Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yli 30 vuotta taksia ajanut Kari Pajunen lataa täyslaidallisen Anne Bernerille ja Juha Sipilälle: Yrittivät keksiä pyörän uudestaan, saivat aikaan kolmion

Vierailija
24.07.2022 |

Keskustan räpellys kuten tuo sote himmelikin. Näiltä ei tunnu mikään onnistuvan. Mietin vain, että miksi laki muutosta ei peruta. Mikä siitä tekee niin vaikeaa, onhan noita tehtyjä muutoksia ennenkin peruttu vai onko takana niin suuri korryptiohimmeli, ettei sitä haluta julkisuuteen ja sen takia levitellään käsiä...

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi toopea jotka eivät tiedä mistään mitään menevät sorkkimaan ja pilaamaan monta asiaa ja nyt pääsevät kuin koira veräjästä.Kyllä mielestäni pitäisi noilla väärillä päätöksillä olla joku vastuu heillä jotka niitä tekee.Samoin kuin nuo sähkönsiirron myymiset ja uniper typeryys kaupat.

Vierailija
2/47 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä Berner, siellä korruptio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taksikuskeilta tosiaan kuulee aina missä on vika yhteiskunnassa mutta toisaalta ei koskaan mitään toimivia ratkaisuja.

Taksi oli toimiva ennen kuin Berner uudisti sen.

Vierailija
4/47 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisikos tuon Anne Bernerin vankilaan? Ja Jyrki Kataisen myös. Siellä niiden maanpettureiden paikka olisi.

Vierailija
5/47 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä Berner, siellä korruptio.

Rötösakat kuriin!

Vierailija
6/47 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taksikuskeilta tosiaan kuulee aina missä on vika yhteiskunnassa mutta toisaalta ei koskaan mitään toimivia ratkaisuja.

Taksi oli toimiva ennen kuin Berner uudisti sen.

Vain joltain osin. Taksikuskit toki tienasi käytännön monopolillaan mutta asiakkaalle systeemi oli kallis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/47 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvarihallitukset on vaarallisimpia Suomen kannalta.

Vierailija
8/47 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailijha kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taksikuskeilta tosiaan kuulee aina missä on vika yhteiskunnassa mutta toisaalta ei koskaan mitään toimivia ratkaisuja.

Taksi oli toimiva ennen kuin Berner uudisti sen.

Vain joltain osin. Taksikuskit toki tienasi käytännön monopolillaan mutta asiakkaalle systeemi oli kallis.

No eipä ole hinnat halventuneet uudistuksen jälkeen. Hetken olivat alhaisempia, sitten alkoi nousu. Nyt hinnoittelu niin villiä ja kuskit mitä sattuu, ei tunnu enää turvalliselta taksit. En ole "uudistuksen" jälkeen käyttänyt, kuin äärimmäisen pakon edessä muutaman kerran. Enkä jatkossakaan käytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/47 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bernerin junailema taksiuudistus on tehnyt valtavasti hallaa suomalaiselle yhteiskunnalle. Sipilä suosi Berneria, nosti liikenneministeriksi, vaikka ei mitään poliittista taustaa. Korruptoitunutta sakkia nämä Berner ja Sipilä. Sipilän pääministerikaudesta jäi kyllä nyt muutenkin pas##n maku suuhun.

Vierailija
10/47 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taksikuskeilta tosiaan kuulee aina missä on vika yhteiskunnassa mutta toisaalta ei koskaan mitään toimivia ratkaisuja.

Taksi oli toimiva ennen kuin Berner uudisti sen.

Vain joltain osin. Taksikuskit toki tienasi käytännön monopolillaan mutta asiakkaalle systeemi oli kallis.

Kallista on myös vieraassa kaupungissa yrittää neuvoa taksikuskille miten perille pääsee. Jopa sairaalat ja tunnetut rakennukset ovat uppo-outoja joillekin suhareille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/47 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nykyään vielä taksikuskeina vaaleaihoisiakin?

Kyllä ainakin täällä Itä-Suomessa käytännössä kaikki. Kerran olen ollut jonkun turkkilaisen tms. kuskin kyydissä.

Vierailija
12/47 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taksikuskeilta tosiaan kuulee aina missä on vika yhteiskunnassa mutta toisaalta ei koskaan mitään toimivia ratkaisuja.

Taksi oli toimiva ennen kuin Berner uudisti sen.

Taksipalvelu meni heikoksi, eikä sitä voi sanoa edes yllätykseksi. Ruotsissa tämä sama oli tapahtunut jo aiemmin aivan samoista syistä. Nykyään tulee suorastaan välteltyä. Muutoksen omassa käyttäytymisessä huomasin kun piti päästä Rautatietorilta Messukeskukseen. Kun näin sen Mogadishun siinä taksitolpalla, niin piti alkaa tutkimaan juna-aikatauluja vaikka olin työmatkalla...

Onneksi Berner ei sentään saanut myytyä maanteitä niille mystisille operaattoreille jotka olisivat tehneet teillä liikkumisesta ilmaista... Ollila olisi tehnyt niille seurantalaitteet joilla tienkäyttö olisi laskutettu. Jonkun lahkolaisen firma olisi ne varmaan valmistanut yksinoikeudella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/47 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nykyään vielä taksikuskeina vaaleaihoisiakin?

Kyllä ainakin täällä Itä-Suomessa käytännössä kaikki. Kerran olen ollut jonkun turkkilaisen tms. kuskin kyydissä.

Itä-Suomen pienemmillä paikkakunnilla ongelma on taksien saatavuus kun ne ei enää päivystä. Isännät ajelee nyt itse autolla kirkonkylän kaljabaarista kotiin pikku hönössä.

Vierailija
14/47 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taksikuskeilta tosiaan kuulee aina missä on vika yhteiskunnassa mutta toisaalta ei koskaan mitään toimivia ratkaisuja.

Taksi oli toimiva ennen kuin Berner uudisti sen.

Taksipalvelu meni heikoksi, eikä sitä voi sanoa edes yllätykseksi. Ruotsissa tämä sama oli tapahtunut jo aiemmin aivan samoista syistä. Nykyään tulee suorastaan välteltyä. Muutoksen omassa käyttäytymisessä huomasin kun piti päästä Rautatietorilta Messukeskukseen. Kun näin sen Mogadishun siinä taksitolpalla, niin piti alkaa tutkimaan juna-aikatauluja vaikka olin työmatkalla...

Onneksi Berner ei sentään saanut myytyä maanteitä niille mystisille operaattoreille jotka olisivat tehneet teillä liikkumisesta ilmaista... Ollila olisi tehnyt niille seurantalaitteet joilla tienkäyttö olisi laskutettu. Jonkun lahkolaisen firma olisi ne varmaan valmistanut yksinoikeudella.

Kokoomus haluaa myydä tiet ja pohjavedet ja Lapin ja Saimaan ja hengitysilmankin. Rahat Kokoomus käärii taskuun, ja peruuttamaton virhe on tehty. Ikinä ei kauppoja saa peruttua. Mutta siitä Kokoomus viis veisaa, sillä Suomen ja isänmaan etua Kokoomus ei ajattele. Ajattelee ainoastaan itsekkäästi omaa lyhyen tähtäimen taloudellista etua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/47 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taksikuskeilta tosiaan kuulee aina missä on vika yhteiskunnassa mutta toisaalta ei koskaan mitään toimivia ratkaisuja.

Taksi oli toimiva ennen kuin Berner uudisti sen.

Vain joltain osin. Taksikuskit toki tienasi käytännön monopolillaan mutta asiakkaalle systeemi oli kallis.

Kallista on myös vieraassa kaupungissa yrittää neuvoa taksikuskille miten perille pääsee. Jopa sairaalat ja tunnetut rakennukset ovat uppo-outoja joillekin suhareille.

Tällä hallituksella on ollut kolme vuotta aikaa tehdä jotain mutta eipä näytä onnistuvan tämäkään.

Ongelma taksiuudistuksessa ei ollut uudistaminen vaan se, että vanha potkittiin kumoon ja sitten vaan toivottiin että jotain loistavaa syntyy tilalle. Harvemmin muutokset noin onnistuu vaan muutoksen pitäisi olla kontrolloitu että päästään sinne minne on tarkoitus. Lisäksi tässä on ongelmana ihan liian löysät standardit kuskiluville ja toisaalta kuskien valvonta. Eli ei ole osaamista katutuntemuksessa, kielitaidossa, edes alan säännöissä ja sitten sekin että kuskit kirjaimellisesti tappelee asiakkaista suosituilla asemilla.

Tämmöinen on nähty jo ajat sitten mutta vieläkään asiaan ei ole reagoitu hallituksen taholta.

Vierailija
16/47 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkohan se uber maksoi bernerille

Vierailija
17/47 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nykyään vielä taksikuskeina vaaleaihoisiakin?

No ainakin itse olen ajellut vaaleaihoisten kyydissä. En asu Hesassa.

Vierailija
18/47 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko uudistuksen takana olimyksi syy: saada (rahakkaat!) Kelakyydit Sipilän kaverille. Hänen kaverinsa oli se, joka "sattumalta" omisti firman mistä kelakyytejä haiava taksi joutui ostamaan kalliin laitteen (olikohan 1500e?) +kenen firma jakoi nuo kyydit (toki omille tutuille ensin).

Malli esimerkki hyvien veljien toiminnasta, +siitä miten raha ja ahneus on ainoa mikä pyörittää tätä maailmaa.

Vierailija
19/47 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kannattaa tehdä asiat eri lailla kuin muut.

Sitä kutsutaan luovuudeksi.

Vierailija
20/47 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittivät keksiä pyörän uudestaan, tulikin kakkara...