Alkaa loma lähestyä loppuaan, paska olo.
Lomavko nro4 menossa ja ahdistaa suunnattomasti alkava syksy/talvi. Työnkuvani muuttuu raskaammaksi ja kyse työstä joka muutenkin raskasta, hektistä ja minimiresurssein tehtävää, irtisanoutua en voi, koska tarvitsemme palkkani, mitään käsitystä mistään muustakaan ei ole enkä tiedä mitä voisin hakea opiskelemaankaan ja siinäkin, raha.
Toisin sanoen olen umpikujassa, mustassa tunnelissa josta en pois pääsyä näe ja joka niin kapeakin, että se tuntuu pusertavana ympärilläni ja vie suuren osan elämänilosta ja voimistani pois.
Huokaus 😢🥺
Kommentit (17)
Ymmärrän toisaalta, hoitotyössäkö olet? Omia valintoja nämä asiat rahanmenoineen tietysti silti ovat, jos on hankkiutunut sellaiseen tilanteeseen, ettei voi irtisanoutua, esim.kallis talo paikkakunnalla, jossa ei saa myytyä, kahdella autolla kuljettava ym.
Mulla ei oo vielä alkanutkaan :D Ihana lomamatka vielä edessä päin :D
Mä olen ollut vuosikymmenet vain kotona. Eipä tämäkään mitään herkkua ole.
Mulla alkaa loma huomenna. Jotenkin tyhjä olo, kesä alkaa olla ehtoopuolella. Hain opiskelemaan, syyskuussa selviää miten käy. Ois ihanaa päästä vähäksi aikaa töistä pois.
Aletaan lakkoon. Jospa mamuämmät elättäisi vaihteeksi meitä.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän toisaalta, hoitotyössäkö olet? Omia valintoja nämä asiat rahanmenoineen tietysti silti ovat, jos on hankkiutunut sellaiseen tilanteeseen, ettei voi irtisanoutua, esim.kallis talo paikkakunnalla, jossa ei saa myytyä, kahdella autolla kuljettava ym.
Minusta tuollaiset olettamukset, vaikka tällä palstalla ollaankin, on loukkaavia.
Ei ole isoa taloa, mutta omaa asutaan, lainan lyhennys ei ole kohtuuton, samaa tasoa se olisi vuokrallakin. Autoja on 1 ja sillä ei pahemmin ajella kuin työ-ja kauppareissut (1-2x/vkossa) sekä vanhan anopin auttamiskeikka joka 2.vko tuohon n.25km päähän.
Ap
Ap
Mää ollut töissä jo loman jälkeen 2 viikkoa. Iha loppu henkisesti ja fyysisesti. Vaaditaan liikaa. :(
Vierailija kirjoitti:
Aletaan lakkoon. Jospa mamuämmät elättäisi vaihteeksi meitä.
Kannatan.
Lomasta ei oo kuin haittaa, jos pitää palata liian rankkaan työhön.
Lomalla ehtii suojakuori lähteå ja on kuin palaisi alastomana pakkaseen
Mulla on jatkuva loma. Olen eläkkeellä.
Vähän samat fiilikset. Ollut niin mukava loma ettei siitä millään haluaisi päästää irti ja hypätä arjen pyöritykseen.
Yritän helpottaa sopeutumista tekemällä minulle mieluisia asioita vapaa-ajalla tavallista enemmän ekojen työviikkojen ajan ja varaan myös riittävästi aikaa pelkkään lepoon eli karsin kaikki ei niin pakolliset/ epämieluisat menot ekoilta viikoilta.
Minulla ahdistus helpottaa yleensä syksyn kuluessa. Toivon sitä samaa sinulle!
Minulla on/oli elämäni kurjin loma. Eli mieheni ilmoitti 30 yhteisen vuoden jälkeen, että haluaa erota. Että silleen, kaikki mitä oltiin suunniteltu lomaksi romuttui ja yksin olen viettänyt aikaa.
Maanantaina töihin paluu, mutta etätyöskentely kotoolta ei paljon yksinäisyyttä muuta. Saas nähdä miten tämän syksyn jaksaa suruineen.
P aska kesä, ei voi muuta sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vähän samat fiilikset. Ollut niin mukava loma ettei siitä millään haluaisi päästää irti ja hypätä arjen pyöritykseen.
Yritän helpottaa sopeutumista tekemällä minulle mieluisia asioita vapaa-ajalla tavallista enemmän ekojen työviikkojen ajan ja varaan myös riittävästi aikaa pelkkään lepoon eli karsin kaikki ei niin pakolliset/ epämieluisat menot ekoilta viikoilta.
Minulla ahdistus helpottaa yleensä syksyn kuluessa. Toivon sitä samaa sinulle!
Mulla sama juttu, että ahdistus helpottaa syksyn myötä. Mun kesäloma on aina heinäkuussa, ja elokuu on oikeastaan vuoden veemäisin kuukausi: kauhea ahdistus päällä loman loppumisesta ja syksyn tulosta. Jos elokuussa on vielä lämmintä ja kesäistä, niin tilanne on vähän parempi, mutta jos elokuu on jo syksyisen tuntuinen, niin aargh! Ihan kauhea fiilis aina kun tietää että se vuoden pisin loma ja lämpimin ja valoisin aika on TAAS ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ahdistus helpottaa yleensä syksyn kuluessa. Toivon sitä samaa sinulle!Mulla sama juttu, että ahdistus helpottaa syksyn myötä. Mun kesäloma on aina heinäkuussa, ja elokuu on oikeastaan vuoden veemäisin kuukausi: kauhea ahdistus päällä loman loppumisesta ja syksyn tulosta. Jos elokuussa on vielä lämmintä ja kesäistä, niin tilanne on vähän parempi, mutta jos elokuu on jo syksyisen tuntuinen, niin aargh! Ihan kauhea fiilis aina kun tietää että se vuoden pisin loma ja lämpimin ja valoisin aika on TAAS ohi.
Me ihmiset ollaan niin erilaisia. Monet inhoaa syksyä. Minä, vaikka kuinka inhoaisin jotain työtä tms, olen aina syksyllä jotenkin energinen ja voimakas. Tunnen olevani jopa kauniimpi syksyllä kuin muuten.😊Tätä jatkuu johonkin marraskuuhun, jolloin muutun vetämättömäksi ja se jatkuu kesään saakka. Keväällä olen kaikista väsynein. Jos saisin valita, nukkuisin talviunta talven ja kevään.
Osta värityskirja kun se luonnistuu
Vierailija kirjoitti:
Osta värityskirja kun se luonnistuu
?
Mulla ihan sama. Olen hakenut muita töitä mutta heinäkuussa ei oikein mikään etene.