Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako litraa marjoja oot poiminut tänään?

Vierailija
23.07.2022 |

Niin! Mummoni poimi 25 litraa. Entä sä?

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin! Mummoni poimi 25 litraa. Entä sä?

Entäs sä?

Vierailija
62/71 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömille olisi nyt metsät täynnä rahaa

Mustikat on vielä raakoja.

No miksi tätäkin alapeukutettu?

Koska ne on käytännössä koko maassa kypyneet jo parisen viikkoa sitten. Ainoastaan aivan pohjoisimmassa Lapissa, eli Utsjoella ja Kilpisjärvellä ne ovat näillä näppylöillä kypsymässä, mutta esimerkiksi Sodankylässä marjat kypsyi jo muutama päivä sitten ja Rovaniemellä jo toista viikkoa sitten. Eteläisimmässä Suomessa ne kypsyi jo monta viikkoa sitten.

Tuolta voit ihan itse katsoa, niin ei tarvi ihmetellä: https://mustikkaan.fi/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ne on käytännössä koko maassa kypyneet jo parisen viikkoa sitten. Ainoastaan aivan pohjoisimmassa Lapissa, eli Utsjoella ja Kilpisjärvellä ne ovat näillä näppylöillä kypsymässä, mutta esimerkiksi Sodankylässä marjat kypsyi jo muutama päivä sitten ja Rovaniemellä jo toista viikkoa sitten. Eteläisimmässä Suomessa ne kypsyi jo monta viikkoa sitten.

En minä mitään ihmettele. Asun maalla ja kukaan ei poimi vielä mustikoita. Nyt poimitaan vielä hilloja.

Vierailija
64/71 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ei pidä paikkaansa. Nyt ne ovat aikalailla kypsyneet. Eilenkin söin niitä metsässä muutaman kourallisen.

Edelleenkään täällä eivät ole vielä kypsiä.

Enpä kerennyt selata tätä ketjua niin pitkälle, että olisin nähnyt viimeisimmän viestisi, kun laitoin sitä viestiä.

Vierailija
65/71 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaan litran päivässä. Ja kyllä, lääkäriaika on jo varattu. Eihän tämä ole oikein, että näin huono kunto että ei saa sitä tavallista määrää kuin ennen. Ennen terveenä keräsin helposti metsämarjoja 20-30 litraa päivässä.

Enemmän täällä Lapissakin jo löytyisi, vaikka suuri osa mustikoista on raakoja.

Vierailija
66/71 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä mitään ihmettele. Asun maalla ja kukaan ei poimi vielä mustikoita. Nyt poimitaan vielä hilloja.

Sodankylässä ei vielä näinä päivinä kannata mustikkaan lähteä, kun on vielä puolikypsää. Ne ovat parhaimmillaan vasta ensi viikolla tai vähän myöhemmin. Hillat kyllä ovat enimmäkseen kypsiä, mutta raakojakin on vielä paljon. Tuon linkin ennuste ei pidä paikkaansa. Toki kannattaa huomata, että Sodankylä on iso kunta, ja marjat kypsyvät eri aikaan Vuojärvellä kuin Mäkärässä.

Vierailija
67/71 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä oon se, joka ostaa marjat poimijalta. Itte en viiti kerätä yhtään, laiska kun oon.

Vierailija
68/71 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon koronassa joten en yhtään, ja jäin vielä jumiin työpaikkakunnalle kerrostalokämppään :( 

Miehelle just soittelin, että pensasvadelmat varmaan kypsyy tänä aikana, kun oon täällä , joten keräisi ne talteen.  

Vierailija
69/71 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

0.

Herukat pitäis noukkia pensaasta ja torista kattelin mustikoita...

Vierailija
70/71 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti poimi ämpärillisen mustikoita tänään parissa tunnissa, että ovat ne toiset vaan niin tehokkaita ihmisiä.

Vierailija
71/71 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus kirjoitettu jo ennen seitsemää, päivänvaloa olisi ollut vielä monta tuntia marjojen poimimiseen jäljellä. Kuvottavaa tuollainen laiskuus ja saamattomuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän