Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

21-vuotias perusterve nainen joutui koronan vuoksi sairaalahoitoon

Vierailija
23.07.2022 |

Nuoretkaan eivät ole turvassa.

https://www.is.fi/viihde/art-2000008962966.html

Kommentit (142)

Vierailija
141/142 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusterve ja kehopositiivisuus epäilemättä asteikon yläpäässä.

Vierailija
142/142 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliki henkilö normaalipainoinen? Ylipainoisetkin luetaan perusterveiksi, jos ei ole vielä sairauksia päässyt tulemaan. Vaikka ylipaino nimenomaan altistaa vakavalle taudille ja 80 % sairaalaan joutuneista oli ylipainoisia viime vuonna.

Sitäpaitsi "perusterve" perusnuori ravitsee itseään pikaruoalla ja äidin laittamilla eineksillä ja pakasteilla sekä juo hirveät määrät sokerisia ruokia, syö sipsejä ja karkkeja. Ei niillä eväillä rakenneta terveyttä, vaikka nuorena elimistö kestää sen. Nelikymppisinä nykynuoret on ihan romuina, ja valtion diabetes-hoitokulut on katossa.

Kyseessä urheilullinen, hoikka, terveelliset elämäntavat omaava nuori.

Tuo ylipaino kysely ja elintapojen haukkuminen tuntematta yksilöä on kyllä sanonko mistä. Itse olen 28v normaalipainoinen, olen liikunnallinen ja syön terveellisesti. Ei ole sairauksia ja flunssakin harvoin ollut riesana. Kaikesta huolimatta 2v sitten sain koronan ja pitkän sellaisen. Ensin kuukausi vuoteen omana ja sitten pari vuotta kärsin pitkittyneistä oireista. Minun tapauksesta ei pidä vetää johtopäätöksiä, että kaikki on tuhoon tuomittuja. Oppina on se, että tuo tauti ei katso yksilön elintapoja tai terveyttä. Riittää ihan vain se, että on sattunut saamaan geenin joka altistaa vakavalle tautimuodolle.

Onko rokotteita alla myös?

Olen eri ihminen mutta kommentoin, että suomalaisten lasten rokotusohjelma on käsittämättömän rankka. Ei ihme, että maailman terveimmistä vauvoista kasvaa Euroopan sairaimpia aikuisia. Liian varhain liian paljon puuttumista kehon omaan immuunipuolustukseen on huono asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla