Olen kateellinen miehen perinnöstä
Kommentit (28)
Käske sijoittaa kaikki kryptovaluuttaan tai Fortumiin.
Mitä kadehdittavaa siinä on ? Jos yhdessä olette, niin etköhän sinäkin siitä jotenkin hyödy
Vierailija kirjoitti:
Kun ei jaa sitä sinulle?
Ei vaan sen takia kun ennen tasa-arvoinen taloudellinen tilanne ei enää olekaan niin tasa-arvoinen.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä kadehdittavaa siinä on ? Jos yhdessä olette, niin etköhän sinäkin siitä jotenkin hyödy
Varmaan joo jonkin verran, mutta harmittaa kun makselen omaa asuntolainaani vielä kymmenen vuotta pois kun mies on velaton. Tiedän, kuulostan idiootilta ja sitä varmasti olenkin.
-ap
Jep, turhasta valittava, ja oikeassa olet siinä, että idiootilta tunnut. Olisit iloinen että teillä on se asunto! Ihan sama vaikka maksat sitä lainaasi pidemmän aikaa!
Ihan inhimillistä. Älä anna sen kuitenkaan pilata välejänne.
Tunteet on sallittuja. Suosittelen puhumaan asiasta ja käytte läpi, miten tämä tulee näkymään teidän arjessa.
Alkushokin jälkeen voit ehkä jo unohtaa asian.
Muutoksia tapahtuu väistämättä.
Mulla on vähän samanlainen tilanne kuin ap:lla, paitsi että mä olen se, joka on saanut perinnön. Ei tulisi mieleenkään maksella avopuolison velkoja pois. Hän vastaa omista veloistaan ja varoistaan ja minä omistani. Saamani perinnön ajattelin sijoittaa, mutta siihen ei puolison mielipiteet vaikuta. Vuosia sitten hankittua asuntolainaa en maksa pois vielä, vaan vasta korkokaton rauettua. Rahaa haluan jättää lapsille perinnöksi, en avopuolison iloksi. En myöskään ajatellut muuttaa elintasoani mitenkään, joten miksi kenenkään pitäisi olla tilanteesta kateellinen. Yhtä hyvin voisin minäkin olla kateellinen siitä, että puolisolla on vielä molemmat vanhemmat elossa ja minulta on kummatkin kuolleet. Elämä kun ei mene koskaan täysin tasapuolisesti ja kaikilla meillä on ne omat ilot ja murheet.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vähän samanlainen tilanne kuin ap:lla, paitsi että mä olen se, joka on saanut perinnön. Ei tulisi mieleenkään maksella avopuolison velkoja pois. Hän vastaa omista veloistaan ja varoistaan ja minä omistani. Saamani perinnön ajattelin sijoittaa, mutta siihen ei puolison mielipiteet vaikuta. Vuosia sitten hankittua asuntolainaa en maksa pois vielä, vaan vasta korkokaton rauettua. Rahaa haluan jättää lapsille perinnöksi, en avopuolison iloksi. En myöskään ajatellut muuttaa elintasoani mitenkään, joten miksi kenenkään pitäisi olla tilanteesta kateellinen. Yhtä hyvin voisin minäkin olla kateellinen siitä, että puolisolla on vielä molemmat vanhemmat elossa ja minulta on kummatkin kuolleet. Elämä kun ei mene koskaan täysin tasapuolisesti ja kaikilla meillä on ne omat ilot ja murheet.
En missään nimessä haluaisikaan että maksaisi mun asuntolainan pois! Harmittelen vain tätä jonkinlaista dynamiikan muutosta joka tapahtui. Toivottavasti tosiaan katoaa mun mielestä taustalle ajan kanssa.
-ap
Kateellisuus on ihan luonnollista. Haluaisithan sinäkin ettei olisi lainaa. Älä nyt sitä kateellisuutta ainakaan harmittele.
Olen kateellinen miehen palkasta. Sama koulutustaso, toinen miesvaltaisella, toinen naisvaltaisella alalla. Kunta vs valtio. Vituttaa tehdä samaa hommaa puolta pienemmällä palkalla. Ja kyllä, muutin tänne takahikiälle miehen perässä. Erossa saisin tietty hyvin hynää.
Vierailija kirjoitti:
Olen kateellinen miehen palkasta. Sama koulutustaso, toinen miesvaltaisella, toinen naisvaltaisella alalla. Kunta vs valtio. Vituttaa tehdä samaa hommaa puolta pienemmällä palkalla. Ja kyllä, muutin tänne takahikiälle miehen perässä. Erossa saisin tietty hyvin hynää.
Äh, toi on kyllä ikävää! Palkkaerot siis.
Suomennos: ap pelkää että mies muuttuu kusipääksi paremman taloudellisen tilanteensa rohkaisemana. Ymmärsinkö oikein?
Onko tuosta viitteitä näkyvillä?
Vierailija kirjoitti:
Suomennos: ap pelkää että mies muuttuu kusipääksi paremman taloudellisen tilanteensa rohkaisemana. Ymmärsinkö oikein?
Ei ole semmoista pelkoa. Epätasainen taloudellinen tilanne mua askarruttaa. Esim: mies haluaa tehdä isomman remontin johon mulla ei ole varaa. Jos mies sen tekee, jäisin puolet velkaa hänelle. En halua että mies maksaisi sen kokonaan itse.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole semmoista pelkoa. Epätasainen taloudellinen tilanne mua askarruttaa. Esim: mies haluaa tehdä isomman remontin johon mulla ei ole varaa. Jos mies sen tekee, jäisin puolet velkaa hänelle. En halua että mies maksaisi sen kokonaan itse.
-ap
Ymmärrän pointin mutta ehkä olet nyt vähän liian ylpeä "ottamaan vastaan miehen rahoja". Siis jos mies haluaisi/suostuisi maksamaan rempan kokonaan tai suuremman osan siitä niin ole iloinen ja kiitollinen moisesta eleestä! Tuskin semmoista taloutta onkaan missä sentilleen menee kaikki tasan.
Aikoinaan minä olin säästänyt rahaa ja halusin kotona remppaa, minä sen myös maksoin. Toisaalta taas ex makseli jotain muuta kalliimpaa välillä eikä siinä tuumittu kumpiko on kummallekin velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
En ymmärrä. Se maksaa remontin jolla rahaa on. Saan itse perintöä melko pian ja kyllä se yhteistä rahaa on. Sitten vaan sanot että et suostu remonttiin koska et halua ottaa velkaa. Sano siitä vaan maksat yksin jos remontin haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Ymmärränkö Nyt oikein?
AP naimisissa aviomies perii mutta ei tule yhteiseen käyttöön?
Asutte saman katon alla ja AP asuntolainaa
mutta ei aviomiehellä?
Eikö mikään ole yhteistä ??
Dghyrfh kugeeyu kugfddg.