Xcom sarja
Witcher 3: The Wild Hunt
Mass Effect trilogia
Thief 2: Metal Age
SOMA (paras tarina)
Vierailija kirjoitti:
No ei tuossa ole mitään yllättävää. Pillars of eternity on boomer peli
3D-pelit eivät oikein iske sillä tavalla. Tekniikka ei ole vieläkään kypsää hyvään immersioon. Aina joku tekninen suttu pistää silmään siellä täällä esim. sumeat tekstuurit (videomuisti (8-24GB) alkaa riittämään vasta 1280x720 resolle (kyllä!), että voisi aina olla tarkkaa. Vielä enemmän ärsyttää LOD hyppiminen eli näkymästä häviää tai sumenee yksityiskohtaisia etäisyyden ja katselusuunnan mukaan. Kaikki on vieläkin hyvin staattista.
2D-peleistä tietenkin monet JPRG:t (SNES lähinnä) ihan vain jo musiikin ja grafiikan, tunnelman takia vaikka pelimekaniikka voi olla kökköä. PC-peleistä Baldur's Gate I ja II, Icewind Dale I ja II, Fallout 2, C&C Tiberian Dawn ja Red Alert 1, Diablo 1 ja 2, Warcraft II, X-COM Apocalypse, Master of Orion II.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan nostalgia ja jotain todella uutta. Käsikirjoitus pelissä on se tärkein eli juoni on varmaan oikea nimi. Shadows of the Amn oli se jokin. Firkraag.
Toinen genre minulle on sitten casuaalit Skyrimin tapaiset seikailu-luonnonmaisema pelit. Minä olen hiihtänyt tunturissa pelkkä porolauma seuranani keralla kuutamon. Lapin keväthanget ovat se joki8n minulle. Miksei myös etelän hankikannot. Murrosiän sydämen-tytrskyt jäävät lähtemättömästi mieleen ja se yö kuu ja hankikanto oli se hiljentymishetki. Luin liian lapsena Mi9ka Waltarin Koiranheisipuun. Dekkareita tietty oli mennyt satoja, mutta joku kirja iskee pahasti.
Lordi Firkraag - musiikki latistunut digitalisaatiossa
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että ensimmäiset on pelattu ja jälkimmäisiä ei. Tämä ainakin itsellä on syynä.
GTA pelisarja on aina ollut hyvä. Olen pelannut ykkösosasta lähtien.