Pärjäisitkö 1500 e kk-tuloilla?
Kommentit (57)
En pärjäisi nettona enkä varsinkaan bruttona. Kaksi lasta (6 ja 11v), auto, koira ja asuminen maksaa 1200e kk.
Minulle riittää n. 2500e netto kuussa.
Pakko pärjätä! Olen vuosia saanut nettona 1100 e/kk. Asun yksin, vuokra 550 e plus kaikki muut laskut, sähkö,puhelin ym.
Mitään tukia en saa. Säästää en pysty, en matkustele.
En pärjäisi ilman tukia, koska minulla on useampi sairaus, joihin osaan kalliit lääkkeet.
Kyllä. Vaimo lähtisi ja kulut vähenisivät melkoisesti.
Verolliset 970 netto ja verottomat 10k. Olen pärjännyt.
Puhtaana 1030 e. Yksin pärjään. Säästöön jää non 200e kk.
Suunnilleen tuon verran (1300 - 1600) tienasin nettona töissä ollessani viimeiset 15 vuotta. Siitä jäi joitakin satasia kuussa säästöön. Onneksi jäi, koska noilla tuloilla en kerryttänyt isoa eläkettä, mutta voin käyttää nyt säästöjä lisäksi.
Nyt vanhempainvapaalla pärjään väliaikaisesti, mutta käytännössä olen säästänyt etukäteen ja kulutan tällä hetkellä enemmän kuin saan rahaa. Olen itsellinen äiti, joten ei ole toista vanhempaa osallistumassa kustannuksiin. Lapsia on vain tämä yksi vauva, lisäksi talouteen kuuluu pieni koira.
Nettona pärjäisin kyllä, tarkoittaisi toki elintason laskua. Mutta kun ei ole lapsia eikä pakollista autoa, aika helposti voi karsia ylimääräisistä kuluista. Toki pidemmän päälle varmaankin alkaisi kyrsiä kituuttaminen, alussa olisi vielä helppoa kun on paljon joka kauden vaatteita, elektroniikka ja kodinkoneet suht uusia jne., mutta kun alkaisi tulla enemmän hankintatarpeitakin sitten ajan mittaan.
Nettona saisi kyllä todella miettiä, miten tulisi toimeen. Säästöillä kyllä eläisin pitkään, mutta en haluaisi realisoida niitä. Muuttaisin varmaan miehen luo, jolloin kulut laskisivat radikaalisti. Ollaan tätä joskus ajatusleikkinä mietittykin, jos jompi kumpi jäisi vaikka työttömäksi. Ollaan jo sen ikäisiä, ettei uusi työpaikka ole mikään selviö.
Luultavasti, koska nyt saan 1300e xD
Pärjään tällä hetkellä noin 700€/kk tuloilla, joten 1500€/kk olisi minulle ruhtinaallinen määrä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Helposti. 1300 nettona jo riittää.
Onko elätettäviä?
Pelkkä sähkölasku tulee olemaan tuota luokkaa pian.
Joka kuukausi viimeisen 10 vuoden ajan. Mutta olen säästäväinen ja asun yksin.
Yhden hengen poikamiestaloudessa sillä pärjää, jos puhe on nettosummasta!
Joo varmaan, nykyään tulee 100-250€/kk enemmän ja sillä pärjää kuitenkin oikein hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Pelkkä sähkölasku tulee olemaan tuota luokkaa pian.
varmasti kun on Hönö
Todellakin pärjää. Elokuun alussa menen töihin. 1300 nettona tulee rahaa sitten. Nyt tulee työmarkkinatuki 740 bruttona.
Eli alan pärjäämään paljon paremmin ja säästää ajattelin 333 euroa/kk. Asun velattomassa vanhassa ok talossa pienillä kuluilla. Tavallisesti palkka on ollut "edellisessä elämässä" 2200 brutto. Sen saan vielä varmaan joskus. Nyt ei tällä hetkellä ole kuin tonnin verran säästöjä.