Pärjäisitkö 1500 e kk-tuloilla?
Kommentit (57)
Laskin 10 v sitten, että minulle riittää elämiseen 800 e/kk.
Nyt pitäisi ehkä nostaa 1000 euroon.
Olen saanut säästettyä 3 asuntoa, joista yhtä vuokraan ulos.
Pärjäisin hyvin tuolla rahalla. Ottaisin mieluusti osa-aikatyön ja pienemmän palkan, nauttisin elämästä.
1400e/kk nettopalkka, eli pärjään. Säästöön ei kyl mitään hiluja enempää jää.
Pärjäisin, jos saisin käyttää säästöjäni lisäksi. Ilman niitä ei toivoakaan. Nettotuloni ovat neljä tonnia tällä hetkellä ja elämä mitoitettu niiden mukaiseksi.
Tähän asti olen pärjännyt. Mutta jos sähkön hinta nousee taivaisiin on talon myynti edessä.
Saan tuon nettona. Tosin asun omassa asunnossani, mikä tulee vuokra-asumista halvemmaksi. En omista autoa. En erityisemmin säästele, jos en tuhlailekaan. Vuodessa jää säästöön jotain 2000-5000, riippuen siitä miten olen humputellut. Eläketulo tuo.
Jos tuo on netto, pärjäisin. En saa nykyään tuonkaan vertaa.
Jos brutto ja se olisi palkkatuloa tai työttömyyskorvausta tai eläkettä, verojen jälkeen ehkä jäisi sen verran käteen että saisin vielä satasen asumistukea. Mutta ehkä aloittaja ei tarkoittanut tällaista laskelmaa?
Pärjäisin jos ei olisi ulosottoa. Päädyin ulosottoon terveyden romahdettua ja nyt ei kannata alle 2000e bruttopalkalla mennä töihin, sillä joutuisin turvautumaan toimeentulotukeen. Ei tässäkään ole mitään järkeä. Velat pitää kyllä maksaa mutta niin että suojaosuudella tulee toimeen!
1600€ netto/kk
ja akka elätettävänä
+ 2 mukulaa
koville ottaa mutta onneksi olen pitkä vaikkakin muuten vajaa ja akka siivoaa alati
No tietysti pärjäisin jos pakko olisi. En tietystikään voisi jäädä nykyiseen asuntoon mutta jos vaihtoehtoja ei olisi niin totta kai muuttaisin pienempään asuntoon ja kaikki kulut minimiin.
Nettona kyllä. Leveästi en todellakaan eläisi, mutta pärjäisin.
Vierailija kirjoitti:
Pärjäisin jos ei olisi ulosottoa. Päädyin ulosottoon terveyden romahdettua ja nyt ei kannata alle 2000e bruttopalkalla mennä töihin, sillä joutuisin turvautumaan toimeentulotukeen. Ei tässäkään ole mitään järkeä. Velat pitää kyllä maksaa mutta niin että suojaosuudella tulee toimeen!
Suomeksi, olit ylivelkaantunut jo aikaisemmin mutta sairastuminen kaatoi korttitalon. Ja kannattaisihan se mennä, saisit velkasi hoidettua nopeammin.
Pärjäisin kyllä, mutta asiaa helpottaisi kummasti jos ei olisi velkoja ja elätettäviä. Yksin pärjäisin vaikka 500 eurolla velattomana jos asumiskustannuksia ei laskettaisi, ne tekisi 500 lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomeksi, olit ylivelkaantunut jo aikaisemmin mutta sairastuminen kaatoi korttitalon. Ja kannattaisihan se mennä, saisit velkasi hoidettua nopeammin.
Voi sen niinkin sanoa, elämä osaa yllättää. Tosiasia on se että olen edelleen vajaakuntoinen ja nuo ulosottovelat ehtivät vanhentua ennenkuin saisin ne maksetuksi. En toistaiseksi kykene edes osa-aikatyöhön.
Kyllä