Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies muuttui ilkeäksi vauvan syntymän jälkeen

Toivoton?
22.07.2022 |

Heippa
Mulle ja miehelle syntyi vauva n. 2kk sitten ja tämän jälkeen mies on minua kohtaan ilkeä ja vähättelevä. Olen siis jäänyt kokonaan kotiin enkä ole hetkeen menossa takaisin työelämään, joten olen hoitanut kotia oman jaksamiseni mukaan, mielestäni kokoajan enemmän ja enemmän kun jaksaminen paranee tässä uudessa elämäntilanteessa.
Itse asiaan, mies valittaa ihan kaikesta mitä teen tai mitä en tee. Kotona olen hoitanut ruuan, pyykit, siivouksen ja vauvan, ja tämä ei vaikuta olevan riittävästi. Mies hoitaa kotitöistä roskien viennin ja viikolla isommassa ruokakaupassa käynnin. Minä hoidan kaiken vauvaan liittyvän eli vaippojen vaihdon ja yöheräämiset. Mies vaihtaa hyvällä tuurilla 1 vaipan viikossa eikä halua herätä öisin vauvan kanssa, tai toisinsanoen esittää nukkuvaa joka kerta kun vauva herää. Ei siinä, ei mies voisikaan auttaa syöttämisessä tässä vaiheessa, kun vauvalle ei kelpaa tuttipullo, joten ei se itseäni haittaa.
Joka päivä saan kuulla, miten en tee mitään ja naureskelua päälle. Itsellä alkaa olla tosi paha olla, kun yritän tehdä kotona mahdollisimman paljon mutta se ei ole riittävästi. Mies puhuu siitä, kuinka minulla ei ole kotona mitään muuta kuin aikaa ja kuinka vähän teen päivittäin. Jos en joku päivä jaksa lähteä vaunulenkille, saan kuulla miten laiska olen ja että jääneet raskauskilot eivät lähde pois jos en tee mitään.
Onko mitään neuvoja mitä tehdä? Suutun miehelle jatkuvasti, kun hän valittaa siitä etten tee mitään vaikka itsestä tuntuu, että tämä kotiäitinä olo on paljon raskaampaa työtä kun ennen, kun olin palkkatyössä!

Kommentit (422)

Vierailija
81/422 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko kantsinut harkita.

Tietenkin!  Mutta ei se harkintakaan aina tuota oikeaa tulosta.  Miehet varsinkin voi esittää olevansa vaikka kuinka mahtavia isiä.  Eikä naisetkaan pysty sen paremmin aavistamaan, mihin he itse asiassa sitoutuvat.

Kyllä minä jaksan, kyllä minä osaan, kyllä minusta on...  joopa niin.

Totuus valkenee vasta sitten, kun on enää myöhäistä "harkita."  

Toisaalta hyvä niinkin, monistahan tulee hyviä vanhempia kumminkin, jopa sellaisistakin joista ei olisi uskonut.  Lapsi saattaa oikeasti muuttaa ihmistä parempaan suuntaan.  Mutta sitten on niitä, joista lapsen saaminen paljastaa esiin jotain ihan muuta, ei toivottavaa.  Vaikka ei olisi uskonut.

Eli ihmiselämä vain on arvaamatonta.  Kaikista harkinnoista huolimatta voi käydä huonosti.

Vierailija
82/422 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti se harmittaa miestäsi, kun sinulla ei nyt ole kuitenkaan tarpeeksi aikaa palvella häntä ja oletteko edes seksiä harrastaneet sen vauvan syntymän jälkeen? Ymmärrän hyvin miestäsi, jos hän on vihainen kun sellainen ruma ja pieni hampaaton kitisijä on vienyt naisen lähes kaiken huomion itseensä ja usein käy niin, että kun lapset on hankittu, niin nainen ei enää avaa jalkojaankaan miehelle eikä muutenkaan auta häntä tyydyttämään seksitarpeitaan kuten hänen pitäisi.

Ei jälkivuodoilla ja synnytyksen jälkeisillä parantuvilla vaurioilla mitään väliä, kunhan mies vaan saa seksitarpeensa tyydytettyä, nih just.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/422 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et pyydä vauvan isää auttamaan?

Vierailija
84/422 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko ap:lla jokin oikea ongelma? Jos on, silloin yleensä palataan omaan ketjuun vastaamaan kysymyksiin ja kommentoimaan, vaikuttaako mitään ratkaisuehdotus itselle sopivalta. Koska kiinnostusta tähän ei ole, ap ei taida olla oikean tai edes todellisen ongelman kanssa liikkeellä.

Vierailija
85/422 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi heti ollaan eroa suosittelemassa, 2 kk huonon jakson jälkeen? Ei ihme että näitä uusperheitä sikiää tuon tuosta. Parisuhdetta pitää hoitaa, myös sen lapsen tulon jälkeen. Jos ette pysty kaksistaan asioista keskustelemaan niin terapiaan. Joskus tarvitaan ulkopuolinen että asiat saadaan kuntoon. Monesti myös syyt on molemmissa osapuolissa.

Sano se tuolle miehelle jolla ei ole mitään aikuisen ihmisen käytös ja toimintatapoja. Ja kyllä tässäkin tapauksessa syy on vain miehessä.

Me naiset tehdään aivan käsittämätön juttu kun me synnytetään uusi ihminen ja monella miehellä ei ole mitään kunnian ja kunnioituksen käsitystä. Mies ei tee ikinä mitään mikä ollsi millään tavoin vastaavaa.

Meillä on varmasti varsin yksipuolinen käsitys kyseisen parisuhteen ongelmista. Tiedetään vain se toinen puoli ja surkutellaan sitä.

Niin, ja koska me emme tiedä mitään muuta kuin sen, mitä ap on tänne kirjoittanut, meidän on myös siinä hänen kirjoituksessaan pitäydyttävä, eikä lähteä säveltämään mitään omasta päästä.  On lähdettävä myös siitä, että hän kertoo totuuden.

Ja aika rankkaa on se totuus.  Vaikea sitä on millään tavalla miestä ymmärtääkään, kyllä nuo asiat puolestaan puhuu.  Ei ole olemassa mitään syytä, miksi miehen käytös olisi puolusteltavissa.  Noin ei vain yksinkertaisesti saa kohdella juuri lapsen saanutta naista, ja itse on vielä sen lapsen isä.

Vierailija
86/422 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet tuore äiti. Sinä saat hoitaa vauvaa ja kotiasi kuinka haluat. Mies saa pitää päänsä kiinni.

Se on miehenkin lapsi ja koti.

Sitten voi mies siivota itse, jos ei jälki miellytä. Ei minulla ole tullut kertaakaan mieleen valittaa vaimolleni, jos hän ei ole jaksanut esimerkiksi imuroida kun vauva on valvottanut yöllä.

Mistä sinä tiedät mitä tuo mies tekee? Nainen on aina se lapsen tasolle typistetty viaton uhri?

Ei vaan kuten sinäkin teet niin aikuista miestä joka on 100% itse syypää lapsensa olemassaoloon pitäisi paapoa ja ymmärtää ja pehmitellä tilanteessa jossa jpkainen normaali aikuinen mies tajuaa että nyt on tilanne jossa oikeasti miehemkin pitää kasvaa aikuisen vastuuseen ja sietää se että lapsen ja äidin tarpeet ovat nyt tässä pikkulapsivaiheesssa miehen tarpeita tärkeämmät ja ettå mies ja nainen ovat elämänkumppanit.

Vieläkö joku ihmettelee että naiset ottavat 70% avioeroista?

Vierailija
87/422 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero ja isä numero 2 kehiin. Isä numero 2 hoitaa lapsen ja käy töissä.

Vierailija
88/422 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalla on nytkin kovasti kiireitä hoitaa vauvaa, eikä ehdi ollenkaan osallistumaan keskusteluunsa.

Vierailija
89/422 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on jätetty kaikki olennainen kertomatta. Oliko lapsi miehen haluama vai jätitkö perinteisesti pillerit pois kertomatta?

Vierailija
90/422 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet tuore äiti. Sinä saat hoitaa vauvaa ja kotiasi kuinka haluat. Mies saa pitää päänsä kiinni.

Sitten voi mies siivota itse, jos ei jälki miellytä. Ei minulla ole tullut kertaakaan mieleen valittaa vaimolleni, jos hän ei ole jaksanut esimerkiksi imuroida kun vauva on valvottanut yöllä.

Mistä sinä tiedät mitä tuo mies tekee? Nainen on aina se lapsen tasolle typistetty viaton uhri?

Nainen ei ole koskaan lapsen tasolla. Moni mies kuten aloittajankin mies on.

Vierailija
91/422 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan kuten sinäkin teet niin aikuista miestä joka on 100% itse syypää lapsensa olemassaoloon pitäisi paapoa ja ymmärtää ja pehmitellä tilanteessa jossa jpkainen normaali aikuinen mies tajuaa että nyt on tilanne jossa oikeasti miehemkin pitää kasvaa aikuisen vastuuseen ja sietää se että lapsen ja äidin tarpeet ovat nyt tässä pikkulapsivaiheesssa miehen tarpeita tärkeämmät ja ettå mies ja nainen ovat elämänkumppanit.

Minua ihmetyttää lähinnä mikä saa fiksun naisen perustamaan perheitä miesten kanssa.

Vierailija
92/422 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
93/422 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ainakaan ollut taloudellisesti mahdollista, että molemmat olisivat vaikka kolme vuotta lapsen synnyttyä kotona. Toisen oli pakko olla töissä. Miten lapsen hoitaminen on mahdollista jakaa tasan jos toinen on töissä?

Molemmat voi pitää vuorotellen perhevapaata. Vähän epäilen, ettei ap:n mies halua pitää perhevapaata ja jos pitääkin, kotityöt jää naisen vastuulle silloinkin.

Tunnistan kirjoittajan ja mies olisi halunnut jäädä perhevapaalle.

En tiedä miten ne perhevapaat menee, mutta jos mies olisi halunnut jäädä sellaiselle, niin miksi ei jäänyt? 

Äiti nyt ainakin on oikeutetusti vapaalla, koska imettää lasta.

Mikä esti miestä jäämästä vapaalle?  

Olen vähän sellaistakin kuullut, ettei se isyyslomakaan aina ole mennyt niin, niin kuin sen kuuluisi.  En tarkoita nyt tätä tapausta, koska en heitä tunne.  Mutta tiedän jonkun tapauksen, missä isän vapaalla oleminen oli jotain ihan muuta kuin vauvan kanssa olemista.  Tuli hiukan surullinen olo siitä.

Vierailija
94/422 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ainakaan ollut taloudellisesti mahdollista, että molemmat olisivat vaikka kolme vuotta lapsen synnyttyä kotona. Toisen oli pakko olla töissä. Miten lapsen hoitaminen on mahdollista jakaa tasan jos toinen on töissä?

Molemmat voi pitää vuorotellen perhevapaata. Vähän epäilen, ettei ap:n mies halua pitää perhevapaata ja jos pitääkin, kotityöt jää naisen vastuulle silloinkin.

Ja yli puolet menoista miehen maksettavaksi.

Jos se on se mitä pariskunta sopii.

Miesten pitäisi korvata naiselle lapsentekemisestä aiheutuvat tulon ja esim eläkkeenkertynän menetys.

Vierailija
95/422 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas on jätetty kaikki olennainen kertomatta. Oliko lapsi miehen haluama vai jätitkö perinteisesti pillerit pois kertomatta?

Lopetin lukemisen tähän, enkä ole hetkeen menossa takaisin työelämään. Se kertoi kaiken oleelliseen siitä mihin tällä provolla pyritään.

Vierailija
96/422 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten ne perhevapaat menee, mutta jos mies olisi halunnut jäädä sellaiselle, niin miksi ei jäänyt? 

Olen vähän sellaistakin kuullut, ettei se isyyslomakaan aina ole mennyt niin, niin kuin sen kuuluisi.  En tarkoita nyt tätä tapausta, koska en heitä tunne.  Mutta tiedän jonkun tapauksen, missä isän vapaalla oleminen oli jotain ihan muuta kuin vauvan kanssa olemista.  Tuli hiukan surullinen olo siitä.

Jotenkin surullinen olo, että vastustat miesten isyysvapaata. Kukin tyylillään :(

Vierailija
97/422 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja yli puolet menoista miehen maksettavaksi.

Jos se on se mitä pariskunta sopii.

Miesten pitäisi korvata naiselle lapsentekemisestä aiheutuvat tulon ja esim eläkkeenkertynän menetys.

Ai jos eivät lasta halua? :D

Tilastokeskuksen mukaan naiset himoitsevat sikiämistä miehiä enemmän.

Vierailija
98/422 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihmettele yhtään.  Ellen sitten sitä, ettei tuo prosenttimäärä ole suurempikin.

Lähes joka ikisessä avioerotapauksessa, jonka tiedän, eron aiheuttaja on mies.  Suurimmassa osassa kyse on ollut viinasta tai toisesta naisesta.   Ja toisen naisenkin ollessa kyseessä, eroa hakee yleensä nainen.  Yhden tiedän, missä kyse oli holtittomasta rahankäytöstä ja narsistisesta käytöksestä ja oli siinäkin alkoholilla osuutta.  Ja sitten on juuri tämmmöistä, että mies elää omaa elämäänsä välittämättä yhtään perheensä tarpeista ja jättää kaiken aina vaimon harteille.  Oma itse aina kaiken edellä.  

Mutta alkoholihan se taitaa se yleisin syy olla.  Siinä ei terapiatkaan paljon auta.

Vierailija
99/422 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin surullinen olo, että vastustat miesten isyysvapaata. Kukin tyylillään :(

Miten ihmeessä sait tuosta väännettyä, että vastusta isyysvapaita?

En missään nimessä, päinvastoin.   Kirjoitin vain tietäväni tapauksen, missä sitä ei käytetty tarkoitetulla tavalla.  Se on surullista, jos mikä.

Vierailija
100/422 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkään ei ole tietoa lapsen isä kannasta ongelmaan.