Montako litraa marjoja oot poiminut tänään?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Työttömille olisi nyt metsät täynnä rahaa
Käytännössä ei ole, pitäisi tietää paikat ja päästä kulkemaan, lisäksi on erinäisiä riskejä ettei ole niin yksinkertaista ollenkaan sen kanssa, jotain myrkkyjä suojaksi vähintään.
Parisenkymmentä vattua pakastin suoraa suuhun.Äitini on kova poimija,taisi 5 litraa poimia aamusta, kesän saldo on nyt jotain 40 litraa...Sieltä liikene itsellenikin pakkanen täyteen.Annan sieniä vaihtarina,niitä on helpompi kerätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä ei ole, pitäisi tietää paikat ja päästä kulkemaan, lisäksi on erinäisiä riskejä ettei ole niin yksinkertaista ollenkaan sen kanssa, jotain myrkkyjä suojaksi vähintään.
Miksi otat trollin noin tosissasi?
Noukin kaupan pakastealtaasta kilon mustikoita. Minulla on parempaakin tekemistä kuin kökkiä metsässä hyttysten syötävänä.
Olen poiminut marjoja viimeksi 40 vuotta sitten kun ala-asteella jokaisen oli pakko kerätä ja viedä litra puolukoita koulun keittolaan.
En poimi metsästä marjoja. Säästän ne karhuille, ne tarvitsevat läskikerrosta talven nukkumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mustikat on vielä raakoja.
Tässä mitään marjanpoimijoita olla!
Jonkun 30 litraa, 2 ämpäriä herukoita ja 1 mustikoita.
4 litraa mustaherukkaa ja eilen ämpärillinen punaherukkaa omista puskista. Mies keräsi ja minä perkasin ja pussitin pakkaseen.
0 litraa. Pehmuskudos remani,kulumat olka pässäni kuin rantessa.Ei onnistu hipaisulaiteet, ei marjojen poiminta tai perunan nosto maasta.
En vielä yhtään. Metsämansikoita on mökillä hyvin. Korona pärähti aamulla päälle niin lepäilyä. Kohta muutama mansikka viilin päälle
Olen huonokuntoinen. Tilasin 2 ämpäriä mustikoita ja samanverran puolukoita. Pussitan pakastimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten tuet menee tai valitetaan kun työttömät kehtaa tienata mustikoilla.
Ei vaikuta työttömyystukeen.
Kyllä mä sain mutinaa ja vastalauseita kun työttömänä keräilyn päivässä marjoja 50-100 euron edestä ja myin ne.
Moni työtön myös nostaa toimeentulotukea, johon vaikuttaa kaikki tulot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi tätäkin alapeukutettu?
2 lutraa mustikkaa
2 litraa vadelmaa
Lidl pakastealtaasta.
Kassan kautta kotiin ja suoraan pakkaseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi tätäkin alapeukutettu?
Kypsiä on ainakin täällä pohjois savossa.
N.20 ltr tarvis vielä.
Ps. P illukin ois ihan kiva