Tiedän, mitä puhuit tisseistäni
Sinä mies, joka istuit kavereidesi kanssa Eerikinkadulla terassilla tänään n. 15.30 ja kerroit mielipiteitäsi ohikulkevien naisten rinnoista. Siitä, että ei tarvitse olla melonit, mutta olisi kiva, jos naisen rinnat olisi isommat kuin omasi. Tiedoksi, että eipä kiinnosta mielipiteesi naisten ulokkeista. Ja huolesi on turha muutenkin, noin lyhyt mies ei tule saamaan edes sitä pienirintaista naista. Hyvää yksinäistä loppuelämää!
Kommentit (15)
Sanoisin suoraan, että kiitos mielipiteestä ja kun ei kelpaa niin eipä haittaa. Itsehän olen kehooni erittäin tyytyväinen, samoin puolisoni, mutta eriävät mielipiteet ovat aina tervetulleita, varsinkin silloin, kun niiden tarkoitus on halventaa toisen ihmisen ulkoista olemusta. Useimmilla ei ole siihen pokkaa!
Ihmiset, jotka uskaltavat kertoa tuntemattomille ihmisille mielipiteitä heidän kehoistaan ovat virkistävä poikkeus asiallisten ihmisten joukossa. Heillä täytyy olla rautainen itsetunto. Itse en koe omaa tomumajaani niin täydelliseksi, että uskaltaisin arvostella toisia ja mahdollisesti altistaa itseni vastaavalle kritisoinnille.
Naisena oon kuullut kaiken mahdollisen mun ulkonäöstä niin hyvässä kuin pahassa. Kerran erehdyin vastaamaan palautteeseen samalla mitalla ja sain tyrmistyneen reaktion, joka melkein johti väkivaltaan. Miehet kuvittelee, et heillä on oikeus arvioida naisen ulkonäköä isoon ääneen, mutta ne ei kestä yhtään itsensä kohdistuvaa arvostelua. Reilu peli: jos arvostelet mun persettä, minä tarkastelen kriittisellä silmällä sun kaljamahaa.
Tuollaiset kommentit voivat olla ihan uskomattoman loukkaavia, vaikka niitä ei olisi tarkoitettukaan sellaiseksi. Mitenköhän nämä miehet suhtautuisivat siihen, että oma tytär/vaimo/ tyttöystävä tulisi kertomaan, että tuntematon miesporukka arvioi ulkonäköä isoon ääneen? Ei ehkä olisikaan enää hauska läppä.
Opetin tuolla juurikin arkaa koulukiusattua kaveriani ilmaisemaan tunteitaan. Harmi että kuuntelit salaa
Sellaisella joka menee jollekin arvostelemaan ulkonäköä on erittäin huono itsetunto ja haluaa alentaa itsensä alapuolelle. Narskut usein tekee tuollaista.
Kuljin tuolla noihin aikoihin ja nauhoitin kävelyäni. Tsekkaan, sainko kommentit talteen.
Vierailija kirjoitti:
Opetin tuolla juurikin arkaa koulukiusattua kaveriani ilmaisemaan tunteitaan. Harmi että kuuntelit salaa
Tosi hyvä, että vielä löytyy joku, joka kykenee empatiaan.
Oisko koronan vaikutusta, kun tänä kesänä on ollut tosi paljon enemmän ahdistavia tilanteita verrattuna edelliseen kahteen kesään. Tuntuu, et joka kulmalla on joku creepy face.
Itsellänihän on sen verran iso rintavarustus, että olen kyl saanut osani miesten katseista ja puheista. Ehkä ap:n jäbällä on pienirintainen tyty ja sit kompensoi sitä noilla puheilla?
Vierailija kirjoitti:
Oisko koronan vaikutusta, kun tänä kesänä on ollut tosi paljon enemmän ahdistavia tilanteita verrattuna edelliseen kahteen kesään. Tuntuu, et joka kulmalla on joku creepy face.
Olen samaa miettinyt. Levottomaksi on mennyt naisten kannalta.
Paniikkihäiriöstä kärsivä ystäväni oli uskaltautunut ulos pitkästä aikaa ja ensimmäinen asia, mitä hän kuuli, oli halventavaa puhetta kehostaan. Toipuminen otti takapakkia isosti. Sinä säälittävä ihmistä matkiva olento romutit yhdellä lausella kuukausien toipumisprosessin.