Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen luuli että otin siitä kuvan

Vierailija
23.07.2022 |

Olin kassajonossa ja selasin puhelinta siinä samalla kun odottelin. Selaillessa otin kuvakaappauksen, kuvakaappauksesta syntyi se kameran ääni, tästä edellä jonottava nainen ei pitänyt.

Nainen luuli että otin siitä kuvan, ja vaati minua poistamaan sen kuvan ja äksyili siihen tapaan että vaihdoin jonoa. Nainen ilmoitti kassalle joka puolestaan hälyytti vartijat paikalle, tässä vaiheessa päätin jättää ostokset lattialle ja lähtee pois.

Pari asiakasta esteli mun lähtöä siksi aikaa kun vartijat saapui paikalle, niitten kanssa aloin melkein tappeleen kun meinasi repiä lahjaksi saatua paitaa rikki.

Vartijat sitten pyysivät mut sivuun jotta voidaan jutella rauhassa, jonka jälkeen nekin kehottivat minua poistamaan sitä kuvaa ja osoittamaan jotain käytöstapoja ja noudattamaan yhteisiä pelisääntöjä julkisella paikalla jotta kaikilla olisi kivaa ja turvallista.

Koko ajan olin sanonut etten ole ottanut kuvaa kenestäkään, ja vaikka olisin niin se on täysin laillista. En myöskään suostunut näyttään puhelintani vaikka ne kuinka koitti isotella, tiedän tasan tarkkaan oikeuteni, ne ei voi vaan väkisin mun puhelinta ottaa ja sitä poistaa, tai edes soittaa paikalle poliisia kun mitään rikosta ei ole sattunut. Ainoa valta mitä niillä oli siitä tapauksessa, oli käskeä mut pois kaupasta, mitä muutenkin oli koittamassa ellei mua olisi estelty.

Kesken vartijoiden lässytystä lähdin vaan pois paikalta, ei niillä ollut mitää perusteita mua pitää siinä.

Olisko samanlainen härvelli syntynyt, jos sukupuolet olisi käännetty toisinpäin, eli nainen olisi epäiltynä salakuvaamasta miestä? Epäilen vahvasti.

Nainen luuli että otin siitä kuvan

Vaihtoehdot

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit päässyt paljon helpommalla jos olisit sanonut heti että otit kuvakaappauksen, lusmuilemalla näytit syylliseltä.

Toistin tätä koko ajan niille

Vierailija
22/56 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa aika vihamieliseltä ihmiseltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valetta koko juttu. Kukaan koulutettu vartija ei toimisi noin.

No se vartijoitten koulutus taitaa olla n. 25 tuntia. Varmaankin niiden oppimateriaalitkin on kirjoitettu tavuviivoin.

Eivät kaikki vartijat, varsinkaan vanhemmat ja kokeneet, toimi noin mihin viittasit, mutta kyllä lähes kaikki nuoret vartijat ovat tyhmiä kuin ameebat ja niiltä voi odottaa ihan mitä tahansa mielivaltaa.

Vierailija
24/56 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juoksemalla karkuun todellakin näyttää syylliseltä..

Tämä on ihan käsittämätön ajatus. Saako siis oikeasti mielestä kuka tahansa vaatia sinulta mitä tahansa, ja jos sanot ettet suostu, niin olet syyllinen? Jos pakenet uhkaavaa väkivaltaa, niin olet tuplasti syyllinen?

Järjestäytyneessä yhteiskunnassa on lait ihan tarkoituksella sitä varten, että ne määrittelevät jokaisen oikeudet ja velvollisuudet. Ei mikään mob justice, jonka mukaan "syylliseltä näyttävät" ovat syyllisiä.

Vierailija
25/56 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut sun vika vaikka olisit kuvannutkin naista. Siinä vaiheessa vasta olisit syyllistynyt rikokseen, jos olisit jakanut kuva niin, että nainen joutuu epäsuotuisaan valoon. Mutta kun et edes ottanut kuvaa niin et ole syyllistynyt yhtään mihinkään.

Vierailija
26/56 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juoksemalla karkuun todellakin näyttää syylliseltä..

Tämä on ihan käsittämätön ajatus. Saako siis oikeasti mielestä kuka tahansa vaatia sinulta mitä tahansa, ja jos sanot ettet suostu, niin olet syyllinen? Jos pakenet uhkaavaa väkivaltaa, niin olet tuplasti syyllinen?

Järjestäytyneessä yhteiskunnassa on lait ihan tarkoituksella sitä varten, että ne määrittelevät jokaisen oikeudet ja velvollisuudet. Ei mikään mob justice, jonka mukaan "syylliseltä näyttävät" ovat syyllisiä.

Minut leimattiin lapsena syylliseksi erääseen tihutyöhön, kun aloin itkemään siinä vaiheessa, kun minua alettiin syyttää. Ikuiset traumat jäi.

Vierailija
27/56 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väkivaltaa sait, koska juoksit karkuun etkä totellut vartijoita. Se oli oma vikasi.

Siinä oli pari valkoritaria vaan, olisin molemmat helposti voittanut jos olisin suuttunut.

Melkein vedin turpaan kun lahjaksi saatu paita meinasi mennä rikki.

Vartijoita taas ei tarvitse totella, ne saa luvan soittaa poliisille jos jokin painaa mieltä.

Vierailija
28/56 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näitä sala kuvaajan tekosyitä, ottaa muka screenshotin omasta näytöstään.. joo-o..

Jättää vielä ostoksensa sinne pilantumaan.

Vierailija
29/56 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on tullut nähtyä, nimittäin naisia, jotka luulee voivansa mielivallallaan sanella muille sääntöjään. Tässä apn tapauksessakin, nainen luuli voivansa pakottaa muut toimimaan kuten itse haluaa, mutta pitäisi näillekin opettaa ettei tämä maailma toimi kuten kotona on tavoille oppinut ja saanut vanhemmiltaan kaiken kun on halunnut. Ihmisillä on oikeus kuvata ja tallettaa tiedostoja julkisilla paikoilla.

Vierailija
30/56 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just näitä sala kuvaajan tekosyitä, ottaa muka screenshotin omasta näytöstään.. joo-o..

Julkisella paikalla ei voi salakuvata.

Vierailija
31/56 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et vaan sanonut että otit kuvakaappauksen ja näyttänyt kuvaa? 

Vierailija
32/56 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on sekopäitä.  Ole mies salilla.  katso tyhjyyteen sarjojen välillä.  Hästääki mee too kun olet katsonut jonkun persettä ??   Ko naisella on niin tiukat trikoot että varmaan käyttänyt kuukauden harjoitus outfittiinsä.  

Vierailija
33/56 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä on tullut nähtyä, nimittäin naisia, jotka luulee voivansa mielivallallaan sanella muille sääntöjään. Tässä apn tapauksessakin, nainen luuli voivansa pakottaa muut toimimaan kuten itse haluaa, mutta pitäisi näillekin opettaa ettei tämä maailma toimi kuten kotona on tavoille oppinut ja saanut vanhemmiltaan kaiken kun on halunnut. Ihmisillä on oikeus kuvata ja tallettaa tiedostoja julkisilla paikoilla.

Yleensä nämä naiset tukeutuu noihin ns valkoritareihin itseään ja asiaansa puolustaakseen ja tämä on monesti hankala tilanne. Yleensä näillä valkoritareilla ei ole tilanteesta tarpeeksi tietoa ja ymmärrystä, mutta uskovat naisen sanomaa. Liian usein myös turvautuvat väkivaltaan ja henkilökohtaisuuksiin käymiseen.

Vierailija
34/56 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkisella paikalla ei voi salakuvata.

Tämä Sita Salmisellekin tiedoksi.

Vierailija
35/56 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et vaan sanonut että otit kuvakaappauksen ja näyttänyt kuvaa? 

Miksi et vaan lukenut ketjua?

Vierailija
36/56 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvakaappauksesta kylläkin tulee omassa puhelimessani erilainen ääni kuin kamerassa.

No oliko aloittajalla sinun puhelimesi, ja tietääkö se kassajonon skitso, millaisia ääniä sinun puhelimessasi on?

Android-puhelimissa ei kyllä ainakaan ole mitään kameraääntä kuvakaappauksissa ollut koskaan. iphoneista en tiedä.

Vierailija
37/56 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teit kassajonossa ja pidit niin että osoittaa naista? Tiedoksi myös kaikille oli joku paikka kuinka julkinen tahansa niin jotain tiettyä henkilöä ei saa kuvata.

Julkisella paikalla saa kuvata

Vierailija
38/56 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvakaappauksesta kylläkin tulee omassa puhelimessani erilainen ääni kuin kamerassa.

No oliko aloittajalla sinun puhelimesi, ja tietääkö se kassajonon skitso, millaisia ääniä sinun puhelimessasi on?

Android-puhelimissa ei kyllä ainakaan ole mitään kameraääntä kuvakaappauksissa ollut koskaan. iphoneista en tiedä.

Tuleepas.  Otan itsekkin kaappauksia ja samanlainen ääni tulee.  Pääasiassa luuri on äänettömällä ja tyttö kitsoaa että piilottelen jotain.  Jos joku soittaa se ei kotitoimistossa paljoa paina vaikka en vastais  tunnin päästä.

Vierailija
39/56 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et vain voinut sanoa: " otin screenshotin äsken. Kas tässä, tämän halusin tallentaa. Tallenteessa on kellonaika xx.xx eli se on otettu juuri äsken. Tässä on myös viimeisin kuva kamerani rullassa, kuten huomaat, se et ole sinä."

Inha juttu, jos et oikeasti ollut syyllinen, mutta itse olisin ainakin toiminut noin. Ja pyytänyt anteeksi sitä, että kameraääni aiheutti moisen luulon.

Koska en anna tuntemattomien ihmisten katsoa mun henkilökohtaisia asioita

Noh. Jos se oli sit tärkeämpää sulle. Mulle ois ollut tärkeämpää säilyttää kasvoni.

Oon monesti avannut reppunikin kun kassa (ja kerran jopa vartija on pyytänyt). Ei olisi pakko mutta mulla ei oo mitään salattavaa niin penkokoon sydämensä kyllyydestä.

Vierailija
40/56 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulee sama.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan