Miehet, millaisen seksuaalisen häirinnän, ahdistelun tai väkivallan kohteeksi olet joutunut?
Viime päivinä on puhuttu paljon naisiin kohdistuvasta katuhäirinnästä. Olisi hyvä kuulla myös miesten kokemuksia. Millaista teihin kohdistuva ahdistelu ja häirintä on ollut?
Kommentit (1359)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin psykan osastolla hoitajana ja duuniporukan kanssa illalla oltiin baarissa. Tuli paha olo kesken illan ja lähdin haukkaamaan happea. Olo huononi, joten lepäsin hetken siinä sivussa ja olin sammunut. Heräsin, kun naishoitsu ratsasti mun päällä. Olin naimisissa. En edes tajunnut, että oli raiskaus, kun vasta avioeron jälkeen kerroin uudelle naisystävälle, joka heti pamautti, että suthan on raiskattu. Olikin tosi likanen ja hyväksikäytetty olo ton jälkeen, vaihdoin duunipaikkaakin.
Juupa juu- menet baarista pihalle ja sammut ja nainen " ratsastaa" sinulla, ja kukaan ei puutu asuasntai soita poliisia? Ja olet sammunut, niin eipä se vehkeesi toimi.
Ikävää että joku palstatrolli löi lössiksi tämänkin ketjun ja tuuppaa tänne näitä samanlaisia tarinoita ja näitä keksittyjä juttuja.
Miten todellisuudesta vieraantunut voitkaan olla.
Toi voisi mennä läpi, jos hän olisi ollut sisätiloissa. Mutta ulkona? Kadulla tai puistossa? Missä on ihmisiä? Kyllä vähintäänkin joku kukkahattutäti olisi soittanut poliisit epäsiveellisyyden takia.
Onhan näitä sattunut naisillekin, miksi ei miehille sattuisi?
Minä sain tuosta sellaisen käsityksen, että oli muistikatko, eikä muistaisi sitä, kun on päädytty johonkin asunnolle/hotelliin, vaan havahtunut tuossa tilanteessa ja edellinen muistikuva on sieltä baarin pihalta.
Jos oli muistikatko, niin mistä hän tietää ettei halunnut tota? Oli saattanut olla mukana jutussa itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin psykan osastolla hoitajana ja duuniporukan kanssa illalla oltiin baarissa. Tuli paha olo kesken illan ja lähdin haukkaamaan happea. Olo huononi, joten lepäsin hetken siinä sivussa ja olin sammunut. Heräsin, kun naishoitsu ratsasti mun päällä. Olin naimisissa. En edes tajunnut, että oli raiskaus, kun vasta avioeron jälkeen kerroin uudelle naisystävälle, joka heti pamautti, että suthan on raiskattu. Olikin tosi likanen ja hyväksikäytetty olo ton jälkeen, vaihdoin duunipaikkaakin.
Juupa juu- menet baarista pihalle ja sammut ja nainen " ratsastaa" sinulla, ja kukaan ei puutu asuasntai soita poliisia? Ja olet sammunut, niin eipä se vehkeesi toimi.
Ikävää että joku palstatrolli löi lössiksi tämänkin ketjun ja tuuppaa tänne näitä samanlaisia tarinoita ja näitä keksittyjä juttuja.
Jos ympärillä on vain tämän "hoitsun" humalaisia kavereita niin eivät he takuulla tuollaiseen puutu. Sitä paitsi sammuneellakin voi "peli" toimia tai sitten miehen "se" on velttonakin kookas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi voisi mennä läpi, jos hän olisi ollut sisätiloissa. Mutta ulkona? Kadulla tai puistossa? Missä on ihmisiä? Kyllä vähintäänkin joku kukkahattutäti olisi soittanut poliisit epäsiveellisyyden takia.
Minä sain tuosta sellaisen käsityksen, että oli muistikatko, eikä muistaisi sitä, kun on päädytty johonkin asunnolle/hotelliin, vaan havahtunut tuossa tilanteessa ja edellinen muistikuva on sieltä baarin pihalta.
Lähti haukkaamaan ulos happea ja sammui.
Jokin baarin ulkopuolella oleva hiljainen katve tai hämärä ilta, ei siihen muuta tarvita.
Ei kaikkialla aina kulje ihmisiä, varsinkaan jos on jo yömyöhä.
No hei ei. Jos on lärvissä niin ei sitä kauas jaksa / pääse mennä. Ei ne r a i s k a u k s e t noin tapahdu, ei miesten, eikä naisten. Sori nyt vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ympärillä on vain tämän "hoitsun" humalaisia kavereita niin eivät he takuulla tuollaiseen puutu. Sitä paitsi sammuneellakin voi "peli" toimia tai sitten miehen "se" on velttonakin kookas.
Höpöhöpö. Sori nyt vaan, mutta tarinasi on keksitty. Yritä miettiä parempi tarina ensi kerralla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liekö nämä puristelijat ja hiplaajat sellaisia, joiden mielestä on ihan normaalia, että miehet tekee samaa naisille. Tiedän näin ajattelevia myös olevan ainakin vanhemmassa naisväessä.
Siksi puuma kunnon heltalla onkin parasta myös nuoremmalle alfalle. Läpsyy mukavasti puolelta toiselle.
Näin se vain on! Sitä kun imee samalla kun laskee maidit niin a-vot!
En tiedä. Kun keskusteluketjun aihe liittyy millään tavalla etäisestikään seksiin, niin miehet aloittavat tämän. Mistä tämä nyt sitten kertoo? Tuntuu kuin yrittäisi keskustella 9-vuotiaiden pikkupoikien kanssa. Jotenkin säälittää ja turhauttaa.
Ei sitä mitkään miehet aloita, vaan yksi trolli. Miksi annat trollin onnistua tavoitteessaan pilata kaikki asialliset keskustelut?
Joskus nuorempana kun tuli käytyä kuppiloissa, niin yksin istuessani pöytään tuli mies ja nainen. Juttelivat siinä minulle niitä näitä mm. että ovat olleet onnellisesti naimisissa 12 vuotta. Sitten miehen käydessä tupakalla alkoi nainen ehdotella kaikenlaisia rivouksia ja puristelemaan jalkaani pöydän alta. Kun en hänen juttuihinsa suostunut, niin kertoi miehelleen hänen palatessaan takaisin, että minä olisin ahdistellut häntä. No sanaharkaksi sitten meni ja päätin poistua.
Työskentely naisvaltaisessa työpaikassa kävi myös erittäin tukalaksi. Jatkuvasti sai vihjailuja ja hiplailuja. Varsinkin, kun erehdyin kerran menemään siellä joihinkin illanistujaisiin, joka pidettiin omistajan talossa. Ihan suoria ehdotteluja tuli, vaikka heillä oli miehensä mukana.
Näistä tulisi todella pitkä lista.
Vierailija kirjoitti:
Miesten ilmoittamia raiskaustapauksia on jonkinlainen määrä Suomessa. Alla nopeasti googlattua tietoa vuodelta 2018:
Suomessa ilmoitettiin viime vuonna tapahtuneeksi yhteensä 1 631 raiskaus- tai pakottamisrikosta. Ilmoituksia oli noin 80 enemmän kuin vuonna 2017. Kuluvan vuoden tammi-toukokuun tilastojen perusteella määrä ei ole kääntymässä laskuun.
Miesten ilmoittamat raiskaus- ja pakottamisrikokset ovat vähemmistössä. Viime vuonna ilmoituksia oli 182, ja laskua edellisvuoteen oli noin kymmenyksen verran. Toisaalta tämän vuoden tammi-toukokuussa miehet ilmoittivat 93 raiskausta. Jos sama tahti jatkuu, ilmoituksia kertyy vuoden loppuun mennessä yli 220.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2eb798ec-a5f4-4fd3-bd0c-e14ac56c1468
Tuossa ei tietysti epäillyn tekijän sukupuolta ole ilmoitettu.
Raiskauksesta tuomituista on viimeisen vuosikymmenen aikana ollut naisia noin kahden käden sormien verran.
Tämä on todella hyvä ja tarpeellinen ketju. Annetaan nyt noiden trollaajien olla eikä välitetä niistä. Kiitos kaikille jotka olette kertoneet kokemuksistanne. Todella silmiä avaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liekö nämä puristelijat ja hiplaajat sellaisia, joiden mielestä on ihan normaalia, että miehet tekee samaa naisille. Tiedän näin ajattelevia myös olevan ainakin vanhemmassa naisväessä.
Siksi puuma kunnon heltalla onkin parasta myös nuoremmalle alfalle. Läpsyy mukavasti puolelta toiselle.
Saavuit sitten uudelleen ketjuun käyttäen tätä
törky-viesti spämmäystä ketjun poistamiseksi, kun trollauksesi ei tuottanut haluttua tulosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten ilmoittamia raiskaustapauksia on jonkinlainen määrä Suomessa. Alla nopeasti googlattua tietoa vuodelta 2018:
Suomessa ilmoitettiin viime vuonna tapahtuneeksi yhteensä 1 631 raiskaus- tai pakottamisrikosta. Ilmoituksia oli noin 80 enemmän kuin vuonna 2017. Kuluvan vuoden tammi-toukokuun tilastojen perusteella määrä ei ole kääntymässä laskuun.
Miesten ilmoittamat raiskaus- ja pakottamisrikokset ovat vähemmistössä. Viime vuonna ilmoituksia oli 182, ja laskua edellisvuoteen oli noin kymmenyksen verran. Toisaalta tämän vuoden tammi-toukokuussa miehet ilmoittivat 93 raiskausta. Jos sama tahti jatkuu, ilmoituksia kertyy vuoden loppuun mennessä yli 220.
Raiskauksesta tuomituista on viimeisen vuosikymmenen aikana ollut naisia noin kahden käden sormien verran.
Otsikossa ei eritellä tekijän sukupuolta vaan uhria
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurettavia nämä vastaukset tuolle yhdelle miehelle :D :D
Onko myös naisen vastuulla että häntä tullaan väkisin halaamaan? Miksi naiset te ette voi kysyä että onko ok halata? Miksi oletatte että kaikki miehet haluavat teidän syliinne, ja jos eivät halua niin heidän pitää siitä erikseen sanoa? Kysy jos haluat halailla tuttua tyyppiä, äläkä mene pyytämättä toisen iholle.
Kaksoisstandardit taas loistaa
Mä kyllä säädän itsekin etäisyyttä kädellä, jos joku yrittää väkisin halata. En vain ota sitä halailua vastaan. Känniset miehet voivat nimittäin olla yhtä päällekäyviä ja rasittavia kuin näköjään känniset naisetkin. Varmasti osa kun lukee näitä kokemuksia, ottaa opikseen ja kysyy seuraavilla kerroilla saako miestä halata. Mutta et voi olettaa, että kaikki tajuavat tai lukevat tätä palstaa. On siis hyvä miettiä, miten itse torpata tällaiset tilanteet, jos mahdollista.
Olisi naistenkin myös hyvä miettiä miten torpata miesten ahdistelut.
Tästähän on ollut viime aikoina paljonkin juttua - keinoja, joilla nsiset puolustautuvat ahdistelulta. Ehkä miehet voi jaksa vinkkejä toisilleen myös ja saada noista naisten keinoista myös jotain ajateltavaa?
Mitä nämä keinot ovat?
Sano, lopeta ja poistu paikalta.
Kysy mitä ihmettä nainen touhuaa, eikö hän tiedä, että toisia ei kourita.
Sano, että menee kauemmaksi.
Sano, että et halua olla hänen kanssaan missään tekemisissä.
Näitä keinoahan on käytetty maailman sivu, ei näissä nyt mitään uutta ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Kun keskusteluketjun aihe liittyy millään tavalla etäisestikään seksiin, niin miehet aloittavat tämän. Mistä tämä nyt sitten kertoo? Tuntuu kuin yrittäisi keskustella 9-vuotiaiden pikkupoikien kanssa. Jotenkin säälittää ja turhauttaa.
Oletko mode tai admin jos jotenkin tiedät että tuo kirjoittelija on mies? Eikö naiset osaa trollailla vai mistä moinen ennakkoluulo, että se joka miesten kokemaa ahdistelua koskevaa ketjua sotkee on pakosti mies?
Nainen se on, mesonnut muissakin ketjuissa.
En vastaa aloituksen kysymykseen, mutta aiheeseen tämä liittyy.
Olen nainen ja ahdistellut miestä seksuaalisesti. Tämä tapahtui vuosia sitten.
Lähdin vastentahtoisesti treffeille netissä tapaamani, itseäni yli 10 vuotta nuoremman miehen kanssa. (Mies 30+, minä 40+). Mielestäni olin liian vanha tuon ikäiselle, mutta mies vakuutti että pitää itseään vanhemmista itsevarmuudesta naisista. Oli myöhäinen iltapäivä, tunnin treffit menivät kivasti ja olimme poistumassa kahvipaikasta. Edessä oli vielä sopiminen näemmekö uudestaan. Astuimme hissiin kahdestaan ja synty kiusallinen hiljainen hissihetki. Hetken mielijohteesta astuin miehen viereen ja suutelin häntä. Huomasin etyä mies yllättyi todella.
Pyysin myöhemmin anteeksi käytöstäni. Ei kuulemma kannattanut pyydellä, sillä jokaisen miehen fantasia on että tuntematon kaunis nainen suutelee yllättäin keskellä kirkasta päivää.. Tapailimmekin sitten vuoden ajan, joten no harmi done tässä tapauksessa(!), mutta jälkeenpäin mietin, että käytökseni ei ollut ok, vaikka treffeillä oltiinkin. Enää en noin toimisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otsikossa ei eritellä tekijän sukupuolta vaan uhria
Niin? Naisten tekemistä raiskauksista tuomioita on vähän, suuressa valtaosassa tekijä on mies. Se kuvaa myös osaltaan miehiin kohdistuvaa seksuaaliväkivaltarikollisuutta, joka on puheenaiheena tässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko mode tai admin jos jotenkin tiedät että tuo kirjoittelija on mies? Eikö naiset osaa trollailla vai mistä moinen ennakkoluulo, että se joka miesten kokemaa ahdistelua koskevaa ketjua sotkee on pakosti mies?
Nainen se on, mesonnut muissakin ketjuissa.
Mesoamisen uskon, en sukupuolta. Mutta hänen sukupuolellaan ei ole väliä. Hän on pilaamassa naisten sekä miesten ketjuja. Trolli kuin trolli.
Vierailija kirjoitti:
Puhutteko ikinä näistä kenellekään - kavereille, puolisolle, terapiassa tms? Jääkö ne ikinä vaivaamaan teitä sillä tavalla?
Jos mies kertoo tapahtuneesta missään (some, kaverit jne) niin häntä valistetaan kuinka tuo oli yksittäistapaus, naiset kokevat sitä jatkuvasti. Lisäksi mies pervouttaan luultavasti tulkitsi tilanteen väärin. Se ei kannusta kertomaan asiasta, jolloin miehen kokemat sadat vastaavat yksittäistapaukset jäävät piiloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oli muistikatko, niin mistä hän tietää ettei halunnut tota? Oli saattanut olla mukana jutussa itse.
Vänkäätkö samalla tavalla, jos nainen kertoisi näin tapahtuneen?
Vierailija kirjoitti:
En vastaa aloituksen kysymykseen, mutta aiheeseen tämä liittyy.
Olen nainen ja ahdistellut miestä seksuaalisesti. Tämä tapahtui vuosia sitten.
Lähdin vastentahtoisesti treffeille netissä tapaamani, itseäni yli 10 vuotta nuoremman miehen kanssa. (Mies 30+, minä 40+). Mielestäni olin liian vanha tuon ikäiselle, mutta mies vakuutti että pitää itseään vanhemmista itsevarmuudesta naisista. Oli myöhäinen iltapäivä, tunnin treffit menivät kivasti ja olimme poistumassa kahvipaikasta. Edessä oli vielä sopiminen näemmekö uudestaan. Astuimme hissiin kahdestaan ja synty kiusallinen hiljainen hissihetki. Hetken mielijohteesta astuin miehen viereen ja suutelin häntä. Huomasin etyä mies yllättyi todella.
Pyysin myöhemmin anteeksi käytöstäni. Ei kuulemma kannattanut pyydellä, sillä jokaisen miehen fantasia on että tuntematon kaunis nainen suutelee yllättäin keskellä kirkasta päivää.. Tapailimmekin sitten vuoden ajan, joten no harmi done tässä tapauksessa(!), mutta jälkeenpäin mietin, että käytökseni ei ollut ok, vaikka treffeillä oltiinkin. Enää en noin toimisi.
Aina ei tarvitse kysyä, saako suudella, jos toinen vaikuttaa halukkaalta. Ja halukashan hän olikin, vaikka kertoi sen sanallisesti vasta myöhemmin. Eleistäkin voi lukea. Tuntemattomia tietenkään ei saa alkaa suudella tai tuttujakaan tosta vaan.
Naisena olen nähnyt, että naisissa on myös oma sikaosastonsa. Kännissä kouritaan miehiä, koska luullaan tämän olevan jotenkin hyväksyttävää ja luullaan miesten pitävän siitä. Nämä naiset ovat aina juntteja ja sivistymättömiä tapauksia. Aivan kuten vastaavanlaiset miehetkin.
Tuo oli hyväksikäyttöä