G: Mitä ruokana tänään?
Tämän lauantain ruokalistat, pliis.
Meillä on karjalanpaistia, muusia ja salaattia. Näyttää siltä, että jäänee päivän ainoaksi lämpimäksi ruoaksi.
Kommentit (14)
Lounaaksi viikon jämiä, minä söin kanaruokaa ja mies lasagnea, lapsi pinaattilettuja.
Illalliseksi lämpimiä juustoleipiä.
possun marinoidun possun ulkofileen. Ensin miedolla lämmöllä ja lopulta grilli päälle. Hyvää tuli!!
Mies ja pojat sitä jo eilen kuolasi, mutta tänään tarjoillaan valkosipuliperunoiden kanssa aikuiseen makuun ja lapsille vaihtoehtoisesti tikkuperunoita. Lisäksi rosepippurikastike ja reilusti vihreää salaattia. Nam.
Jälkiruuaksi sitten kevyttä vadelmasorbettia.
Tässä myöhemmin syödään jämiä. Kukin saa valita edellä mainitun, Pinaattikeiton (+Kananmunan) tai tortilloja.
Mies varmaan haluaa tortilloja ja lapset pinaattikeittoa. Minulle jää spagetti ja lihapullat.
kanawokkia, jossa oli kanan lisäksi mm. kesäkurpitsaa, sieniä, purjoa jne... Hyvää!
Mies tuo kohta thairuokaa, cashewpähkinäkanaa ja valkosipulihärkää riisin kera.
Päivällä olin kaupungilla ystävättäreni kanssa ja söimme salaatit. Lapsi puolikkaan sämpylän ja jäätelöä hieman (jooh, tosi terveellistä).
Kun poika herää päiväunilta, tarjoilen hänelle lihaperunasoselaatikkoa, suosikkiruokaansa.
Mutta siis asiaan: Otin suppilovahveroita sulamaan ja ajattelin tehdä suppilovahverokeiton. Koskenlaskijaakin löytyy kaapista. Lisukkeeksi tai muuten naposteltavaksi teen uunilohkoperunoita, jotka on päällystetty sipuli-ruohosipuli-(korppujauho?)-seoksella. Ja palan painikkeeksi tuhti punaviini. On niin kylmäkin.
Nyt vain odottelen että rakas puolisoni tulee töistä kotiin ja pääsemme herkuttelemaan.
Illalla vielä cheddartäytteisiä jalapenoja BB:n seuraksi.
päivällä syötiin eilistä makaroonilaatikkoa ja illalla lapset söi eilisen kanakastikkeen jämät ja miehen kanssa herkuteltiin pitaleivillä.
Mitäs ruokana näin pyhäpäivänä?
Täällä kanawokkia, tuoresalaattia+wokkiporkkanoita, jätskiä ja punaviiniä