Miksi noilla kävelijöillä on niin tasapaksu keskivartalo?
Onko muut huomanneet, että näillä yleisurheilun kävelijöillä on tosi tasapaksu keskivartalo? Ovat hoikkia, mutta lantion kaari on olematon. Arvostan toki urheilijoina, mutta kunhan ihmettelen mistä tuo keskivartalon tasapaksuus johtuu. Onko se tuon liikkeen syytä mikä tapahtuu kävelyssä?
Kommentit (11)
Varmaan kunkin lajin huipulle pääsee ne joilla siihen on parhaat fyysiset edellytykset. Kai tiimalasivartaloisetkin voi kilpakävellä, mutta ei huipulla asti? Ja sitten treeni muokkaa tottakai.
No ei tuolla millään läskiperseellä pärjää.
Sinullakin olisi, jos rasva otettaisiin pois ja laitettaisiin tilalle kävelijän lihaksisto.
Juuri nyt kuvissa Portugalin (?) edustaja ja kyllä hänellä selkeästi näkyy lantion kaari. Ei toki mihinkään JLou tyyliin, mutta erottuu kuitenkin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kivoja kroppia noilla on.
Kirjaimellisesti kuivia.
Kävely kehittää jalkojen lisäksi keskivartaloa ja käsivarsia, kun niitä käytetään mukana liikkeessä. Oikeanlainen kävelytekniikka ja tahti voivat auttaa muovaamaan kehostasi solakan ja takamuksestasi kiinteän. Reipas kävely itse asiassa on parempaa jumppaa pepullesi kuin hölkkääminen.
Mun mielestä pikajuoksijoilla on parempi kroppa kuin noilla kävelijöillä. Liian kuivan kesän oravia.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä pikajuoksijoilla on parempi kroppa kuin noilla kävelijöillä. Liian kuivan kesän oravia.
Pikurit on pumpattu dopingilla pulleammiksi. Kävelijät enemmän luomuja.
Vierailija kirjoitti:
Eipä jonkun Nooralotta Nezirin kroppa juurikaan eroa esim. tuon äsken kävelemässä olleen Elisa Neuvosen kropasta. Vai tarkoititko pikajuoksijoilla näitä maailman (doping)huippuja?
Eiköhän se ole ennemminkin normaalin rasvakudoksen puute lantiolla ja rintakehän päällä, siis jos nyt naisista puhut. Luusto on meillä kaikilla lähes samanlainen.