Nainen luuli että otin siitä kuvan
Olin kassajonossa ja selasin puhelinta siinä samalla kun odottelin. Selaillessa otin kuvakaappauksen, kuvakaappauksesta syntyi se kameran ääni, tästä edellä jonottava nainen ei pitänyt.
Nainen luuli että otin siitä kuvan, ja vaati minua poistamaan sen kuvan ja äksyili siihen tapaan että vaihdoin jonoa. Nainen ilmoitti kassalle joka puolestaan hälyytti vartijat paikalle, tässä vaiheessa päätin jättää ostokset lattialle ja lähtee pois.
Pari asiakasta esteli mun lähtöä siksi aikaa kun vartijat saapui paikalle, niitten kanssa aloin melkein tappeleen kun meinasi repiä lahjaksi saatua paitaa rikki.
Vartijat sitten pyysivät mut sivuun jotta voidaan jutella rauhassa, jonka jälkeen nekin kehottivat minua poistamaan sitä kuvaa ja osoittamaan jotain käytöstapoja ja noudattamaan yhteisiä pelisääntöjä julkisella paikalla jotta kaikilla olisi kivaa ja turvallista.
Koko ajan olin sanonut etten ole ottanut kuvaa kenestäkään, ja vaikka olisin niin se on täysin laillista. En myöskään suostunut näyttään puhelintani vaikka ne kuinka koitti isotella, tiedän tasan tarkkaan oikeuteni, ne ei voi vaan väkisin mun puhelinta ottaa ja sitä poistaa, tai edes soittaa paikalle poliisia kun mitään rikosta ei ole sattunut. Ainoa valta mitä niillä oli siitä tapauksessa, oli käskeä mut pois kaupasta, mitä muutenkin oli koittamassa ellei mua olisi estelty.
Kesken vartijoiden lässytystä lähdin vaan pois paikalta, ei niillä ollut mitää perusteita mua pitää siinä.
Olisko samanlainen härvelli syntynyt, jos sukupuolet olisi käännetty toisinpäin, eli nainen olisi epäiltynä salakuvaamasta miestä? Epäilen vahvasti.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Sanoitko naiselle: en ottanut kuvaa sinusta, otin vain kuvankaappauksen.
Sanoin kaikille tässä tilanteessa, että en ottanut kenestäkään kuvaa, otin vain kuvankaappauksen omasta näytöstäni.
Sinun vika. Harjoitat mikroagressiota kassajonossa pelkällä kameran äänellä. Jos et osaa käytöstapoja, älä mene kauppaan ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pidät kuvausääntä?
En ole asiaa miettinyt ikinä, ei ole ollut tarvetta sitä ottaa pois ikinä. Nyt välttääksesi tollasia psykooseja otan äänen pois
Miksi teit kassajonossa ja pidit niin että osoittaa naista? Tiedoksi myös kaikille oli joku paikka kuinka julkinen tahansa niin jotain tiettyä henkilöä ei saa kuvata.
Miksi et vain voinut sanoa: " otin screenshotin äsken. Kas tässä, tämän halusin tallentaa. Tallenteessa on kellonaika xx.xx eli se on otettu juuri äsken. Tässä on myös viimeisin kuva kamerani rullassa, kuten huomaat, se et ole sinä."
Inha juttu, jos et oikeasti ollut syyllinen, mutta itse olisin ainakin toiminut noin. Ja pyytänyt anteeksi sitä, että kameraääni aiheutti moisen luulon.
Vähän kuulostaa keksityltä tarinalta, mutta toki voi olla mahdollista nykymaailmassa. Ainakin naisilla kamerakännykät räpsyvät siellä sun täällä, kassajonoissakin, eikä kyllä tulisi miehenä mieleenkään nostaa meteliä asiasta. Ehkä kohdallesi sattui joku häiriintynyt yksilö, koska harvemmassa lienevät naisetkaan, jotka tekisivät tuollaisesta jutusta julkisen härdellin.
Valetta koko juttu. Kukaan koulutettu vartija ei toimisi noin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. KUN et ole tehnyt rikosta, henkilökunnan tai pamppupoikien kanssa ei tarvitse ruveta juttusille jos ei ole juttutuulella. Jos käyvät käsiksi, se on heille aika iso rikos.
Kuvakaappauksesta kylläkin tulee omassa puhelimessani erilainen ääni kuin kamerassa.
Olisit päässyt paljon helpommalla jos olisit sanonut heti että otit kuvakaappauksen, lusmuilemalla näytit syylliseltä.
Juoksemalla karkuun todellakin näyttää syylliseltä..
Vierailija kirjoitti:
Kuvakaappauksesta kylläkin tulee omassa puhelimessani erilainen ääni kuin kamerassa.
mullakin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et vain voinut sanoa: " otin screenshotin äsken. Kas tässä, tämän halusin tallentaa. Tallenteessa on kellonaika xx.xx eli se on otettu juuri äsken. Tässä on myös viimeisin kuva kamerani rullassa, kuten huomaat, se et ole sinä."
Inha juttu, jos et oikeasti ollut syyllinen, mutta itse olisin ainakin toiminut noin. Ja pyytänyt anteeksi sitä, että kameraääni aiheutti moisen luulon.
Koska en anna tuntemattomien ihmisten katsoa mun henkilökohtaisia asioita
Vierailija kirjoitti:
Ei ahdistelun ja väkivallan kohteeksi joutuneen tarvitse selitellä eikä pyydellä anteeksi. Muiden pitäisi pyytää anteeksi häneltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. KUN et ole tehnyt rikosta, henkilökunnan tai pamppupoikien kanssa ei tarvitse ruveta juttusille jos ei ole juttutuulella. Jos käyvät käsiksi, se on heille aika iso rikos.
Kiinniottoa ei tapahtunut, ne tuli vaan jutteleen, mulla ei ollut mitään pakkoa siihen jäädä, joten lähdinkin pois
Ne asiakkaat mun lähtöä koitti estellä
Vierailija kirjoitti:
Miksi teit kassajonossa ja pidit niin että osoittaa naista? Tiedoksi myös kaikille oli joku paikka kuinka julkinen tahansa niin jotain tiettyä henkilöä ei saa kuvata.
Olet väärässä. Julkisella paikalla saa kuvata vapaasti.
Vierailija kirjoitti:
No oliko aloittajalla sinun puhelimesi, ja tietääkö se kassajonon skitso, millaisia ääniä sinun puhelimessasi on?
Väkivaltaa sait, koska juoksit karkuun etkä totellut vartijoita. Se oli oma vikasi.
Sanoitko naiselle: en ottanut kuvaa sinusta, otin vain kuvankaappauksen.