Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eivätkö hiukset kasvakaan enää pitkiksi vanhempana?

Vierailija
23.07.2022 |

Joku oli huomannut tällaisen ilmiön. Olen juuri leikannut lapaluiden yläpuolelle, kun minulla on usein ollut alaselkään hiukset. Olen nelikymppinen. Onko nyt odotettavissa, etteivät ne kasvakaan enää alaselkään?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvaa ne. Usein vanhemmiten ohenevat kyllä.

Vierailija
2/38 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ihan riippuu geeneistä ja ruokavaliosta. Omat hiukseni kasvavat kyllä edelleen.

Mutta pitää sanoa että nelkymppiseksi olet kyllä aika tyhmä jos sä tulet moisia kyselemään yhden ihmisen kommentin perusteella. Oisithan sä voinut itsekin googlata tämän asian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi hiukset vasta kasvamaan 45-vuotiaana, kun pitkäaikainen stressitekijä poistui. Oli ihan hullua, kun aina aikaisemmin olin saanut ohuet hiuslirut hädin tuskin olkapäille, niin yhtäkkiä olikin puoleen selkään, ja paksut. Vaikutti se stressin loppuminen muutenkin terveyteen kyllä. 

Vierailija
4/38 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ihan riippuu geeneistä ja ruokavaliosta. Omat hiukseni kasvavat kyllä edelleen.

Mutta pitää sanoa että nelkymppiseksi olet kyllä aika tyhmä jos sä tulet moisia kyselemään yhden ihmisen kommentin perusteella. Oisithan sä voinut itsekin googlata tämän asian.

Hain ihmisten kokemuksia. ap

Vierailija
5/38 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla alkoi hiukset vasta kasvamaan 45-vuotiaana, kun pitkäaikainen stressitekijä poistui. Oli ihan hullua, kun aina aikaisemmin olin saanut ohuet hiuslirut hädin tuskin olkapäille, niin yhtäkkiä olikin puoleen selkään, ja paksut. Vaikutti se stressin loppuminen muutenkin terveyteen kyllä. 

Mikä stressitekijä poistui?

Vierailija
6/38 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvaa. t. 56 v.

Vierailija
7/38 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tää ole keskustelupalsta? Että voi jutella eikä arpoa googlesta. On mullakin,47 v, hidastunut kasvu, ennen tuli se sentti kuussa mutta eipä enää.

Vierailija
8/38 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti lopetti hiusten värjäilyn ja lämpörullien käytön ja siirtyi käyttämään moroccoan öljyä hiustenpesun jälkeen ja antoi hiusten kasvaa luonnollisesti. En oo ikinä nähnyt äidilläni noin terveen näköistä, paksua pitkää tukkaa. Äitini on 61v.

N28

Vierailija
9/38 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 70-vuotias äitini kasvatti korona-aikana vyötärömittaiset hiukset, kun ei viitsinyt mennä kampaajalle, joten kyllä kasvavat. Kaikille ei tosin kasva edes nuorena pitkiä hiuksia, riippuu ihan geeneistä.

Vierailija
10/38 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 70-vuotias äitini kasvatti korona-aikana vyötärömittaiset hiukset, kun ei viitsinyt mennä kampaajalle, joten kyllä kasvavat. Kaikille ei tosin kasva edes nuorena pitkiä hiuksia, riippuu ihan geeneistä.

Sama minulla. En viitsinyt mennä korona-aikaan leikkauttamaan kun inhosin pitää maskia kampaamossa. Olin viimeksi juuri ennen koronaa.

Nyt kun hiukset ovat kasvaneet yli lapaluiden kohta puoleen selkään on helppoa kun voi pitää kiinni ja ei tarvitse laittaa. Ilmeisesti tykkäävät olla luonnontilassa.

Katson nyt vielä vähän aikaa annako kasvaa vai menenko leikkauttamaan. Harmaatakin on vähän, vain hiukan ohimoilla. Muuten tumma tukka.

Olen yli 70 v.

Vierailija
11/38 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvaa ne. Tai ainakin siis itselläni ne on nyt +40-vuotiaana kasvanut vihdoinkin vyötärölle asti vaikka enää ei olisi ihan niin väliksikään.

Nuorempana halusin aina pitkät hiukset ja luulinkin etten vaan voi saada pidempää kuin lapaluihin. 

Itsellä vaikutti varmasti se, että nykyään latvat on siistit eikä mitään haperoa koska nykyään raaskin leikata. Lisäksi en enää noin 10 vuoteen ole värjännyt hiuksiani ja muutenkin käsittelen niitä paljon vähemmän, koska tykkään että tämä "luomumpi look" on kivempi ja sopii itselleni paremmin. (Miksi tätäkään ei tajunnut jo 20 vuotta aiemmin?!)

Lisäksi ruokavalio on terveellisempi mitä nuorena enkä esim käytä enää alkoholia lainkaan enkä edes biletupakoi.

Vierailija
12/38 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40+ ja tukka kasvaa nyt nopeammin kun lopetin värjäämiseen ja föönin käytön. Annan pesun jälkeen kuivua itsekseen. Tukka on harmaa mutta paremmassa kunnossa kuin nuorempana.

Vierailija
13/38 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kasvaa kuin rikkaruoho! Jatkuvasti saa leikata

n62v

Vierailija
14/38 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 40+ ja tukka kasvaa nyt nopeammin kun lopetin värjäämiseen ja föönin käytön. Annan pesun jälkeen kuivua itsekseen. Tukka on harmaa mutta paremmassa kunnossa kuin nuorempana.

Minä värjään kasviväreillä ja fööniä käytän päivittäin. Hiukset vyötärömittaiset ja viimeks tällä viikolla työkaveri ihmetteli niiden kiiltoa, latvoja leikattu viimeksi vuosi sitten.

N41

Vierailija
15/38 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin on käynyt itselleni. Tuntuu että mies saa olla koko ajan leikkaamassa 15 cm pois latvoista. 

42v

Vierailija
16/38 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilöllistä. Mulla ei ole vuosiin kasvanut kuin vähän hartioiden alapuolelle.

41v.

Vierailija
17/38 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvaa kyllä. Lisäksi hiukset ovat alkaneet paksuuntumaan iän myötä, kun joukkoon on alkanut kasvaa harmaita ;)

Vierailija
18/38 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että tuo on sellainen outo selitys jota jotkut naiset kuvittelevat jostain syystä tarvitsevansa sen sijaan, että sanoisivat vaan etteivät enää halua tämän pidempää tukkaa.

Siis samalla tavalla kun moni mies sanoo kavereilleen jostain tekemisestä, että muuten joo mutta hallitus ei päästä. Todellisuudessahan kukaan ei aikuista miestä kiellä menemästä vaan miestä itseään ei reissu kiinnosta, mutta sitä ei vaan kehtaa sanoa ääneen (eikä oikein itselleenkään myöntää) niin pitää sitten piiloutua puolison selän taakse. Toisaalta tuo on myös hyväksyttävä tapa, koska ne kaveritkin alistuu siihen että "make" ei lähde kun sen "hallitus" kielsi ja jopa sympatiseeraa miestä. Jos taas mies sanoisi, ettei mua kiinnosta niin kaverit alkaisi jankuttaa että miksi ei kiinnosta ja jopa suuttuisi.

Ilmeisesti näille "ei kasva"-naisille se pitkä tukka on jotenkin se ainoa oikea/hyväksytty malli ja mitta, mutta sitä ei uskalla oikein itselleenkään myöntää että tahtoo pitää lyhyempää tukkaa. Sen voi kätsästi sitten selittää noin ja taas kaikki ymmärtää ja jopa sympatiseeraa.

Sori, meni ohi aiheen.

Vierailija
19/38 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta vauhtia kasvaakin. T: 53v

Vierailija
20/38 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljääkymppiä hipova kirjoitti:

Kasvaa kyllä. Lisäksi hiukset ovat alkaneet paksuuntumaan iän myötä, kun joukkoon on alkanut kasvaa harmaita ;)

Jep. Lisäksi itsellä vaikuttaa hurjasti hiusten kuntoon se, etten enää värjää ollenkaan ja muutenkin käsittelen aika vähän etenkin siihen aiempaan verrattuna kun ennenkin vaan lähinnä paikkaili niillä muotoilutuotteilla ym sitä minkä ne väärät/liian voimakkaat shampoot/hoitoaineet tukalle teki.

Nyt on vihdoin sellainen aidosti omalle tukalle sopiva shampoo ja hoitoaine ja kas, tämähän on pesun jälkeen ja luonnostaan nyt aika liki sellainen johon ennen tarvitsi arsenaalin erilaisia tököttejä.

Lisäksi nyt se ihan samassa paikassa pysynyt pyörrekin asettuu nätisti ilman mitään tuskaa.