Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohta 2v taapero ei nukahda ennen kymmentä

Vierailija
21.07.2022 |

Olen niin poikki. Tää on kestänyt jo kuukauden päivät. Illat on pelkkää pelleilyä ja huutamista. Ihan sama mitä teen tai olen tekemättä niin sillä ei ole mitään väliä. Haluaisin edes hetken illalla päivän päätteeksi hengähtää ja katsoa telkkaria, olla vain minä.

Miten ton lapsen saa nukahtamaan aikaisemmin? Muutenkin ihan kauhea uhma menossa, kaikki on ei ja kaikessa pistää vastaan, huutaa ja kitisee. En jaksa enää!!

Kommentit (168)

Vierailija
161/168 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein niin, että menin sänkyyn lukemaan omaa kirjaani. Taapero oli saman peiton alla ja nukahti sitten siihen. Lukemalla sain omaa aikaa itselleni. Makkariin lapsi ei suostunut yksin illalla jäämään.

Vierailija
162/168 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä auttoi aikanaan kahdella lapsella vain päikkäreiden jättäminen pois. Siihen asti nukuttamiset sekä päikkäreille että yöunille olivat pitkä urakka ja yöt täynnä heräilyä. Jättivät päikkärit n. 1,5-vuotiaana eli "aivan liian aikaisin", mutta tervepäisiä heistä tuli :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/168 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin taapero menee myöhään nukkumaan. Joillakin on vain sellainen unirytmi. Ajattelen, että helpommalla pääsee kun sopeutuu tilanteeseen, eikä tee maratonnukutusta lapselle, joka joka tapauksessa nukahtaa myöhään. Meillä lapsi ei kyllä riehu, että siinä mielessä rauhallisempaa. Onko mahdollisuutta päästää purkamaan riehumisenergiansa johonkin iltaisin?

Vierailija
164/168 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin edes hetken illalla päivän päätteeksi hengähtää ja katsoa telkkaria, olla vain minä.

Minun mielestäni tämä on suurempi ongelma ja vastaus ei ole välttämättä lapsen unirytmi. Olet väsynyt, ehkä uupumisvaarassa. Oletko yksinhuoltaja? Onko sinulla tukiverkkoja? Onko varaa lapsenvahtiin?

Älä kuuntele täällä syyllistäviä, ikäviä ihmisiä. Niitä on Suomi täynnä ja näemme kaikki mitä sellaisten ihmisten lapsista tulee. Ole lempeä itsellesi, teet tärkeää työtä. 

Vierailija
165/168 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset kestä lastasi kun hän on valveilla? 

Vierailija
166/168 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä. Mua aina ihmetyttää, miten porukka jaksaa useamman lapsen kanssa? Revanssina 2-3 kertaa, jollei enemmänkin, nuo vaiheet?!

Jos on useampi lapsi, niin suurimman osan päivästä on selvästi helpompaa, kun lapset leikkivät keskenään eikä aikuisen tarvitse olla koko ajan pitämässä seuraa. Silloin jaksaa sen vähän työläämmän nukkumaan menemisen.

Kolmen äiti

Veit sanat suustani!

Vierailija
167/168 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä. Mua aina ihmetyttää, miten porukka jaksaa useamman lapsen kanssa? Revanssina 2-3 kertaa, jollei enemmänkin, nuo vaiheet?!

Jos on useampi lapsi, niin suurimman osan päivästä on selvästi helpompaa, kun lapset leikkivät keskenään eikä aikuisen tarvitse olla koko ajan pitämässä seuraa. Silloin jaksaa sen vähän työläämmän nukkumaan menemisen.

Kolmen äiti

Veit sanat suustani! Vielä lisään, että sisaruksista on iloa lapselle koko loppuiän. Vielä mummoikäisenäkin hiukan kadehdin tuttaviani, jotka ovat tekemisissä kahdeksankymppisten sisarustensa kanssa -  soittelevat, tapailevat ja reissaavat yhdessä. Itse olen ainokainen, ja senkin takia halusin useamman lapsen.

Vierailija
168/168 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luetaan kirjaa alkuun hämärässä. Sitten huone pimeäksi ja omatkin silmät kiinni ja ollaan ihan rauhassa. 

Älä vie omaa puhelintasi edes sinne makkariin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä