Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

30 000 euron häät ja 100 euron valokuvaaja :D

Vierailija
24.07.2022 |

Tuttavapariskunta meni naimisiin. Kaikkeen muuhun oli budjetoitu riittävästi rahaa, mutta valokuvaaja oli kai joku lukioikäinen sukulainen, jolle maksettiin kuvista 100 euroa käteen. :D Ja laatu oli sen mukaista. Kiitoskortit näytti siltä kuin kuvan olisi ottanut 5-vuotias isin kännykällä. 😂

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli aikanaan yksi pelle kaveri, joka räpsi aivan paskoja kuvia sieltä ja täältä ja laittoi ne sitten facebookiin ja perään  nimellään "XX photography". Ihan kuin olisi muka ollut joku ammattikuvaaja UAHAHAHAH vaik ol iha paska

Juuri noin syntyy "ammatti"valokuvaaja. Noi on sellaisia duuneja joita denat on aina aloittamassa. Just joku kilpapelaaja, influensseri, valokuvaaja tai ravintolayrittäjä. "ihan lastenleikkiä ja helpot rahat".

Plussaa vielä jos se on laittanut kymppitonnin laitteisiin ja ottanut jonkun 20 euron udemy kurssin netin kautta.

Just näin. Netissä on oikein oma sivukin näille. You are not a photographer tms. Hulvatonta settiä täynnä.

Kävin katsomassa kyseisen sivun.

Sanotaanko näin, että sinulla ja minulla on aika eri käsitys siitä, mikä on hulvatonta.

Huonoja otoksia joo, mutta hyvin harva oli Finby like ha-HA...

Ummikko ja puusilmä samassa paketissa.

Vierailija
42/78 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä välii. Iphonella saa nykyisin parempia kuvia kuin tuhansien eurojen järkkärillä.

En kyllä ite maksaisi edes sata euroa jollekin jonka tehtävä on vaan suunnata kamera ja painaa nappia.

Hahahaha. Vertaapas nyt ammattilaisten kuvia sun surkeisiin iPhone-roiskeisiin. 😂

Voi hyvä luoja. Ammattivalokuvaajan käsissä kamerasta kuin kamerasta tulee hienoka kuvia. Anna amatöörille Canon R5, ja jälki on luokatonta.

Ihan niinkuin valokuvan ottaminen olisi jotain rakettitiedettä. Sen kun vaan rapsii rutkasti kuvia ja lopuksi on hyvä jälkikäsittelijä. Kuka tahansa osaa sen kuvanottamis osan.

Valokuvaaminen = valon kuvaaminen

Jos ymmärrät tämän, ymmärrät samalla kommenttisi typeryyden.

Selittäppä sitten miksi minun veljenpoika otti parempia valokuvia kuin kallis "ammattivalokuvaaja".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä välii. Iphonella saa nykyisin parempia kuvia kuin tuhansien eurojen järkkärillä.

En kyllä ite maksaisi edes sata euroa jollekin jonka tehtävä on vaan suunnata kamera ja painaa nappia.

Hahahaha. Vertaapas nyt ammattilaisten kuvia sun surkeisiin iPhone-roiskeisiin. 😂

Voi hyvä luoja. Ammattivalokuvaajan käsissä kamerasta kuin kamerasta tulee hienoka kuvia. Anna amatöörille Canon R5, ja jälki on luokatonta.

Ihan niinkuin valokuvan ottaminen olisi jotain rakettitiedettä. Sen kun vaan rapsii rutkasti kuvia ja lopuksi on hyvä jälkikäsittelijä. Kuka tahansa osaa sen kuvanottamis osan.

Selittäppä sitten miksi minun veljenpoika otti parempia valokuvia kuin kallis "ammattivalokuvaaja".

Joko olet puolueellinen ummikko tai sitten veljenpoikasi on harvinainen tapaus. Todennäköisesti tuo ensimmäinen vaihtoehto on lähempänä totuutta.

Vierailija
44/78 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee vain ekana mieleen että kuka idiootti laittaa 30 k€ häihin...

Vierailija
45/78 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko olet puolueellinen ummikko tai sitten veljenpoikasi on harvinainen tapaus. Todennäköisesti tuo ensimmäinen vaihtoehto on lähempänä totuutta.

muutkin näköjään ovat huomanneet saman:

Why are so many "professional" photographers shit?

I've been photographing for the last 6 years, and although I am not the be all end all of what's good and what's bad, I have a fairly good idea of what makes a photo either bland or exciting. But for the life of me I can't understand how all these 'terrible' photographers can keep making money from their shots.

Is this a common occurrence around the world or I am just being a hypercritical twat?

https://www.reddit.com/r/AskPhotography/comments/9mvezs/why_are_so_many…

Vierailija
46/78 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veli tilasi meidän sukujuhliin (ei häät) ammattivalokuvaajan, sen lisäksi, että poikani, tosin aikuinen, otti kuvia ilman mitään korvausta. Pojan kuvat olivat ihan ok, mutta ns. ammattivalokuvaaja, mitä hel*ttiä? Ihan perusmokia, päitä puuttui, joku näkyi puolikkaana, valotus osassa ihan pielessä. Sanoin veljelle, että tuota et ikinä tilaa mihinkään, missä minä olen osan maksajana. 

Vierailija
47/78 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun veli tilasi meidän sukujuhliin (ei häät) ammattivalokuvaajan, sen lisäksi, että poikani, tosin aikuinen, otti kuvia ilman mitään korvausta. Pojan kuvat olivat ihan ok, mutta ns. ammattivalokuvaaja, mitä hel*ttiä? Ihan perusmokia, päitä puuttui, joku näkyi puolikkaana, valotus osassa ihan pielessä. Sanoin veljelle, että tuota et ikinä tilaa mihinkään, missä minä olen osan maksajana. 

Hyvä taustatyö palkitsee. Ei kannata valita kuvaajaa ilman vertailua.

Vierailija
48/78 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan yksinkertainen ja todennäköisin vaihtoehto, veljenpojan kuvat olivat sellaisia perusok-kuvia, mitä kyllä kuka tahansa voi ottaa, mutta ammattilainen oli huono. Jokaisella alalla on ammattilaisia, jotka eivät osaa hommaansa. 

Vierailija
49/78 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä taustatyö palkitsee. Ei kannata valita kuvaajaa ilman vertailua.

Tää oli joku veljen puolituttu, joka on kuvannut monissa juhlissa, kuulemma.  

Vierailija
50/78 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onpas hauskaa toi etten minä ummikkona muka ymmärtäisi mikä tekee valokuvaajasta ja valokuvasta hyvän. Kyllä se on niin että meitä ummikoita varten ne valokuvat otetaan. Sillä mitä teidän "huippuammattilaispiireissä" ajatellaan ei ole mitään väliä. Ei taida olla se keisari ilman vaatteita tarina tuttu?

Vierailija
51/78 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tolla rahalla saisi jo uuden Audin, tai oman condo-asunnon Phuketista

sijoittaisin itse autoon tai asuntoon ja häät voisi pitää jossain Intiassa 100 eurolla.

Vierailija
52/78 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli toisin sanoen pariskunta joko teki virhearvion kuvaajan taitojen kanssa, tai sitten kuvaus ei ollut heille kovin tärkeä asia.

Oli kumpi vaan, en ihan hahmota miksi tämä naurattaa sinua?

Naurattaa ihmisten piheys väärissä asioissa. AP

Mitä tarkoittaa piheys? Tarkoitatko pihiyttä?

Vierailija
53/78 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen tarina. Ja hääkuvauksessa on vielä sitten hinnassa yleensä puolet ilmaa verrattuna muuhun vastaavaan kuvaukseen.

Vierailija
54/78 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan muijat tykkäävät filtteröidyistä ylisaturoiduista valokuvista jotka on otettu iphonella. Muu ei kelpaa. Joten nou hätää.

Vierailija
55/78 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli toisin sanoen pariskunta joko teki virhearvion kuvaajan taitojen kanssa, tai sitten kuvaus ei ollut heille kovin tärkeä asia.

Oli kumpi vaan, en ihan hahmota miksi tämä naurattaa sinua?

Naurattaa ihmisten piheys väärissä asioissa. AP

Hullulla on huvit halvat, idiootilla ihan ilmaiset.

Sopii hyvin sinuun.

Vierailija
56/78 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen tarina. Ja hääkuvauksessa on vielä sitten hinnassa yleensä puolet ilmaa verrattuna muuhun vastaavaan kuvaukseen.

Jep. Nää ammattilaisen kuvat olivat otettu laadukkaalla kameralla, mutta ne olivat vain räpsittyjä, ilman säätämistä tai ajatusta siitä, missä ihmiset ovat. Poika otti isänsä järjestelmäkameralla ja ne olivat amatöörikuviksi hyviä.  Isänsä otti myös osan kuvista, että saatiin poika kuviin ja ammattilaisen ajatus oli, että saadaan koko porukasta hyviä kuvia, saatiin enimmäkseen huonoja. Oli siellä muutama hyväkin seassa, mutta pääosin olin pettynyt. Se, että ihmisen päästä rajautuu osa pois, on kyllä jo liikaa ja sitä ei voi selittää muulla kuin välinpitämättömyydellä. 

Vierailija
57/78 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valokuvaus on taidetta, ja siksi siinä saa rikkoa sääntöjä siinä vaiheessa, kun on riittävän hyvä.

Tavikset usein tykkäävät sellaisista koulun luokkakuva-tyyppisistä otoksista, missä seistään suorina ja tukka on kaikilla hyvin. Ammattikuvaaja - etenkin dokumentaristi - haluaa pysäyttää sen villin hetken ja erikoisen komposition, esimerkiksi häissä hakea sammakkoperspektiivistä laajakulmalla kuvan jalan poljennasta kakunleikkauksen aikana. Tällaisessa kuvassa tietenkään eivät kaikkien päät voi mahtua mukaan, ja kuva voi olla humoristinen ja mieleenjäävä juuri siksi.

Samoin valotusta käytetään usein tarkoituksellisena efektinä. Nykykameroissa on niin hyvä tekniikka, että sen informaation saa kyllä kaivettua käsittelyssä esiin alivalottuneista kohdista. Sellainen kuva vain näyttää helposti tylsältä ja lattealta, koska myös oma silmämme ali- ja ylivalottaa vastavaloon.

Juuri tästä syystä kuvaajilla on portfolioita ja niitä kannattaa tutkia ajatuksella. Jokaisella kuvaajalla on oma tyylinsä, kuten kaikilla kuvataiteilijoilla.

Vierailija
58/78 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheet määrät kuvia otetaan,  ja eronneiden parien kuvia nyt katellaan ja muistellaan.

Uusia kuvia odotellaan seuraavista häistä,  jos vaikka liitto onnistuisi.

Vierailija
59/78 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monille ihmisille ne kuvat ovat tärkeimpiä, kun ne jää muistoksi.

Ei Meghanille joka poisti kaikki edellisen avioliiton hääkuvat.

Vierailija
60/78 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.euronews.com/travel/2021/09/30/looking-for-a-cheap-wedding-…

3. Turkey

Turkey comes in third place, with ceremonies weighing in at €3,490.

2. Russia

In second place, be swept up in the magic of Russia. It’s especially enchanting for winter weddings, and will only put you €2,500 out of pocket.

Cathedral turrets in MoscowCanva

1. Thailand

The cheapest wedding destination on the list is Thailand. From its quiet coves to its hidden islands, this Southeast Asian escape comes in at just €1,700 for the happy couple.