Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista on työ pk:n pienimpien ryhmässä?

Vierailija
23.07.2022 |

Saan työnokeilupaikan päiväkodista. Mietin minkä ikäisten ryhmään haluaisin, jos saan toivoa. Haluaisin hoitaa niitä kaikkein pienimpiä. Jaksanko, osaanko? Olen 61v pitkään kotona ollut, mutta aikoinaan monta omaa lasta kotona hoitanut.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaipan vaihtoa ja pyllyn pesua, syöttöä, pukemista, riisumista. Paljon nostelua.

Vierailija
2/19 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin pitää lapsia sylissä ja antaa turvaa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon sylittelyä, nostelua, kanniskelua. Ihan tulee hiki hetkessä töissä. Lauleskelua, loruttelua, kannustamista, kehumista, ihmettelyä. Perustarpeista huolehtimista (nukkuminen, syöminen, vaipottaminen ja kuivaksi opettelu) Kokoajan saa olla valppaana ja silmät selässäkin. Työssä parasta on se kun saa luotua lapseen kontaktin ja pieni lapsi luottaa sinuun ja hakee lohdutusta sinulta.

Olen työskennellyt päiväkodissa kaiken ikäisten ryhmissä mutta pienten alle 3-vuotiaiden ryhmässä eniten. Itse tykkään eniten pienten ryhmässä työskentelemisestä. Pienten puolella aikuiselta vaaditaan sensitiivisyyttä sekä suht hyvää fyysistä terveyttä. Itse ajattelen että pienten puolella työ on henkisesti helpompaa mutta fyysisesti raskaampaa kuin isojen puolella.

-varhaiskasvatuksen opettaja

Vierailija
4/19 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommentista! Tämä tuntuu juuri minulle sopivalta työltä. Pyydän päästä alle 3v ryhmään.

Ap

Vierailija
5/19 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile! Voithan varmaan vaihtaa isompien ryhmään sitten.

Itse pidän eniten pienten ryhmässä työskentelystä vaikka isojen kanssa on toki omat etunsa, ei ole niin fyysistä.

Pienten kanssa edellä jo mainitut perushoitotilanteet koostavat päivää. Hetkessä eläminen ja turvallisuus ykkösinä.

Ajattelen, että vanhemmat antavat kalleimman aarteensa meille 8-10 tunniksi ja sen varjeleminen on tehtäväni. Varhaiskasvatuksen aloittaminen on erittäin tärkeä vaihe jatkoa ajatellen. Pienten kehitys on myös huimaa. Ihanaa on nähdä myös miten mahtavia, omia persoonallisuuksia ovat.

Tervetuloa!

Vierailija
6/19 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankkaa.  niitä pitää sikana vahtia. tönivät toisiaan nurin ja ku nostat yhtä maasta toinen ja kolmas 1 vee karkaa jo kauas ehkäpä justi sinne eskarilaisten aitaamattomalle kiikkualueelle...

Sit ne vasta alottaa hoidon eli saattavat päivän viikon tai kaks märistä kotin ja vanhempia, nuorimmat ei osaa puhua ja tai kävellä ollenkaa. syövät kaiken mitä suuhunsa saavat pihalla mut sit ruoka ei maistu ruoka aikana.

Pyllynpesua sarjatyönä.  parhaat kakkaa 4 kertaa hoitopäivän aikana vaippaan.. jos sit ryhmässä 10 tai 12 lasta nii asut siellä vessassa aina jonkun kans.

ovat kyllä sulosiaki ja joskus jopa helppo leikkii niiden kaa.

sit jos ne nukkuu 2.5 tuntia päiväunta nii hyvä. sit jos ne ei nuku ollenkaa nii ei ollenkaa hyvä.

terveisin 0-2 v ryhmässä töissä ollut.

Vierailija
7/19 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa työskentelevänä: eniten hyötyä lapsille ja työntekijöille ja helpointa sinulle varmaankin olisi juuri siellä pienten ryhmässä. Paljon perushoitoa, sylissä pitämistä ja leikkien tukemista ym.

Isompien ryhmässä ilman työkokemusta haastavampaa.

Päiväkodissa työskentely on paljon haastavampaa kuin monet kuvittelevat. Kannattaa siellä ihan reilusti kysyä,mitä sinulta toivotaan ja myös huomioida työntekijöiden antamat ohjeet ym.

Vierailija
8/19 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos erittäin asiallisista ja kannustavista kommenteista!

Erityisen hyvältä tuntui tuo tervetuloa- toivotus.

Ap

Vierailija
9/19 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ihmeessä ja lopeta jos et jaksa

Vierailija
10/19 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetkö vakuutusyhtiön maksamaan työkokeiluun vai työkkärin? Tsemppiä joka tapauksessa.

Vierailija
11/19 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin.

Ap

Vierailija
12/19 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaudu fyysisiin vaivoihin, erityisesti selkävaivoihin.

Vierailija
13/19 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä jokainen saikkua jos sairastuu. Ei sitä tarvitse pelätä

Vierailija
14/19 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienempiä on kevyempi nostaa naulakkoon rauhoittumaan.

T. Päikyn päälikkö.

Vierailija
15/19 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienempiä on kevyempi nostaa naulakkoon rauhoittumaan.

T. Päikyn päälikkö.

Päälikkö??

Vierailija
16/19 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tykännyt. Pienillä kuitenkin on pienempi ryhmä koko. Paljon tosiaan nostamista, kantamista, syöttämistä, vaipan vaihtoa. Mutta tän ikäiset ovat suhteellisen kevyitä. Yleensä tilat ovat sen verran turvallisia että lasten perässä ei tarvitse ihan kokoajan olla komentamassa mitä saa tehdä ja mitä ei. Päiväkodissa on myös selkeä rytmi ja säännöt mikä helpottaa lasten kanssa olemista. Kotipalvelussa tai vastaavassa työskennelyä en voisi kuvitellakaan, kun pitäisi mennä kaikessa perheen ehdoilla eli useimmiten lapsi on se joka määrää...

Vierailija
17/19 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaudu fyysisiin vaivoihin, erityisesti selkävaivoihin.

Näitäkin voi estää. Ottaa rattaat mukaan ulkoiluun. Istua itse kun pukee lasta. Syöttötuoli ikäisiä on oikeasti helpompi syöttää kun heillä se tuoli on korkealla, noissa isompien ryhmissä on usein niitä matalia pikkupenkejä joiden kanssa sitten saa kyykkiä joka välissä...

Vierailija
18/19 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokeilussa muista, että et korvaa työntekijää. Siis nimenomaan eivät saa olettaa, että "sijaistat" yhtään ketään.

Olet siis näin nimenomana se ylimääräinen tarpeellinen käsipari ja ylimääräinen syli, iloinen plussa ryhmään!

Vierailija
19/19 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin pitää lapsia sylissä ja antaa turvaa.

Ap

Tuo kuulostaa vähän idealistiselta. Voi olla, että päiväsi menevät vaippojen vaihtoon eikä sylissä hellittelyyn.